Toon posts:

1 Fan blijft draaien in standby mode

Pagina: 1
Acties:
  • 903 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met het volgende .
vroeger als ik men computer in standby modus zette werd hij helemaal stil.
Nu blijft er 1 fan draaien en ik weet niet waarom!
Kunnen jullie mij aub helpen

Danku

• master6464
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 10:20

master6464

Who's General Failure?

correct me if i'm wrong
maar als je je computer in standby zet verbruikt hij nog steeds stroom en moet dus gekoeld worden. Als je niks wil horen en toch snel wil aanzetten kan je hem beter in "sleep" mode zetten.

dit doe je door naar het afsluit schermpje te gaan (ik neem aan dat je xp hebt) en zodra je de shift-toets indrukt verandert stand-by in slaapstand en druk nu op slaapstand (terwijl je de shift-toets nog steeds indrukt)

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:57

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Als je computer in standby staat verbruikt ie inderdaad stroom. Maar niet zoveel om de pc op te warmen. Er moet dus meer aan de hand zijn.

Life is not about specs, it is about joy!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:18
Waarschijnlijk gebruikte je eerst S3 (STR) en nu S1. Installeer MCE Standby Tool (werkt ook gewoon op normale XP) eens en kijk of je 'm weer op S3 kunt zetten.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je zou eens op onderzoek kunnen gaan om te zien welke fan er blijft draaien. Sommige voedingen laten hun fan namelijk nog draaien tot ze voldoende afgekoeld zijn. Misschien zit er wel zoveel stof in je voeding waardoor deze warmer wordt dan voorheen.

Verwijderd

Topicstarter
Zowat alle fans blijven draaien (dus sorry van de fout in men vorige post!) , die van de grafische kaart, die van de processor en die van de intake vanachter.
Ik gebruik altijd zo'n knop op men toetsenbord met een maantje op, vroeger werd hij dan helemaal stil, nu niet meer ?
echt vreemd en wat is S3 en STR en S1?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 17:36 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 14:57

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Waarom ga je niet gewoon even zoeken? Dat soort ACPI states staan keurig beschreven op internet.

[Edit]
Omdat ik toch niets te doen heb atm:
  • S1: Stand waar zo goed als alle apparaten compatible mee zijn. In S1 gaan apparaten naar de standby stand en blijven fans draaien.
  • S3: Ook wel bekend als STR (Suspend To RAM). De meeste apparaten kunnen hier keurig mee om gaan. In S3 gaan alle apparaten in standby/suspend stand en stoppen fans er ook mee.
    Dit is dus gewoon een iets zuinigere S1 ;)
Je kunt als het goed is in je BIOS dergelijke power saving standen instellen en/of je kunt zo'n tool gebruiken die Nielson al gaf.

[ Voor 79% gewijzigd door Ultraman op 18-12-2006 18:53 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Danku ga direct het programma is proberen

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt!!! Hij wordt terug helemaal stil met dat programma.

Dank u, vraag opgelost ;)
Pagina: 1