[XP] Verwijderen bestanden met vreemde namen

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-02 19:27

Virgil

We're not alone

Topicstarter
Ik vroeg mij af waarom ik nog vrij weinig ruimte op mijn harde schijf had en ben gaan neuzen in de map:

code:
1
C:\Documents and Settings\Local Settings\Temp\

Daarin had ik een map "WASE74C.tmp" waarin een aantal bestanden staan met een behoorlijke grootte. Zie screenshot hieronder, want de naamgeving van deze bestanden is ook niet iets om over naar huis te schrijven:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~serrver/probleemt.jpg

Nu heb ik deze bestanden niet nodig, ze zijn niet "gelocked" aan een proces (bekeken met unlocker), dus ik zou ze met al het gemak van de wereld kunnen verwijderen.

Maar! Op het moment van verwijderen zegt mijn windows het volgende:

code:
1
Cannot delete file: Cannot read from the source file or disk.

In dos prompt komt het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
C:\>rd /s WASE74C.tmp
WASE74C.tmp, Are you sure (Y/N)? y
WASE74C.tmp\► - The filename, directory name, or volume label syntax is incorrect.
WASE74C.tmp\☺ - The filename, directory name, or volume label syntax is incorrect.
WASE74C.tmp\♦ - The filename, directory name, or volume label syntax is incorrect.
WASE74C.tmp\╨    - The filename, directory name, or volume label syntax is incorrect.
WASE74C.tmp\ - The filename, directory name, or volume label syntax is incorrect.
WASE74C.tmp\α   v - The filename, directory name, or volume label syntax is incorrect.
WASE74C.tmp\α   vk♦ - The filename, directory name, or volume label syntax is incorrect.
WASE74C.tmp\╪    - The filename, directory name, or volume label syntax is incorrect.
WASE74C.tmp\I - The system cannot find the file specified.

C:\>

Een kwestie van verkeerde bestandsnamen. Maar gezien de grootte van de bestanden zou ik ze toch wel kwijt willen raken. Verplaatsen lukt, verwijderen echter niet :(.

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:46

ThunderNet

Flits!

Lukt hernoemen je wel?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Virgil

Virgil

We're not alone

Topicstarter
A, vergeten te benoemen. Hernoemen lukt ook niet. Evenals rechten aan andere gebruikers toekennen om deze map in te gaan of "read only"-mode eraf te halen.

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
wellicht dat een scandisk hier uitkomst kan bieden?

http://specs.tweak.to/12504

• Virgil

Virgil

We're not alone

Topicstarter
Wellicht, ik zal het draaien! :)

• engelbertus
  • Laatst online: 06-03 16:01
denk dat het inderdaad een fout in je bestandssysteem is.
als je een bestand wilt verwijderen wordt gekeken of e geldige tekens invoert voor het bestand dat je wilt verwijderen, en of er wordt gekeken of het betsand voorkomt.
uiteraard reageert het ebstandssyteem danmet.. heey tuurlijk bestaat dat niet. die tekens mogen immers niet voorkomen!

of, het herkent ze niet en op basisi daarvan bestaat het bestand niet.

wil je het echter verplaaten. dan wordt er niet naar het bestand gekeken, maar naar de entry in de file alocatontable. en dan niet naar de bestandsnaam, want die verandert immers niet, maar naar de locatie. en die is correct, en kan zo worden gewijzigd.

ik denk dus dat je het bestand alleen kunt verplaatsen als je dat naar een map op dezelfde partitie doet, naar een andere partitie zal niet gaan.
je moet dus de fout in het bestandssysteem moeten fixen, en als het goed is kan scandisk dit. zoniet dan chkdsk ;-)

• Virgil

Virgil

We're not alone

Topicstarter
Het bovenstaande klopt, ik kon scandisk niet draaien dus toen heb ik via google "CHKDSK" gevonden. Dit gedraaid en nadien was de map "weg"!

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-12-2025
Virgil schreef op maandag 18 december 2006 @ 00:03:
Het bovenstaande klopt, ik kon scandisk niet draaien dus toen heb ik via google "CHKDSK" gevonden. Dit gedraaid en nadien was de map "weg"!
vrij logisch, aangezien dat wat vroeger scandisk heette in eerder windows versies nu CHKDSK heet in Windows XP ;)

smile an everlasting smile

• engelbertus
  • Laatst online: 06-03 16:01
als het goed is zit er chkdsk op elke windows pc?

chkdsk en scandisk zijn wel verschillende producten zeg maar die ongeveer hetzelfde doen..

chkdsk is de oorspronkelijk dos tool voor bestandssystemen. scandisk is een programma afkomstig van pctools of norton of zoiets, dat later opgenomen is in de windows stal of zoiets volgens mij.
dit deed zijn werk grafisch en dat was wel mooier natuurlijk in windows ;-)

chkdsk heeft vaak als nadeel dat het niet gedraaid kan worden op een schijf die op dat moment wordt gebruikt door het systeem ( de systeemschijf dan) andere schijven zijn vaak wel met chkdsk te checken.

[ Voor 8% gewijzigd door engelbertus op 18-12-2006 00:08 ]

Pagina: 1