Vraag ivm nikkor 70-210 lens

Pagina: 1
Acties:

• Jigs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-12-2025
Beste mensen,

Volgens mij heb ik deze lens liggen:
Afbeeldingslocatie: http://www.kenrockwell.com/nikon/images1/70210-at-210_5021.jpg

Het zou dus een

Ik ben vrijwel zeker dat het hem is. Hieronder een foto ervan:

Afbeeldingslocatie: http://album.zoom.nl/user/17858/images/640/2421312/tXRyE4.jpg.jpg
Link naar grote foto:
http://album.zoom.nl/user...72/2421438/Ih9kbY.jpg.jpg

Ik wilde twee dingen weten:
-kan ik hem zomaar op mijn d80 schroeven of moet ik er nog onderdelen tussenzetten?
-welke zonnekap moet ik hiervoor gebruiken? Origineel van Nikon\

[ Voor 9% gewijzigd door Jigs op 17-12-2006 23:33 . Reden: Link van grote foto toegevoegd ]

• SpeedyGJ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:33

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Alle lenzen van Nikon kunnen op de D80, dus deze ook. Zonnekap weet ik zo niet, maar ik neem aan van wel ;)

Verwijderd

Die onderste is toch een andere, volgens mij is dat de 70-210 f/4, met een vast diafragma dus.

Die past zeker en vast op je D80 en het is trouwens een prachtlensje. Ik gebruik de 70-210 f/4-5.6 (de bovenste foto) op mijn D70, en dat is echt een prachtige lens! Hij focust niet als de snelste, maar de scherpte, kleuren en bokeh zijn echt geweldig. De f/4-versie zou zelfs nog iets beter zijn. Zeker niet weg doen dat ding! ;)

• Jigs
Ik heb nu een linkje naar de grote foto toegevoegd. Ik zou graag zeker willen weten welke het nu is. Hebben jullie een idee?

• SpeedyGJ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:33

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Hmmz ik zie een paar verschillen, of het wat uitmaakt weet ik niet.

Op de bovenste staat nog een: 5.6 D, op die van jou niet.
Daarnaast nog een paar verschillen.

Het gaat dus duidelijk om een andere lens.

[ Voor 12% gewijzigd door SpeedyGJ op 17-12-2006 23:56 ]

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:34

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

volgens mij heb je gewoon een nikkor 70-210 F/4 .....hoeveel versies zouden daarvan bestaan? 20 jaar oud, de voorganger van die andere die je op de foto laat zien, maar optisch prima.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Jigs
Hoe kan je achterhalen welke zonnekap erop hoort?

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 12:12
De 70-210 f4 ook wel de "straight 4" genoemd. Wordt geroemd om z'n scherpte en soms vervloekt om z'n trage AF. Redelijk zeldzaam omdat 'ie maar van september 1986 tot september 1987 is geproduceerd.

Er gaat een HN-24 op of een rubber zonnekap in de 62mm filter schroefdraad.

Blijf me erover verbazen waarom mensen zo twijfelen of iets op hun Nikon past. :P

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:34

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Wijnands schreef op maandag 18 december 2006 @ 09:25:
De 70-210 f4 ook wel de "straight 4" genoemd. Wordt geroemd om z'n scherpte en soms vervloekt om z'n trage AF. Redelijk zeldzaam omdat 'ie maar van september 1986 tot september 1987 is geproduceerd.

Er gaat een HN-24 op of een rubber zonnekap in de 62mm filter schroefdraad.

Blijf me erover verbazen waarom mensen zo twijfelen of iets op hun Nikon past. :P
alles past, zolang het maar F mount is :P Of je autofocus, lichtmeting en communicatie hebt tussen lens en diafragma, tja...dat is wat anders, maar het past wel! :)
toch?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:14
nomad85 schreef op maandag 18 december 2006 @ 09:48:
[...]

alles past, zolang het maar F mount is :P Of je autofocus, lichtmeting en communicatie hebt tussen lens en diafragma, tja...dat is wat anders, maar het past wel! :)
toch?
Meestal wel, al heb je natuurlijk altijd net díe uitzonderingen waarbij je spiegel tegen je achterste element aanmept oid. Een beetje oppassen kan geen kwaad ;)

• QuestionMarc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-01 23:40
Nou die bovenste werkt perfect hoor, op mijn D50 in ieder geval wel. Het is een prachtlensje trouwens. Supersnelle AF, en lekker scherp. Alleen 70mm is veel te lang aan de onderkant, naar mijn mening, daarom doe ik hem van de hand...

Op de fiets vervuil je niets!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 12:12
RedXraD schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:34:
[...]

Meestal wel, al heb je natuurlijk altijd net díe uitzonderingen waarbij je spiegel tegen je achterste element aanmept oid. Een beetje oppassen kan geen kwaad ;)
Ja maar dat zijn wat perspective control lenzen, paar fish eyes en wat reflex telelenzen geloof ik en dat is het wel. Pagina 107 van het handboek.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Pagina: 1