chello downloadsnelheid

Pagina: 1
Acties:

• dennisreijbroek
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-02-2023
Hoi, ik heb nu een nieuwsgroepen account afgesloten bij newsxs. Ik heb van diverse collega's begrepen dat je met 800 kbps kan downloaden. Ik doe dit nu met 200 a 300 kbps. Ik heb chello extreme. Ik download rechtstreeks op mijn pc zonder router ertussen. Kan ik iets fout gedaan hebben?

Alvast bedankt

• Venun
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-08-2017
Je kan proberen om de nieuwsgroep in te voeren als IP adres in plaats van news.newsxs.nl of welke het ook is.
Die omzetting kan je bekijken via www.spyderweb.nl :) klik op IP, en selecteer de bovenste optie.

Vaak als providers de nieuwsgroepen dichtknijpen, doen ze dit op naam, en niet op IP ;)

Venun - 70 Tauren Warrior [prot] Auchindoun

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Waar download je mee? Misschien kan je meerdere streams tegelijk starten?

Money for nothin' and your chicks for free

• dennisreijbroek
DeeJee schreef op maandag 18 december 2006 @ 14:33:
Waar download je mee? Misschien kan je meerdere streams tegelijk starten?
Ik download met newsleecher. Ik heb nu 4 connecties. Ik heb net geprobeerd om via dat IP adres te downloaden. Maakt niet uit.

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:09
Chello & avonduren dat is meestal niet de snelste. Maar smorgens moet het wel snel genoeg zijn ik haal met 4x Eweka connecties 2.4MB/s @ 20Mbit abbo.

• Coenos
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 19:48
SmoothTweaker schreef op maandag 18 december 2006 @ 18:05:
Chello & avonduren dat is meestal niet de snelste. Maar smorgens moet het wel snel genoeg zijn ik haal met 4x Eweka connecties 2.4MB/s @ 20Mbit abbo.
Je download direct vanaf een server welke staat aangesloten via een directe lijn van Chello dus een terugval van deze mate zou je uit kunnen sluiten.

het volgende is op de site van newsxs te lezen:

18-dec 11:45 - Op kantoor is de mail-server weer hersteld en uw e-mail zal binnenkort beantwoord worden. Heeft u aan het einde van de dag nog geen antwoord, stuur dan uw e-mail even opnieuw.

Helaas zijn er nog problemen met de uplink. Het netwerk is momenteel wel weer stabiel, echter 2 van onze ams-ix verbindingen hebben momenteel nog steeds problemen. Hierdoor is er momenteel nog een vermindere capaciteit en kunt u snelheids problemen ondervinden. De fabrikant is momenteel bezig met een onderzoek om te achterhalen waarom de software de mist in gaat, eerdere pogingen hebben het probleem helaas niet verholpen.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-02 22:17
Hehe, wel weer sterk dat dat nu zo weer samenvalt.

Hopelijk vandeweek wel weer een goede verbinding, ik denk wel dat we het horen :)

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:31

TommyGun

Stik er maar in!

800 kbps met Chello Extreme? Dat haalde ik met Classic (900kbps / 1mbps). Heb sinds week of 2 ook Extreme en haal een dikke 2.5 mbps. (Maar gaat mij vooral om de upload, 240 kbps)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• dennisreijbroek
TommyGun schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 00:16:
800 kbps met Chello Extreme? Dat haalde ik met Classic (900kbps / 1mbps). Heb sinds week of 2 ook Extreme en haal een dikke 2.5 mbps. (Maar gaat mij vooral om de upload, 240 kbps)
Dit is voor het eerst dat ik met nieuwsgroepen download. Ik ga er dan van uit wat mijn collega's zeggen dat dat waar is en als het dus sneller is hoor je mij niet klagen. Ik hoop wel dat de verbinding op korte termijn sneller wordt ondanks dat dit overmacht voor newsxs is.
Pagina: 1