Toon posts:

Registreren verlaten pagina

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een factureringsysteem. En ik wil graag een methode aanroepen wanneer er een bepaalde php pagina wordt verlaten. Is dit op de een of andere manier mogelijk om dit te detecteren en hier een actie aan te koppelen ?

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-11 19:33
Je kunt gebruik maken van het onbeforeunload event. Dit wordt door IE en nu ook door Mozilla ondersteund. Je kunt er zelfs een bericht mee laten weergeven en de gebruiker laten kiezen of hij de pagina wel wil verlaten.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dat zal je met javascript moeten doen, de server komt het namelijk nooit te weten wanneer jij een pagina verlaat.

[google=javascript leave page]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Er is wel een onUnload event, maar dat wordt alleen uitgevoerd als er een andere URL wordt ingetypt in de adresbalk en niet als de browser wordt gesloten. Waterdicht is het dus niet.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Michali schreef op maandag 18 december 2006 @ 09:59:
Je kunt gebruik maken van het onbeforeunload event. Dit wordt door IE en nu ook door Mozilla ondersteund. Je kunt er zelfs een bericht mee laten weergeven en de gebruiker laten kiezen of hij de pagina wel wil verlaten.
Ik vind dit wel vrij gevaarlijk ( als in ambetant ).

Wat als je telkens dezelfde pagina laat openen?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 19:38

azteke

King

google is je vriend:

http://www.4guysfromrolla.com/webtech/100604-1.shtml

dit soort dingen kan je alleen met javascript oplossen, maar is niet een fail-safe methode aangezien veel mensen javascript uit hebben staan.

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

Verwijderd

Topicstarter
azteke schreef op maandag 18 december 2006 @ 10:04:
google is je vriend:

http://www.4guysfromrolla.com/webtech/100604-1.shtml

dit soort dingen kan je alleen met javascript oplossen, maar is niet een fail-safe methode aangezien veel mensen javascript uit hebben staan.
Dat is waar maar ik ontwikkel dit systeem binnen een organisatie. Zou je dus niet kunnen stellen dat het gebruiken van deze applicatie eist dat javascript is enabled voor juiste werking van het systeem. Of zou je dit niet kunnen eisen van de eindgebruikers ?

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 10:09:
[...]

Dat is waar maar ik ontwikkel dit systeem binnen een organisatie. Zou je dus niet kunnen stellen dat het gebruiken van deze applicatie eist dat javascript is enabled voor juiste werking van het systeem. Of zou je dit niet kunnen eisen van de eindgebruikers ?
JS is echt wel basic... dus ja dat kan je eisen.
Trouwens, wat je ook maakt, je komt altijd wel ergens JS tegen (tenzij je alleen statische dingen genereert)-

[ Voor 11% gewijzigd door webinn op 18-12-2006 10:14 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat moet er dan eigenlijk gebeuren bij het verlaten van een pagina voor 'een juiste werking van het systeem'? ;)

{signature}

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 10:57
Het is allesbehalve betrouwbaar want je hebt niet de garantie dat de functie daadwerkelijk wordt uitgevoerd. Voor een factureringssysteem kan ik me voorstellen dat je juist betrouwbaarheid wilt. Voor mij is dit meestal reden te zoeken naar een andere oplossing.

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
xtra schreef op maandag 18 december 2006 @ 10:17:
Het is allesbehalve betrouwbaar want je hebt niet de garantie dat de functie daadwerkelijk wordt uitgevoerd. Voor een factureringssysteem kan ik me voorstellen dat je juist betrouwbaarheid wilt. Voor mij is dit meestal reden te zoeken naar een andere oplossing.
agree... verplicht de users om te saven of op een logout knop te klikken ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat dit een rare plek is om het zo te vragen maar beter dit dan een nieuw topic openen.
Ik heb gegevens uit een database die ik per klant om moet zetten in pdf wat de factuur wordt.
Dit gaat met behulp van php, nu heb ik wat dingen bekeken voor het genereren van pdf files in php. Het kan met een speciale class in php. of met xml en van daaruit een pdf maken of eerst omzetten in html en dat in pdf omvormen. Wat is volgens jullie de meest makkelijke manier van werken. En ook het efficienst want als je de meerder pdfjes gaat genereren achter elkaar gaat dat natuurlijk tijd kosten.

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-11 19:33
Gewoon de PDF class of functies gebruiken is denk ik het gemakkelijkst. Ik heb het echter nog nooit gebruikt, dus ik kan je er verder niet mee helpen. Experimenteer er gewoon even mee om te kijken of het geschikt voor je is.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:25

Crazy D

I think we should take a look.

Voutloos schreef op maandag 18 december 2006 @ 10:14:
Wat moet er dan eigenlijk gebeuren bij het verlaten van een pagina voor 'een juiste werking van het systeem'? ;)
Het kan ook 'gewoon' om een waarschuwing gaan. Dat heb ik ook eens moeten inbouwen, omdat gebruikers het niet zo leuk vonden dat ze tientallen wijzigingen hadden zitten invoeren, op een linkje klikken, en vervolgens hun wijzigingen kwijt zijn. Of we een waarschuwing konden geven bij het verlaten van de pagina... (en inderdaad niet compleet safe maar beter dan niets).

Exact expert nodig?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 11:07:
Ik weet dat dit een rare plek is om het zo te vragen maar beter dit dan een nieuw topic openen.
Ik heb gegevens uit een database die ik per klant om moet zetten in pdf wat de factuur wordt.
Dit gaat met behulp van php, nu heb ik wat dingen bekeken voor het genereren van pdf files in php. Het kan met een speciale class in php. of met xml en van daaruit een pdf maken of eerst omzetten in html en dat in pdf omvormen. Wat is volgens jullie de meest makkelijke manier van werken. En ook het efficienst want als je de meerder pdfjes gaat genereren achter elkaar gaat dat natuurlijk tijd kosten.
Nou, toch lijkt het me een stuk beter een nieuw topic te opnenen. Ik vraag me af hoe je er uberhaupt bij komt dat dit beter zou zijn aangezien beide problemen helemaal niks met elkaar te maken hebben en het begin van het topic dus ook helemaal niet overeenkomt met de vraag die je hier stelt.

Het javascript probleem met het detecteren van het verlaten van de pagina is duidelijk een javascript probleem en hoort dus niet in Programming. Voor je andere probleem kun je een nieuw topic aanmaken, maar zorg wel dat hij voldoet aan de quickstart. Wat je in bovenstaand bericht hebt staan is een ebetje mager.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.