[Vista] Geen vista bootloader screen met keuze voor XP*

Pagina: 1
Acties:

• Death Dealer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-12-2022
probleem: Na meerdere (her)installatie's van vista ben ik compleet het noorden kwijt.
Toen ik vista RC1 en RC2 installeerde was er geen probleem. Na de installatie kwam ik gewoon in de bootscreen van vista. Met als previous versions XP professional. Maar vanf de install van vista rtm krijg ik geen bootscreen meer. Op m'n 1 ste schijf staat xp. Op m'n 2 de schijf staat vista. Als ik de eerste schijf selecteer als boot-schijf start xp op. Selecteer ik de 2de als boot -schijf start vista op.
Maar een multi-boot scherm krijg ik gewoon niet meer. Nu heb ik beide besturingssytemen op
1 schijf gezet ( verschillende partitie's welliswaar ), maar het resultaat is nu. Steekt de installatie's dvd van vista in m'n dvd speler, ook al kies ik niet voor op te starten vanaf de schijf, start vista op. Steekt die dvd er niet in start xp op.
Ik heb het programma vistabootpro gebruikt. Je hebt hier de mogelijkheid om de vista boot terug te zetten. Maar het programma zegt dat het de MBR niet kan lezen en dat er geen enkele installatie te vinden is.

Zoiets als dit heb ik nog nooit voor gehad. Heeft er iemand een idee??

DFI Lanparty UT NF4 ultra-d - athlon64 3700+ San Diego - 2 x 512mb twinmos speedpremium DDR443 PC3500 - Sapphire Radeon X800GTO² @ X850XT - Tagan U-01 480W

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03:42
Geen idee waarom ie niet automagisch het boot menu aanmaakt, maar dit is ook gewoon handmatig te doen natuurlijk.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• RamsesII
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-03 19:39
ff "bootcfg /rebuild" doen bij opstarten in dos of met de vista bootloader

• Death Dealer
jammer maar helaas waren bovenstaande optie's noppes.
Als ik in Vista het programma vistabootpro gebruik krijg ik eerst
de mededeling dat vista niet geïnstalleerd is???
Nogthans werk ik op dat moment met vista.
Na het wegklikken van de opmerking start het programma verder op.
Ik laat de bootloader installeren , start terug op en dan gebeurt het volgende...
Steekt m'n installatie dvd in de dvd-player krijg ik het milti-bootscherm van vista.
De optie: "previous versions" staat er tussen.
Als ik er op klik krijg ik de foutmelding. NTLDR is missing :roll:
Klik op de optie voor vista start deze ook daadwerkelijk op.
Steekt m'n installatie cd er niet in start gewoon XP op en is er
geen spoor van vista.
Dit is een misterie. Het lijkt wel of vista alleen wordt herkend als de installatie dvd er in steekt.
Ik bedoel dat deze dienst doet als een soort boot-dvd??

Iemand een idee ??

DFI Lanparty UT NF4 ultra-d - athlon64 3700+ San Diego - 2 x 512mb twinmos speedpremium DDR443 PC3500 - Sapphire Radeon X800GTO² @ X850XT - Tagan U-01 480W

• admsnake
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-02-2022
Death Dealer schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 23:09:
Dit is een misterie. Het lijkt wel of vista alleen wordt herkend als de installatie dvd er in steekt.
Ik bedoel dat deze dienst doet als een soort boot-dvd??

Iemand een idee ??
1schijf is sata & andere ata?

• Death Dealer
M'n 2 schijven zijn beide SATA schijven.
Op dit moment staan XP en Vista op 1 schijf. Welliswaar
elk op een andere partitie.
Maar voorheen stonden ze op 2 aparte schijven.
Het pobleem was toen hetzelfde.

Verwijderd

Misschien is het antwoord ondertussen geven/gevonden, maar ik had ook het probleem met de boot.
Met Vistabootpro kun je een ook je bootscreen aanpassen en eventueel een OS toevoegen. Wanneer je dit doet, komt je bekende bootscreen weer terug 8)
Pagina: 1