EPS to DXF / DWG

Pagina: 1
Acties:
  • 599 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-01 10:28
he allemaal,

Loop al een tijdje te spelen om een logo wat ik goed in EPS heb om te zetten naar DXF of DWG bestand zodat het goed te gebruiken is in Autocad. Nou heb ik al flink de search gebruikt en gezocht naar een oplossing.

Illustrator CS2 heeft een export functie naar deze bestandsformaten alleen krijg ik daarmee toch niet het geweenste resultaat.

Zie hier:

Originele logo:

Afbeeldingslocatie: http://www.vraagje.com/ktt/logoktt.jpg

Dit is het resultaat als ik het logo exporteer en GEEN vinkje zet bij "letter omtrek"

Afbeeldingslocatie: http://www.vraagje.com/ktt/ktt_logo_dxf_zonder_letter_omtrek.jpg

Zoals je kan zien veranderd de hele opmaak van de DXF bestand.

Dit is het resultaat als bij exporteer WEL een vinkje zet bij "letter omtrek"

Afbeeldingslocatie: http://www.vraagje.com/ktt/ktt_logo_dxf_met_letter_omtrek.jpg

Hier is het logo helemaal zoals ik het zou willen alleen vult illustrator dan de A en E helemaal op.

Heeft iemand hier een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Ik heb het EPS bestand van het logo + bijbehorende TTF font file hier neergezet:

http://www.vraagje.com/ktt/eps/

Voor mensen die geen zin hebben om het font te installeren heb ik ook nog een EPS bestand met lettercontouren gemaakt. deze staat ook hier --> http://www.vraagje.com/ktt/eps/

Alvast bedankt!

• cue
Ben zelf alweer druk geweest met omtrekpaden maar dit wil ook allemaal niet lukken.

Snap er inmiddels geen snars meer van.

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Kan je eens je geexporteerde bestand uploaden, want zie nou niet iets in de eps wat tot een fout zou kunnen leiden.

• cue
Ik heb de twee DXF bestanden erbij gezet.

Hopelijk kan jij achter het probleem komen!

Wat krijg jij als je de EPS exporteerd naar DWG / DXF?

Krijg je dan ook zo'n rare output?

[ Voor 35% gewijzigd door cue op 19-12-2006 19:20 ]

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Die screenshots die je post, komen die uit autocad (waar de letters gevuld zijn?). Ben nu even niet meer op mijn werk, dus kan hem alleen openen in illustrator en daar geeft de dxf geen problemen.

Als ik de eps exporteer naar dxf heb ik geen problemen, ik moet er wel bij vermelden dat ik met CS2 werk en niet met 9.0.

[ Voor 24% gewijzigd door Freddy_Fish op 19-12-2006 19:26 ]

• cue
De screenshots komen uit DWG Trueview 2007. Zou dit nog even kunnen testen in autocad.

Zie dat ik in startpost foutje heb gemaakt ik gebruik namelijk ook CS2 :).

Ik zal even kijken hoe hij autocad er utikomt. Ik heb iig ook geen problemen met die DXF als ik 'm open in illustrator.

• cue
mmm heb hier geen autocad tot m'n beschikking :(.

Iemand die even zou kunnen kijken?

[ Voor 7% gewijzigd door cue op 19-12-2006 19:52 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Meestal los ik dit soort artefacten op door de teksten om te zetten naar contouren, zodat ze niet meer editbaar zijn.

• cue
sdomburg schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 22:04:
Meestal los ik dit soort artefacten op door de teksten om te zetten naar contouren, zodat ze niet meer editbaar zijn.
In de begin post is te lezen welke problemen er optreden als ik dus van de letters eerst lettercontouren maak.

• sdomburg
Lettercontouren is wat anders dan Letteromtrek ;)

• cue
Het resultaat is hetlaas hetzelfde :D.

Wist niet dat dit iets verschillend was. Had het wel al geprobeerd alleen kon je dat ook niet ruiken :)

Bedankt voor het meedenken. :)

• sdomburg
Ok, vreemd dat ik je probleem niet kan reproduceren met lettercontouren. Verder is het wel handig dat je Futura erbij geupload hebt, maar policytechnisch weer wat minder handig ;)

• cue
als jij mijn DWG bestand opent in autocad ziet hij er dan wel goed uit?

Ik heb het bestand wat online staat net in autocad 2006 geopend en hier zijn ook de A en E opgevult.

Zou misschien iemand die geen problemen heeft eens kunnen exporteren naar DXF en 'm naar me toe kunnen mailen?

Snap er echt geen snars meer van :S

[ Voor 64% gewijzigd door cue op 20-12-2006 09:24 ]

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Misschien dat dit nog wat uitmaakt:

In de Postscript/PDF objectbeschrijving kun je op 2 manieren omgaan met uitgespaarde openingen in een object: de 'Non-zero Winding Fill Rule' en de 'Odd Even Fill Rule'. Je kunt dit terugvinden in het Attributes palet (het zijn de twee knopjes aan de rechterkant). Bij de 'Non-zero Winding Fill Rule' bepaalt de padrichting van het binnenpad (linksom of rechtsom, zie de knopjes in het midden) of dat een pad wordt uitgespaard of wordt ingevuld. Bij de 'Odd Even Fill Rule' telt de padrichting niet mee, hierbij worden de oneven genummerde paden (in de stapel paden van een compound object) ingevuld, en de even genummerde paden uitgespaard.

Misschien is het slim om wat test-letters naast elkaar te exporteren met verschillende 'Fill Rules'.

En als er echt niks lukt, dan zou je nog kunnen proberen om de letters 'open te snijden' (met het knife tool, schaar + verbind ankerpunten, of wat Pathfinder acties) zodat je geen compound paths meer hebt. Dirty trick, maar werkt altijd.

• cue
benoni schreef op woensdag 20 december 2006 @ 10:52:
Misschien dat dit nog wat uitmaakt:

In de Postscript/PDF objectbeschrijving kun je op 2 manieren omgaan met uitgespaarde openingen in een object: de 'Non-zero Winding Fill Rule' en de 'Odd Even Fill Rule'. Je kunt dit terugvinden in het Attributes palet (het zijn de twee knopjes aan de rechterkant). Bij de 'Non-zero Winding Fill Rule' bepaalt de padrichting van het binnenpad (linksom of rechtsom, zie de knopjes in het midden) of dat een pad wordt uitgespaard of wordt ingevuld. Bij de 'Odd Even Fill Rule' telt de padrichting niet mee, hierbij worden de oneven genummerde paden (in de stapel paden van een compound object) ingevuld, en de even genummerde paden uitgespaard.

Misschien is het slim om wat test-letters naast elkaar te exporteren met verschillende 'Fill Rules'.

En als er echt niks lukt, dan zou je nog kunnen proberen om de letters 'open te snijden' (met het knife tool, schaar + verbind ankerpunten, of wat Pathfinder acties) zodat je geen compound paths meer hebt. Dirty trick, maar werkt altijd.
Bedankt voor je reactie. Wat ik alleen niet helemaal begrijp of dit een instelling is in illustrator of van autocad?

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
cue schreef op woensdag 20 december 2006 @ 17:52:
Bedankt voor je reactie. Wat ik alleen niet helemaal begrijp of dit een instelling is in illustrator of van autocad?
Uhmm ja, in Illustrator dus :X :)

• cue
benoni schreef op woensdag 20 december 2006 @ 18:37:
[...]

Uhmm ja, in Illustrator dus :X :)
KONING! Dit was het!

Dahm! :)

Echt hardstikke bedankt!
Pagina: 1