Ik heb hier een +- 3 jaar oud Epox moederbordje.
Sinds enige tijd vertoont het problemen bij het opstarten, op het led schermpje bleek de code 60 te staan. Na rondvraag bij Epox bleek dit om een CMOS probleem te zijn.
Na het resetten van mijn Cmos dmv een jumpertje werkte het moederbord weer.
Maar, de volgende keer dat ik de pc aanzette had ik weer hetzelfde probleem, weer fout 60. Weer cmos resetten dmv het jumpertje en het werkte weer.
Dit heb ik zo een stuk of 5 keer gedaan, zonder problemen.
Enkele dagen geleden moest de pc echter verhuisd worden, op de nieuwe locatie aangekomen wou de pc niet meer opstarten dmv het jumpertje. Ook de batterij er even uithalen mocht niet baten.
Toen heb ik het geheugen en de harde schijven er maar even uitgehaald, en daarna weer aangesloten, en hopla, het werkte weer.
Nu mijn vraag: Wat is er mis met dit moederbordje? Valt dit nog te repareren?
De verdere specs:
Intel P4 2.4 Ghz
3* 256 MB 333 Mhz geheugen
Hercules 9700 grafische kaart
en dan nog wat Western Digital harde schijfjes.
Sinds enige tijd vertoont het problemen bij het opstarten, op het led schermpje bleek de code 60 te staan. Na rondvraag bij Epox bleek dit om een CMOS probleem te zijn.
Na het resetten van mijn Cmos dmv een jumpertje werkte het moederbord weer.
Maar, de volgende keer dat ik de pc aanzette had ik weer hetzelfde probleem, weer fout 60. Weer cmos resetten dmv het jumpertje en het werkte weer.
Dit heb ik zo een stuk of 5 keer gedaan, zonder problemen.
Enkele dagen geleden moest de pc echter verhuisd worden, op de nieuwe locatie aangekomen wou de pc niet meer opstarten dmv het jumpertje. Ook de batterij er even uithalen mocht niet baten.
Toen heb ik het geheugen en de harde schijven er maar even uitgehaald, en daarna weer aangesloten, en hopla, het werkte weer.
Nu mijn vraag: Wat is er mis met dit moederbordje? Valt dit nog te repareren?
De verdere specs:
Intel P4 2.4 Ghz
3* 256 MB 333 Mhz geheugen
Hercules 9700 grafische kaart
en dan nog wat Western Digital harde schijfjes.