Toon posts:

Xbox 360 waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag forumleden,

Allereerst wil ik even zeggen dat ik nieuw ben op dit forum Ik kijk zelf al jaren naar de topics en de headlines van T.net, maar, sinds vandaag heb ik ook de stap genomen om maar eens lid te worden. Mijn excuses als ik niet alles direct goed doe, bijvoorbeeld plaatsen van mijn XBox 360 topic.

Zoals jullie kunnen raden ben ik sinds kort in het bezit van een Xbox 360 Premium pakket. (Volgens Dixons een slechte keuze want alle Xbox' en zouden vrijwel binnen een maand te warm worden...)

Met deze Xbox360 wil ik gaan experimenteren om hem watergekoeld te krijgen. Ik weet dat dit zeker niet een van de makkelijkste opgaven is, toch vind ik het een kans waard. Mijn huidige Nyko cooler achterop maakt gigantisch veel lawaai. Mijn vraag aan jullie is, met betrekking tot het waterkoel systeem, hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? Ik heb al behoorlijk veel op google gezocht, en ook een hoop mooie plaatjes tegengekomen, maar alleen met plaatjes redt je het niet. Bijvoorbeeld: welke waterkoelingset (tot maximaal 150 euro), welke heeft goede eigenschappen of is al eens gebruikt voor een 360 opstelling. Kortom ik hoor graag van jullie, tweakers dus, waar ik allemaal rekening mee moet houden. Als jullie er interesse in hebben wil ik het ook graag aan de hand van jullie medewerking doen. Lijkt me erg leuk om met diverse mensen zo'n box om te bouwen ...

Ik hoor het graag van jullie! ;)

mvg,

Bart-Willem

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Het is al een paar keer gelukt om zoiets te maken. Het beste kan je een goede radiator nemen en die in een aparte behuizing bouwen buiten je 360. De slangen kun je dan gewoon naar binnen leiden. De pomp zet je ook bij je radiator in de behuizing. Hoe het precies zit met de grootte van je cores van CPU en GPU weet ik niet. Denk haast niet dat je met 2 blokjes je cores kan koelen. Als ik het me goed herinner zit er een groot koelblok over bijna de gehele printplaat die door een fan wordt gekoeld. Als je die laat zitten en zo aanpast dat ie waterdicht is en dat er water door kan stromen ben je al een heel eind. Dit lijkt me veel makkelijker dan allemaal blokjes maken of kopen die dan met ingewikkelde manieren vast moeten worden gemaakt.

Conclusie: Een radiator+pomp+fans buiten je 360. Met slangen naar binnen en om je koelribben bijvoorbeeld een plexiebakje maken die waterdicht is en waar water door stroomt. Terug naar je radiator en klaar ;)

• _TP_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik weet niet precies wat je nou van ons wil horen maar er zijn dus al genoeg tutorials e.d. te vinden op internet.

bijvoorbeeld:

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=503652
http://www.hardocp.com/article.html?art=OTM5
http://watercooling.50webs.com/1/

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik zou voor een externe oplossing gaan aan gezien de xbox nog weinig ruimt heeft.
Coolance heeft een leuke kit voor de X360 waar je misschien wat ideen mee kan op doen.

Inprincipe kan je elke willekeurige kit pakken (of zelf samenstellen) zoals je maar brackets hebt om de blokken te bevestigen