[video bewerking] welke overgang om "springers" te voorkomen

Pagina: 1
Acties:
  • 511 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb vorige week zaterdag het huwelijk van mijn neef gefilmd en ga die nu bewerken. 1 versie waar alleen wat slecht stukjes uit gehaald worden en 1 van 10/15 minuten durende "hoogtepunten".

Maar nu heb ik tijdens het wettelijk huwelijk de camera op een statief gezet en gewoon laten draaien. het probleem is dat als ik de hoogtepunten aan elkaar ga plakken ik springers krijg (bijna hetzelfde beeld maar net een beetje anders zodat je bijv. mensen ziet verspringen. Bij de orginele Star Wars films zag je dat ook bij bijv. grote deuren die snel open/dicht gingen).

Nu zoek ik dus een mooie overgang van het ene naar het andere beeld. maar nu is de vraag welke? een snelle zoom in, beeld wisselen, zoom out vind ik niet mooi, een paar zwarte frames vind ik ook niks. hebben jullie nog ideeen? De overgang moet (denk ik) tussen de ±1/4 en 1/2 seconden inzitten.

Ik heb dit topic hier geopend omdat dit volgend mij de beste plek is. het audio/video&hifi is meer voor hardware

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Een snelle fade-out / fade-in zou wel kunnen, alleen mooi wordt het niet echt. Vaste camera monteren is helaas niet zo spannend :)

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:01

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Is een snelle fade out naar wit ipv zwart niks? Daarmee bedoel ik een soort van flits.

Hier staat tekst

• trigger808
  • Niet online
Sjaak_Afhaak schreef op maandag 18 december 2006 @ 10:29:
Is een snelle fade out naar wit ipv zwart niks? Daarmee bedoel ik een soort van flits.
Is dat niet ontzetend storend? want je hebt een rustig beeld (4 mensen zittend op een stoel) en dan krijg je zo'n flits.

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-01 16:49
Heb je geen beelden van mensen in de trouwzaal? Die zou ik er tussen plakken en dan het originele geluidsfragment door laten lopen. Een shot van oma of opa er tussendoor doet het altijd goed en dan ben je meteen van je springer af. Zo doet mijn vader het tenminste...

Een overgang is altijd storend, maar als je dat al doet dan zou ik het geluid in ieder geval laten faden, zodat het qua geluid al minder abrupt is.

[ Voor 22% gewijzigd door BugBoy op 18-12-2006 11:56 ]

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Verwijderd

Je kan gewoon een overloop van 2 beelden doen, fade in/out, en dat kan ook trager/langer, alleen zit de truuk daarin dat je moet snijden en bewerken op je audiospoor. Het beeld is dermate oninteressant, gezien de vaststaande positie van de cam. De highlight zit hem dus meer in wat er gezegd word.

Ik weet niet met welk progamma je het bewerkt maar Magix heeft wel een leuk pakket, veel verschillende overloop effecten zitten erin en je kan spelen met filters erin, wat soms wel tot leuke dingen kan leiden.

http://site.magix.net/dut...o/video-deluxe-2007-plus/

• trigger808
  • Niet online
BugBoy schreef op maandag 18 december 2006 @ 11:55:
Heb je geen beelden van mensen in de trouwzaal? Die zou ik er tussen plakken en dan het originele geluidsfragment door laten lopen. Een shot van oma of opa er tussendoor doet het altijd goed en dan ben je meteen van je springer af. Zo doet mijn vader het tenminste...
Die beelden heb ik helaas niet.
Omdat ik de avond ervoor erachter kwam dat er niemand zou filmen ben ik gaan filmen. (in de kerk is er bijvoorbeeld bijna niks te verstaan door de galm -O- )
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 12:08:
Je kan gewoon een overloop van 2 beelden doen, fade in/out
Ik weet niet met welk progamma je het bewerkt
Ik gebruik Adobe Premiere O-)
Bij die fade over heb ik hetzelfde probleem, de achtergrond zie je niet veranderen, maar de mensen wel. en dat is (vind ik) niet mooi. Als de beelden veel zouden verschillen zou dit geen probleem zijn maar in dit geval helaas wel

[ Voor 29% gewijzigd door trigger808 op 18-12-2006 12:42 ]

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je de camera ook echt vast had staan wordt het zowiezo moeizaam maar ik zou persoonlijk kiezen als het geluid toch bagger is voor een snelle montage zonder overgangen. Met overgangen wordt het al snel langdradig.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• trigger808
  • Niet online
Frogmen schreef op maandag 18 december 2006 @ 14:09:
Als je de camera ook echt vast had staan wordt het zowiezo moeizaam maar ik zou persoonlijk kiezen als het geluid toch bagger is voor een snelle montage zonder overgangen. Met overgangen wordt het al snel langdradig.
Het geluid was alleen klote slecht in de kerk en daar heb ik de cam in mijn hand en daar is het switchen zonder overgangen waarschijnlijk niet zo erg.
Bij het wettelijk huwelijk was het geluid (relatief) goed. Ik zou het het liefst zonder overgangen willen doen, dus gewoon switchen naar volgende scene maar dan krijg je (omdat de camera vast stond) springers die ik persoonlijk ontzettend irritant vind.

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-01 15:54

MicroWhale

The problem is choice

trigger808 schreef op maandag 18 december 2006 @ 12:36:
[...]

Die beelden heb ik helaas niet.
Omdat ik de avond ervoor erachter kwam dat er niemand zou filmen ben ik gaan filmen. (in de kerk is er bijvoorbeeld bijna niks te verstaan door de galm -O- )
[...]
Heb je wel foto's? Die kun je er ook gewoon tussenhangen...

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• trigger808
  • Niet online
MrWilliams schreef op maandag 18 december 2006 @ 14:23:Heb je wel foto's? Die kun je er ook gewoon tussenhangen...
dat is het enige waar ik geen foto's van heb (had nogal een slechte plaats). Maar als ik die foto's ertussen had willen doen moet ik die foto's wel wat langer laten zien dan 1/2 seconde die ik de overgang wil laten duren. Is hier niet een standaard trucje voor? Ik zal toch niet de enige met dit probleem zijn? of zijn anderen minder critisch dan ik ben?

• GenesiZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 16:10
Maak het 2e beeld wat groter en laat na het infaden het beeld van links naar rechts doorlopen.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

IG MarkMeisner

• trigger808
  • Niet online
GenesiZ schreef op maandag 18 december 2006 @ 15:18:
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
niet echt
het 2e beeld wat groter
je bedoelt gewoon een beetje gezoomd?
beeld van links naar rechts doorlopen
snap ik niks van

Verwijderd

Los het creatief op. Vaak gaan dit soort Speeches over de jonge jaren van bruid/bruidegom. Zet foto's uit die tijd in beeld, netjes met een fade in/uit. Als de ambtenaar naar een volgend onderwerp gaat (zoals de ringen), zet er dan een mooie foto van twee trouwringen of een paar witte duiven tussen, daar is vast wel aan te komen ;)
En vraag de volgende keer iemand mee om te helpen met een 2e camera ;)

• trigger808
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:28:
Los het creatief op. Vaak gaan dit soort Speeches over de jonge jaren van bruid/bruidegom. Zet foto's uit die tijd in beeld, netjes met een fade in/uit. Als de ambtenaar naar een volgend onderwerp gaat (zoals de ringen), zet er dan een mooie foto van twee trouwringen of een paar witte duiven tussen, daar is vast wel aan te komen ;)
En vraag de volgende keer iemand mee om te helpen met een 2e camera ;)
goed idee! maar is het niet storend dat de duiven helemaal niet in de trouwerij voor kwamen?

En over die camera, ik heb het liefst ook nog een 3e erbij (en nog een hele waslijst)! (en wat voorbereiding)
Pagina: 1