Single sided vs double sided geheugen.

Pagina: 1
Acties:
  • 356 views sinds 30-01-2008

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:26

aex351

I am the one

Topicstarter
Single sided vs double sided geheugen (voor de geinteresseerde dit staat los van dual channel). Zit daar nog veel verschil in qua prestatie ? ik kan hier geen informatie over vinden wat mij een uitsluitsel geeft, ook niet in de Geheugen FAQ hier op tweakers. Informatie over de werking van SS/DS is wel te vinden en dat sommige moederborden bijvoorbeeld alleen SS ondersteunen.

Deze vraag is onstaan omdat ik opzoek ben naar geheugen voor mijn toekomstige systeem. In eerste instantie heb ik gekozen voor Kingston Hyperx PC6400 CL4 DS. Maar nu ik erachter ben gekomen dat deze dus DS is (dat wist ik eerst niet) en dat er ook een SS variant is ben ik aan het twijfelen geslagen welk nou beter is aangezien de prijs bijna precies hetzelfde is en de comptabiliteit met moederbord is voor beide varianten goed.

De 2 RAM geheugens :
KHX6400D2LLK2/1G (SS)
KHX6400D2LLK2/2G (DS)

< dit stukje webruimte is te huur >

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:31

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Nee, er is geen verschil tussen double en single sided wanneer kloksnelheden en timings gelijk zijn.

Alleen een combinatie van beide twee kunnen problemen geven met sommige moederborden.

[ Voor 30% gewijzigd door PD2JK op 18-12-2006 00:39 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er staat geen info in de FAQ hierover omdat hier niets over te melden valt - of een DIMM single sided of double sided is, maakt geen enkel verschil uit. Sterker nog, twee single sided DIMMs zijn voor de geheugencontroller helemaal identiek aan een stuk double side. Dus twee stuks KHX6400D2LLK2/1G zijn voor de PC hetzelfde als een stuk KHX6400D2LLK2/2G.

Oslik blyat! Oslik!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Ik ben zelf op zoek naar DDR2 800mhz 2gb single sided modules..bestaan deze (nog)? zo ja waar kan ik deze krijgen? Bvd

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ind0mi, het is niet de bedoeling om (bijna) 3 jaar oude topics te kicken als je zelf niets hebt toe te voegen.
Waar je dimmen kunt kopen is te vinden in bijv: http://tweakers.net/pricewatch/ en om te weten wat er op gaat werken kun je in de QVL van je moederbord terecht.

Dit topic is gesloten.