Stel-je-eigen-pakket-samen-hosters?

Pagina: 1
Acties:

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
We kennen allemaal http://www.webhosters.nl/ e.a. (uit de FAQ :)) Handig enzo, maar de zoekcriteria zijn nogal beperkt, waardoor er niet dat komt uitrollen wat ik zoek. Of ze bieden teveel, of te weinig. Sommige zaken waar ik nou juist wel in geinteresseerd ben kun je niet op filteren bij deze sites. Zijn er eigenlijk wel hosters waar je je eigen pakket kunt samenstellen? En zo ja, hoe kan ik die vinden?

Concreet: het "probleem" is dat ik geen webhosting (HTTP/PHP/MySQL etc) nodig heb. Doe ik zelf wel. Maar e-mail en DNS wil ik ook zelf beheren, maar ik wil het niet op mijn thuisaansluiting draaien. En juist voor e-mail heb ik nogal specieke wensen :)

Ik zoek:
  • IMAP access en SMTP met authentication
  • Minimaal 1GB storage voor e-mail
  • Webmail via HTTPS
  • Beveiligde toegang tot IMAP en SMTP (SSL/TLS)
  • .COM domein
  • DNS management, want sja, webserver/PHP/MySQL/etc draai ik thuis.
  • Niet betalen voor services die ik toch niet gebruik!
  • Voldoende aliasses. (50+. Gebruik het tegen spam)
Nou vind ik het zelf wel prima als mensen mij direct links kunnen geven van bedrijven die dit aanbieden, maar aangezien het hier als spam kan worden gezien, is het wellicht handiger als men mij ze PMt :)

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Hm.. is een domein + dns (plus evt nog ergens een backup NS) ergens nemen en dan zelf een mailservice draaien (exchange) met een externe backup mx geen optie?

Zo ben ik tenminste zelf van plan om het te gaan doen. Helaas blocked mijn provider poort 25, dus wordt rollernet mijn MX host, die de mail 'doorstuurd' maar dan naar poort 2525 naar mijn server (win2k3 + exchange)

• Fuzzillogic
Exchange. Enig idee wat dat kost? Afgezien van het feit dat ik sowieso niet eens exchange wil, ga ik geen €699 betalen voor e-mail. Daarvoor kan je het zo'n 10 jaar *laten* hosten!

En ja, natuurlijk kan ik een eigen mail-ding draaien. Maar daar voel ik niks voor. E-mail moet gewoon werken, en niet afhankelijk zijn van de grillen van m'n ISP.

[ Voor 11% gewijzigd door Fuzzillogic op 18-12-2006 00:32 . Reden: Prijs exchange even opgezocht ;) ]

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Uhm, ZoneEdit.com en dan gewoon mail laten hosten door een ander?

Hiero gaat het perfect....

ff spammen: Mijn mail hoster is Visualweb

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

• Fuzzillogic
Vind het niet erg om van een gratis dienst gebruik te maken. Maar als ZoneEdit platligt, dan heb ik dus gewoon pech gehad. Voor dat soort dingetjes, die eigenlijk nauwelijks iets kosten, betaal ik toch zodat ik tenminste een bedrijf verantwoordelijk kan houden.

Over VisualWeb:
Error! Could not connect to remote server

You tried to access the address https://www.visualweb.nl/index/!webmail/, which is currently unavailable.
If you catch my drift. Een quick check leert dat ze wel IMAP aanbieden, maar of ze dat ook ondersteunen is dan weer de vraag. Liefst zie ik een hoster die daar ervaring mee heeft en het ook ondersteunt.

Zo biedt mijn huidige hoster wel secure POP3 aan, maar dat wordt niet ondersteund. Het staat ook nergens vermeld dat ze dat aanbieden. Gevolg: het certificaat is verlopen, maar ik kan niet verlangen dat ze dat probleem fixen.

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Fuzzillogic schreef op maandag 18 december 2006 @ 01:01:
Vind het niet erg om van een gratis dienst gebruik te maken. Maar als ZoneEdit platligt, dan heb ik dus gewoon pech gehad. Voor dat soort dingetjes, die eigenlijk nauwelijks iets kosten, betaal ik toch zodat ik tenminste een bedrijf verantwoordelijk kan houden.
Tja, wil je je service provider voor de rechter slepen dan? :P

En bij ZoneEdit kun je ook een derde, vierde nameserver krijgen...Tegen betaling natuurlijk....
Maar hoe groot is de kans dat twee nameservers op verschillende locaties tegelijk down gaan?
Fuzzillogic schreef op maandag 18 december 2006 @ 01:01:
Over VisualWeb:

[...]

If you catch my drift. Een quick check leert dat ze wel IMAP aanbieden, maar of ze dat ook ondersteunen is dan weer de vraag. Liefst zie ik een hoster die daar ervaring mee heeft en het ook ondersteunt.

Zo biedt mijn huidige hoster wel secure POP3 aan, maar dat wordt niet ondersteund. Het staat ook nergens vermeld dat ze dat aanbieden. Gevolg: het certificaat is verlopen, maar ik kan niet verlangen dat ze dat probleem fixen.
Tja, als je zekerheid wilt, mail ze.... ;)
Daarbij doen ze wel meer dingen dan die op de site staan...
Flexibel zijn ze iig wel.... :P

Volgens mij zou je de meeste service providers toch moeten mailen met deze eisen... :)

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:40
Hexley schreef op maandag 18 december 2006 @ 01:41:
[...]

Tja, wil je je service provider voor de rechter slepen dan? :P

En bij ZoneEdit kun je ook een derde, vierde nameserver krijgen...Tegen betaling natuurlijk....
Maar hoe groot is de kans dat twee nameservers op verschillende locaties tegelijk down gaan?
Helaas zijn beide nameserver die ik gebruik bij Zoneedit op dit moment down :'(

Iemand een alternatief aangezien ik Zoneedit de laatste tijd steeds minder vind worden (betrouwbaarheid)?

[ Voor 36% gewijzigd door ChiMan op 21-12-2006 09:45 ]

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-02 09:51
Goeie IMAP mailhosting is helaas erg spaarzaam. Ik zou een paar hosters mailen met de vraag of ze een offerte voor je willen maken. Een hostingbedrijfje in de middenmoot (dus niet een bulkbedrijf en ook geen havo-studentje met een reseller account) lijkt me een goede optie, en die zijn waarschijnlijk best bereid om wat maatwerk te leveren.

[ Voor 59% gewijzigd door Jesse op 21-12-2006 12:35 ]

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Waarom neem je niet gewoon een virtueel servertje? Dan kan je doen wat je wil?
Gewoon debian erop, je dingetjes instellen en af en toe eens apt-get updaten.
Ik heb een Linode 100 nu, al een jaar en een paar maanden ondertussen, en dankzij de gunstige euro nu betaal je niet zo veel.
In de tijd dat ik hem heb is hij nog nooit platgevallen!

• Fuzzillogic
Kan zijn, maar dan kan ik net zo goed alles op m'n thuisserver draaien. Ik wil er gewoon geen kind aan hebben. "Hier heb je geld, zorg dat het werkt". Natuurlijk niet teveel geld ;)

offtopic:
Waarom blokkeert je site Opera, met de melding dat je geen behoefte hebt aan spam?!?

[ Voor 21% gewijzigd door Fuzzillogic op 21-12-2006 15:35 ]

Pagina: 1