Toon posts:

Alternatief / verbetert Brake out Frame script gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Om voorop te stellen,. dat programmeren niet mijn sterkste kant is, heb ik de volgende vraag.

Ik wil voorkomen dat bij het deeplinken van anderen naar mijn site, de overige frame waar niet naar gedeeplinked wordt, niet meer zichtbaar zijn en op die wijze de navigatie verdwijnt...

Met het volgende script voorkom je deeplinken, maar verwijst het script altijd terug naar de index pagina van de frameset :

<script>

if (parent.frames.length==0)
window.location.replace("index.html")
</script>

We gaan hiervan uit, dat index.html zuiver de frameset van de hieronder gespecificeerde pagina's is :

<frameset rows="*,35" frameborder="NO" border="0" framespacing="0">
<frame src="begin.html" name="mainFrame" scrolling="YES">
<frame src="menu_onder.html" name="bottomFrame" scrolling="NO" noresize>
</frameset>

Op pagina begin.html is een link naar respectievelijk begin2.html, begin3.html etc etc te vinden

Stel dat men nu deeplinked naar bijv begin2.html, dan verdwijnt de hele frameset en dus ook de navigatie.

Bestaat er een script die dit voorkomt en bij eventuele deeplinking, de missende frames alsnog om de gedeeplinkte pagina heen zet ?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Als je je script de pagina laat meegeven waar je vandaan kwamen dan die pagina in het juiste frame te zetten.

Link: blabla.html. Js: index.html?link=blabla.html. Main frame blabla.html inladen.

Of gewoon geen frames gebruiken :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
disjfa schreef op maandag 18 december 2006 @ 00:31:
Als je je script de pagina laat meegeven waar je vandaan kwamen dan die pagina in het juiste frame te zetten.

Link: blabla.html. Js: index.html?link=blabla.html. Main frame blabla.html inladen.
Uhm, dat is al abracadabra voor me, kun je mij (vergeef me) in sesamstraat html uitleggen ?
het voorbeeld script wat ik gaf,is iets wat ik ooit vond op een andere website....
Je zou me geweldig uit de brand helpen !

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 00:44 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:48

André

Analytics dude

Dan wordt het dus een scriptrequest, en dat willen we niet. Zoek eens op inframe script, er zijn legio voorbeelden te vinden.

Verwijderd

http://www.marktplaats.nl/ gebruikt de technieck die jij ook wilt hebben. Misschien kan je daar een kijkje nemen in de source