Toon posts:

[Vista] ipod nano gebruiken voor readyboost*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er ontbreekt inderdaad een stuk van de tekst in mijn vorige post, erg leesbaar was het niet meer dus nu poging nummer 2.

Ik wil mijn ipod nano gebruiken in combinatie met readyboost van windows vista.
als ik de ipod aansluit kan ik hieruit kiezen nadat ik in de popup kies voor gebruik van readyboost krijg alleen maar het scherm van de eigenschappen van de media(ipod). verder kan ik wat betreft readyboost geen aanpassingen doen.
iemand enig idee hoe ik dit aan de praat krijg ?

Verwijderd

bij mijn weten werkt dat alleen maar bij flashdrives? op een gewone ipod kun je geloof ik ruimte toewijzen als zijnde; verwisselbare opslag (aka usb drive) bij nano is dat niet geloof ik.. misschien daarom?

Verwijderd

Topicstarter
dit is de nano en dus een flash geen drive, bovendien kan ik in de autostart hieruit kiezen maar als ik dit doe krijg ik alleen de eigenschappen ipv een scherm waar ik ruimte kan toewijzen.

Verwijderd

ja, dat kan geloof ik niet hoor met nano... misschien is er ergens een lijst ofzo van geaccepteerde spelers ofzo voor readyboost??? *gaat nu slapen*

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Ipod nano kan niet gebruikt worden als Readyboost.

Van de week kwam ik een url tegen waar MS uitleg gaf over Readyboost en de eisen ervoor.

Here we are: http://blogs.msdn.com/tom...ve/2006/06/02/615199.aspx <-- lezen
Q: Do you support SD/CF/memory stick/MMC/etc.?
A: Mostly. In beta2, we added support for a small number of SD/CF cards on internal USB2 & PCIe busses. RC1 has a much broader support range.

Q: Why don't you support SD on my USB2.0 external card reader?
A: We unfortunately don't support external card readers - there were some technical hurdles that we didn't have time to address. In general, if a card reader shows a drive without media in it (like a floppy drive or CD ROM does), we can't use it for ReadyBoost.

Q: Will it support all USB drives, regardless of how they are ID'd to the OS ("hard disk drive" or "Device with Removable Storage")?
A: We have no way to tell what is on the other end of a USB cable so we do some basic size checks (since no one has a 200GB flash device ;-) ) and then perform our speed tests. HDD will not, however, pass our speed tests, and there is no benefit to using a USB HDD for ReadyBoost.

Q: Can you use an mp3 player to speed up your system?
A: Not currently. MP3 players use the 'plays for sure' interfaces to expose themselves to Windows. We require that the device appear as a disk volume. These aren't currently compatible.
Maargoed, ik heb geen nano en geen vista, dus wie weet lul ik uit m'n nek :)

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

Topicstarter
De nano werkt in eerste instantie niet als mp3 speler, je kunt er immers ook geen muziek op plaatsen vanaf de verkenner, de pc herkent de nano daarom in eerste instantie als schijf.
Mijn probleem is (vemoed ik) eerder de groote van de drive, ik probeer 2 partities te maken 1 voor muziek en 1 voor drive.

nu kan ik niet partitioneren vanaf windows vista (optie voor de ipod is grijs in schijfbeheer) en ik weet zo niet welke partitie software werkt onder vista.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:43

Hertog

Aut bibat, aut abeat

megamuch schreef op maandag 18 december 2006 @ 03:24:
Ipod nano kan niet gebruikt worden als Readyboost.

Van de week kwam ik een url tegen waar MS uitleg gaf over Readyboost en de eisen ervoor.

Here we are: http://blogs.msdn.com/tom...ve/2006/06/02/615199.aspx <-- lezen

[...]

Maargoed, ik heb geen nano en geen vista, dus wie weet lul ik uit m'n nek :)
In ieder geval lult microsoft uit zijn of haar nek, want niet iedere mp3-speler gebruikt PlaysForSure, zoals het daar lijkt te staan. Wat heet, zelfs Microsofts' eigen Zune doet dat niet. Het lijkt mij alsof mp3-spelers die je als disk dienst kan laten doen, en een iPod kan dat, geen probleem moeten opleveren.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Verwijderd

Het gaat blijkbaar wel. Verdere uitleg ontbreekt helaas, maar het is dus mogelijk

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is nu meer het partitioneren van de ipod. zoals gezegd gaat dit niet met schijfbeheer van windows vista en partitionmagic werkt niet op vista.

Verwijderd

Wat belet je om een ander partitioneer-programma uit te zoeken? Probeer dit eens : http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

Verwijderd

Topicstarter
krijg de ipod maar niet gepartitioneerd, iemand hier al eens eerder een ipod gepartitioneerd ? ik weet dat het kan maar waarmee ?
Pagina: 1