Toon posts:

pc start niet echt op

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe pc gekocht en aangezien ik die van mijn broertje ook zonder problemen in elkaar geassembleerd heb, zag ik er geen heil in om dit te laten doen door de zaak zelf. Nu zit alles in elkaar, mobo ledje brand, maar ik kom niet verder dan een draaiende fan en cpu fan. Ik zet m'n pc aan, die dingen beginnen te draaien en daarna stopt het zonder enige reden :/ Ik vraag me af waar het nou aan kan liggen. Ikzelf denk dat het mobo het probleem vormt, maar echt zeker ervan ben ik niet. Moet zeggen dat het assembleren deze keer iets meer kracht vereiste, dus daarom :+

Nu mocht het ook zo zijn dat ik van plan was het een en ander te installeren zodra mijn pc het deed. Ik heb daarvoor dus even een dvd spelertje geleend uit de pc van m'n broertje. Toen ik deze pc eenmaal weer op orde had, ontstond zich eigenlijk hetzelfde probleem. Als ik de pc aan zet, doet deze het maar een seconde (mijne gaat gewoon aan en blijft aan) en valt dan uit, zo ook het mobo lampje.

Dat mijn pc het nu nog niet doet, vind ik jammer, maar ik zit er meer mee dat na mijn 'bezoekje' in de pc van m'n broertje zijn pc het niet meer doet. Ik heb alleen de dvd speler losgekoppeld, meer niet, dus eigenlijk zou er niets aan de hand moeten zijn. Hij heeft 2 drives en ik had de 2e al naar primary disk gepromoveerd toen deze eruit was, maar dat was het ook niet (weet niet of het relevant is, maar dacht het wel :+ )

Heeft iemand hier tips/oplossingen voor deze beide problemen?

Ik zal morgen alles uitproberen (wat ik nog niet heb geprobeerd dan), ik ben toch de hele dag vrij *O*

<+:) <+:) <+:)

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:30
starten de pc's wel op zonder dvd drive?

Verwijderd

Topicstarter
Boel-Shit schreef op maandag 18 december 2006 @ 00:51:
starten de pc's wel op zonder dvd drive?
nope, hetzelfde ;(

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-05 19:50

yassine

Nothing to it but to do it!

CMOS is de oplossing ( denk ik ;) ) Aangezien dat bij mij het vaakst heeft geholpen met precies hetzelfde probleem als jij hebt.

Hoe je dat doed vind je in je mobo handleiding.

Verwijderd

Topicstarter
wat is CMOS precies? :+

ik heb de handleiding niet heel erg gedetailleerd gelezen en ben het woordje nog nooit eerder tegen gekomen :$

Ik zal het iig even opzoeken in de handleiding :)

thnx voor de tip d:)b klinkt hoopvol :D

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu net de jumpers omgedraaid naar clear cmos zonder de batterij eruit te halen. Ik weet niet of dit echt een pure vereiste is, maar zo'n batterij eruit halen is echt een kut werk :/

Er is echter helemaal niets veranderd. De pc van m'n broertje valt nogsteeds meteen uit en mijne komt ook niet verder ;(

• HeyImAllan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-03 18:04
Heb je nog andere dingen gedaan tijdens het uit elkaar halen en in elkaar zetten?

Stofzuigen ofzo?
*dat is namelijk niet goed!!!!!!!, iets met statische electriciteit*
Pentium 4 stekkertje aangesloten? Ik weet de exacte naam niet maar dat is die stekker uit je voeding met 4 aansluitingen die je in je mobo prikt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb niets extra's gedaan.Verder staat alles aangesloten en heb ik inmiddels mijn pc los te weten rukken van het batterijtje. Er is verder niets verandert ;( ik ga nu die van m'n broertje proberen.

Verwijderd

Maakt het moederbord geen contact met de plaat van de kast?

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 14:43
heb dit al een keer eerder gezien. je bent denk ik de afstandhoudertjes vergeten tussen kast en moederbord.
Dan krijg je kortsluiting en stopt de pc er dus mee.

Afstandhoudertjes monteren (als je dit idd nog niet gedaan had)!
Deze worden bij de kast meegeleverd

[ Voor 7% gewijzigd door Dafjedavid op 18-12-2006 13:09 ]

Who Needs Windows...

Verwijderd

Topicstarter
de pc van m'n broertje is inmiddels een stapje verder. Ik heb die batterij er uit weten te krijgen en het nog eens gedaan. Deze doet het nu, maar krijg nu de melding dat de cpu fan speed te laag is.

Mijne is nog steeds nergens. Mijn mobo maakt geen contact met de plaat van het kast, hooguit via de koperen schroefjes achter het mobo, maar dat hoort zo. Ik kan nog wel een keer kijken of ik er nog een paar bij kan plaatsen. Er zitten er nu 6 in, bij elke schroef eentje. (ik kan dus weer alles uit elkaar halen _O- :'( )

Verwijderd

Topicstarter
die van m'n broertje geeft inmiddels niet meer de melding van een cpu storing, maar een bootdisk failure. Als ik bios open, dan vind ie helemaal niets :{

• b4bol4t
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-04 10:30
je moet bij je broertje de jumpers op de harde schijfen goed zetten ik neem aan dat je de stekkers los gekoppeld heb om je batterij eruit te halen.
Sluit nu eens 1 schijf aan.
Doe is alleen de primary erin ( waar je windows op staat )....

geef eens specificaties van de pc's, betreft:
Processor
moederboard
geheugen
videokaart

[ Voor 29% gewijzigd door b4bol4t op 18-12-2006 14:07 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

zowieso vraag ik me erg sterk af waarom jij pc's zelf bouwt als je niet eens weet wat een cmos is

ontopic :

probeer een andere voeding, sluit kortsluiting uit, en vergeet niet dat je zo kaal mogelijk moet proberen te starten

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
mijn broertje heeft maar 1 harde schijf en die werkt via sata, dus verder geen jumpers daar voor nodig. Ik heb net ook even gekeken naar alle stekkers, maar die zijn volgens mij allemaal goed. Ik heb nu 1 cd speler erin zitten die herkent wordt, de rest is nog allemaal onbekend.

Specificaties pc van m'n broertje:

AMD Athlon 64x2 AMD 3800+
Asus A AM2 M2N4-sli ATX
Kingston DDR2 ValueRAM 1GB 4002k CL3.0
BFG 7600GT 256mb

Mijn pc:
Intel Core 2 E6400 (2,13GHz. , 266MHz. QDR FSB, 64Kb. L1, 2MB L2) Boxed
Asus P5NSLI, nForce4 SLI Intel Ed. (Sound, GLAN, SATA-RAID)
Twinmos 2048MB DDR2 (2X1GB) PC5300 667MHz CL5 Dual Channel Kit
ATI Radeon X1600XT 256mb

edit:

de power naar de hd stond idd niet aangesloten. Nu doet deze het wel en is inmiddels bezig met het opstarten van windows.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 14:31 ]

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:50

E-Vix

Nu met sneeuw!

Welk P5NSLI moederbord heb je precies?
Het 'kale' P5NSLI moederbord heeft namelijk geen nForce 4 chipset, maar een 570.
Het P5N32SLI moederbord heeft wel een nForce 4 chipset, maar ondersteund geen Core 2 processoren.
Het P5N32SLI SE moederbord heeft ook een nForce 4 chipset, en deze ondersteund de Core 2 processoren wel.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
Zorg dat je dvd/cd-romspeler en s-ata HD zijn aangesloten en zet in de bios de boot sequence (=volgorde) op 1: dvd/cd speler of brander. Sluit dan bios af (en sla instellingen op) en stop je de bij het moederbord cd/dvd erin om de s-ata drivers te installeren. Daarna kun je je OS cd (bijv windows xp) erin gooien en dan moet ie beginnen met je OS te installen.

Weet je zeker dat je bij je eigen pc het p4 stekkertje hebt aangesloten op je MB (=moederbord)?? Want dit is een veelvoorkomde fout /vergeten in de haast. Er is naast je 20, 20+4 of 24-atx stekker die aan je voeding zit, die je MB van stroom voorziet, nog een vierkant, 4polig stekkertje. De p4 stekker, welke ook op je MB moet worden gestoken. Deze voorziet de CPU namelijk van stroom en het systeem zal niet zonder deze werken.

Verder geen piepjes? Ook niet als je geen geheugen in het MB heb gestoken? Start anders eens op met 1 plankje geheugen, CPU(met koeler), VGA en evt een HD op. btw, wat voor voedingen gebruik je? (dus Merk en ver5mogen(watt))

Verwijderd

Topicstarter
E-Vix schreef op maandag 18 december 2006 @ 14:31:
Welk P5NSLI moederbord heb je precies?
Het 'kale' P5NSLI moederbord heeft namelijk geen nForce 4 chipset, maar een 570.
Het P5N32SLI moederbord heeft wel een nForce 4 chipset, maar ondersteund geen Core 2 processoren.
Het P5N32SLI SE moederbord heeft ook een nForce 4 chipset, en deze ondersteund de Core 2 processoren wel.
Ik heb de gewone P5NSLI:
http://www.asus.com/produ...odel=1311&l1=3&l2=11&l3=0

De gegevens had ik even gekopieerd van de webwinkel waar ik de hardware had besteld. Daarop stond nForce 4, wat uiteraard niet klopte. Sorry daarvoor. Mijn mobo ondersteunt dus wel m'n CPU.

Daarnaast heb ik ook een Cooler Master RS-430 (RS-430-PCAP) Extreme Power, 430W (ATX) gekocht.
Gijsjha schreef op maandag 18 december 2006 @ 14:43:

Weet je zeker dat je bij je eigen pc het p4 stekkertje hebt aangesloten op je MB (=moederbord)?? Want dit is een veelvoorkomde fout /vergeten in de haast. Er is naast je 20, 20+4 of 24-atx stekker die aan je voeding zit, die je MB van stroom voorziet, nog een vierkant, 4polig stekkertje. De p4 stekker, welke ook op je MB moet worden gestoken. Deze voorziet de CPU namelijk van stroom en het systeem zal niet zonder deze werken.

Verder geen piepjes? Ook niet als je geen geheugen in het MB heb gestoken? Start anders eens op met 1 plankje geheugen, CPU(met koeler), VGA en evt een HD op. btw, wat voor voedingen gebruik je? (dus Merk en ver5mogen(watt))
Ik heb beide stekkertjes die op het mobo aangesloten moeten worden erin geplugd, dus dat is niet het probleem. Ik heb net zonder geheugen en met 1 plankje geheugen geprobeerd, maar er gebeurt niets anders dan normaal. cpu fan gaat draaien, grafische kaart fan gaat draaien maar niet het geluid dat het echt opstart.

Ik heb een Cooler Master RS-430 (RS-430-PCAP) Extreme Power, 430W (ATX) gekocht btw.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 15:14 ]

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:50

E-Vix

Nu met sneeuw!

Heb je hem toevallig bij Chicon bestend dan? Dat is de enige winkel die ik weet waar ze hem met Nforce 4 aanduiden... Zo ja, dan direct terugsturen en zeggen dat de omschrijving niet klopt met het geleverde bord. Ze hebben een fout staan op hun site waardoor de verkeerde omschrijving en prijs aan het p5nsli moederbord gekoppeld zijn. Je betaald namelijk voor het p5n32-SLI SE moederbord welke een stuk beter is.

Maar probeer de stap voor stap methode eens. Dus eerst alleen een videokaart, cpu en geheugen in de pc, en kijken wat hij dan doet. Doet hij het, dan telkens wat extra er bij aansluiten.
Ook je P4 stekker controleren zoals hierboven al eerder vermeld is. Er moeten dus 2 stekkers naar je moederbord toe!
Controleer ook de stand van je CMOS reset jumper eens. Heb al meerdere keren meegemaakt dat deze vanuit de fabriek op reset stond en daardoor dus niet wilde booten.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
E-Vix schreef op maandag 18 december 2006 @ 15:01:
Heb je hem toevallig bij Chicon bestend dan? Dat is de enige winkel die ik weet waar ze hem met Nforce 4 aanduiden... Zo ja, dan direct terugsturen en zeggen dat de omschrijving niet klopt met het geleverde bord. Ze hebben een fout staan op hun site waardoor de verkeerde omschrijving en prijs aan het p5nsli moederbord gekoppeld zijn. Je betaald namelijk voor het p5n32-SLI SE moederbord welke een stuk beter is.

Maar probeer de stap voor stap methode eens. Dus eerst alleen een videokaart, cpu en geheugen in de pc, en kijken wat hij dan doet. Doet hij het, dan telkens wat extra er bij aansluiten.
Ook je P4 stekker controleren zoals hierboven al eerder vermeld is. Er moeten dus 2 stekkers naar je moederbord toe!
Controleer ook de stand van je CMOS reset jumper eens. Heb al meerdere keren meegemaakt dat deze vanuit de fabriek op reset stond en daardoor dus niet wilde booten.
ik heb mijn onderdelen bij www.cool-prices.nl gekocht :)

Jumper verwisselen doet niets met mijn pc. Bij de stap voor stap methode is er ook geen verschil te merken tussen alles aangesloten of niet. ;(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 15:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://www.youtube.com/watch?v=ULb7lb3xqdc

hier een filmpje van het opstarten van m'n pc :+ misschien zien jullie iets wat niet helemaal goed staat, ik heb echt geen idee wat het kan zijn.

Verwijderd

Topicstarter
iemand vandaag nog een idee? ;(

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:58:
http://www.youtube.com/watch?v=ULb7lb3xqdc

hier een filmpje van het opstarten van m'n pc :+ misschien zien jullie iets wat niet helemaal goed staat, ik heb echt geen idee wat het kan zijn.
Wat een zooi met je kabels zeg! Zo is et ook moeilijker te zien.

Haal je geheugen(reepjes) er eens uit als er 2 in zitten draai ze dan eens om. (dual channel bij dat bord dat zijn de 2 gele sloten dus 1a en 2a) niet direct naast elkaar, maar dit wist je wel?

Zit de videokaart goed recht in het slot geduwd, als die b.v. scheef zit krijg je ook niks.

Heb je verder geen error messages als je de pc aanzet?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 12:21 ]

Verwijderd

Gozer, weet je zeker dat de cpu er goed in zit?? Een maat van me had dit eergisteren ook, precies hetzelfde als wat jij hebt, wat bleek, processor zat niet goed ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:16:
[...]

Wat een zooi met je kabels zeg! Zo is et ook moeilijker te zien.

Haal je geheugen(reepjes) er eens uit als er 2 in zitten draai ze dan eens om. (dual channel bij dat bord dat zijn de 2 gele sloten dus 1a en 2a) niet direct naast elkaar, maar dit wist je wel?

Zit de videokaart goed recht in het slot geduwd, als die b.v. scheef zit krijg je ook niks.

Heb je verder geen error messages als je de pc aanzet?
Ik zal ze thuis eens omdraaien. Ik had ze ondertussen wel al in de twee gele sloten geplaatst. Grafische kaart zal ik nogmaals nakijken als ik thuis ben.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:18:
Gozer, weet je zeker dat de cpu er goed in zit?? Een maat van me had dit eergisteren ook, precies hetzelfde als wat jij hebt, wat bleek, processor zat niet goed ;)
nou ik ben benieuwd, zal em er eens opnieuw in proberen te stoppen :)

• Darkwolf_1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:18:
Met een Core 2 Duo!?
Dat zou ik heel knap vinden gezien de fool proof constructie...
Maar wie weet! :)

Verwijderd

Ja ik kon het ook niet geloven, maar blijkbaar kan het :+

Verwijderd

Topicstarter
nou processor zat goed en het omdraaien van de ram reepjes maakte helaas ook niet uit. ;(

morgen krijg ik een andere videokaart te leen, kijken of die het wel doet, gewoon om het uit te sluiten. Verder zal het dan hooguit nog het moederbord kunnen zijn naar mijn idee.

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
Dat omdraaien was zowiezo volgens mij zinloos, want zouden ze niet goed zitten voor dual-channel dan werken ze gewoon "single"-channel. Oftewel wat langzamer... Suc6 met de graka test

Verwijderd

Gijsjha schreef op woensdag 20 december 2006 @ 11:08:
Dat omdraaien was zowiezo volgens mij zinloos, want zouden ze niet goed zitten voor dual-channel dan werken ze gewoon "single"-channel. Oftewel wat langzamer... Suc6 met de graka test
Heb er ooit een pc weer mee in werking gesteld, waarschijnlijk had de persoon 1 van de 2 er iets scheef in, beetje troubleshooting heh. :)

Verwijderd

Topicstarter
heb net de grafische kaart van m'n broertje erin gezet en ook dat leverde hetzelfde resultaat op. Voor mij is dit genoeg bewijs dat het probleem zich in het moederbord bevind en deze zal ik dan maar eens terug sturen. Meer kan ik er zelf niet van maken ;(
Pagina: 1