[VB.NET]Layout maken

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ik ben een applicatie aan het maken waarin ik graag de look and feels van xp zou overnemen, daarbij denk ik aan de tabbladen die je links ziet bij mijn documenten (details, alle taken,...). Dit heb ik nu wel kunnen implementeren in vb.NET, adhv panels, labels background instellen en images, maar ik heb een vermoeden dat dit de oplossing niet is.

- Ben uitgekomen bij een MS pakket namellijk expressions waarmee het mij in eerste instantie leek te moeten lukken, echter hiervoor had ik .NET framework 3 nodig en dat ga ik nog niet installeren dus deze optie vervalt.
- Dit zou denk ik ook wel moeten gaan met windows API's maar ik zou niet weten hoe als het al zou gaan.

Is mijn manier de enige deftige manier om het te doen of zijn er nog andere en betere manieren?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:04
.NET framework 3 nodig en dat ga ik nog niet installeren dus deze optie vervalt.
Waarom niet ? .NET 3.0 is gewoon .NET 2.0 maar dan met wat extra's zoals WPF, WF, ...

https://fgheysels.github.io/

• PhysicsRules
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03 07:26

PhysicsRules

Dux: Linux voor Eenden

Je kan beginnen met
Visual Basic .NET:
1
Application.EnableVisualStyles()

Dan gebruikt je applicatie XP look en feels. De expander control heb je dan nog niet, maar het zou me niet verbazen als er op het internet een alternatief voor te vinden is (of anders idd een windows API).

• whoami
PhysicsRules schreef op zondag 17 december 2006 @ 22:57:
Je kan beginnen met
Visual Basic .NET:
1
Application.EnableVisualStyles()
Lijkt me dat hij dat al doet ? En indien niet, dan wel ff Application.DoEvents hierna aanroepen; in sommige gevallen zou je nl. -als je dat niet doet- rare dingen kunnen te zien krijgen. :?
(En je moet ook de flatstyle van je controls op system zetten om het XP effect te hebben als je EnableVisualStyles aanroept. Ik vind het eigenlijk een beetje weird dat 'System' niet de default setting is voor de FlatStyle property van de Button class bv).

Verwijderd

sharpDevelop ondersteunt ook VB.NET is gratis en kan een groot aantal varianten van .NET in ontwikkeld worden.

http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SD/

Zeer mooi tooltje als je geen Visual Studio wilt of hebt.

Het niet kiezen van een applicatie omdat je geen .NET 3.0 wil, is trouwens geen goede beslissing.

• whoami
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 23:20:
sharpDevelop ondersteunt ook VB.NET is gratis en kan een groot aantal varianten van .NET in ontwikkeld worden.

http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SD/

Zeer mooi tooltje als je geen Visual Studio wilt of hebt.
Ik snap niet wat dit terzake doet ? De Topicstarter zoekt geen IDE ofzo...

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hoppa ;) incl. sourcecode ;)

En met whoami hierboven ;) "WTF"? :P

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 17-12-2006 23:25 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

whoami schreef op zondag 17 december 2006 @ 23:21:
[...]
Ik snap niet wat dit terzake doet ? De Topicstarter zoekt geen IDE ofzo...
MS Expressions, het pakket waar hij het oa. over heeft, is een IDE:
http://www.microsoft.com/products/expression/en/default.mspx

edit:
waar komt dit account vandaan :?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 00:20 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 00:18:
[...]

MS Expressions, het pakket waar hij het oa. over heeft, is een IDE:
http://www.microsoft.com/products/expression/en/default.mspx
Dit hele topic heeft 0 komma 0 met een IDE te maken; dat is nou juist waar whoami's opmerking op sloeg... :? We weten prima wat een IDE is hier hoor ;) :P

Ben je speciaal geregistreerd (met die naam :X ) om dit te melden? :D
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 00:18:
edit:
waar komt dit account vandaan :?
Ah ... euh... :?

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 18-12-2006 00:23 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

RobIII schreef op maandag 18 december 2006 @ 00:20:
[...]

Dit hele topic heeft 0 komma 0 met een IDE te maken; dat is nou juist waar whoami's opmerking op sloeg... :?
Ben je speciaal geregistreerd (met die naam :X ) om dit te melden? :D
De eerste opmerking die TS maakt is:
- Ben uitgekomen bij een MS pakket namellijk expressions waarmee het mij in eerste instantie leek te moeten lukken, echter hiervoor had ik .NET framework 3 nodig en dat ga ik nog niet installeren dus deze optie vervalt.

Dat is toch echt een IDE en daar sloeg de opmerking op.

edit:
#2 Ik ben het ermee eens dat ik mijn eerste post niet zo handig geformuleerd had :P

edit:
En blijkbaar had ik me ooit onder een ander account al geregged met een debiele naam (Was zeker bezopen of zo) en daarook de cookies aangezet. Blijkbaar pakt ie dan de oudste cookie of zo?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 00:30 ]

• PhysicsRules
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03 07:26

PhysicsRules

Dux: Linux voor Eenden

Dan lopen zaken toch een beetje door elkaar. MS Expressions is geen IDE maar een Design applicatie voor WPF (.Net 3.0). Het is dus niet zo dat je .Net 3.0 voor MS Expressions nodig hebt. De keuze is andersom: als je WPF wilt gebruiken is MS Expressions handig.

• bibawa
RobIII schreef op zondag 17 december 2006 @ 23:22:
Hoppa ;) incl. sourcecode ;)

En met whoami hierboven ;) "WTF"? :P
Ik zoek idd geen IDE ik gebruik gewoon vs.net2005,
waarom ik niet overschakel naar .NET3.0 is gewoon omdat het voor een examenopdracht is en we werken nog met 2.0 kga m'n punten niet riskeren voor wat design :)

Wat hierboven staat is eigenllijk volledig wat ik wil, is het niet dat het nogal vrij complex is.. zou er geen andere manier zijn dan dit, want het is echt die linker zijkant die ik erin wil krijgen.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
bibawa schreef op maandag 18 december 2006 @ 20:52:
[...]

Ik zoek idd geen IDE ik gebruik gewoon vs.net2005,
waarom ik niet overschakel naar .NET3.0 is gewoon omdat het voor een examenopdracht is en we werken nog met 2.0 kga m'n punten niet riskeren voor wat design :)

Wat hierboven staat is eigenllijk volledig wat ik wil, is het niet dat het nogal vrij complex is.. zou er geen andere manier zijn dan dit, want het is echt die linker zijkant die ik erin wil krijgen.
Wat is daar complex aan? Neem de binary, reference 'm in je project en sleur 'm op je form... :?

Over mij

• bibawa
idd je hebt gelijk!, ik heb de binary toegevoegd aan m'n toelbox hem op m'n form getekend en hopla het werkt :)

1 dingetje wel: Wanneer ik bv een bar wil toevoegen dan staat in het voorbeeld dat het zo moet:

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
ExplorerBar bar = new ExplorerBar();
bar.Text = "File and Folder Tasks";
bar.ToolTipText = "These tasks apply to files and folders you select";
// Add items here

barOptions.Bars.Add(bar);

Maar ik moet typen:

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
VbAccelerator.Components.Controls.Explorerbar bar = new vbAccelerator.Components.Conrols.ExplorerBar();
// Add items here

Voor Linkitems juist hetzelfde alleen dan met .ExplorerBarLinkItem

Ik doe nochtans bovenaan m'n code een imports van vbAccelerator.Components.Controls.ExplorerBar.

Kan ik dit nog oplossen zodat het gewoon as new ExplorerBar word?

Verwijderd

bibawa schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:22:
idd je hebt gelijk!, ik heb de binary toegevoegd aan m'n toelbox hem op m'n form getekend en hopla het werkt :)

1 dingetje wel: Wanneer ik bv een bar wil toevoegen dan staat in het voorbeeld dat het zo moet:

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
ExplorerBar bar = new ExplorerBar();
// Add items here

Maar ik moet typen:

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
VbAccelerator.Components.Controls.Explorerbar bar = new vbAccelerator.Components.Conrols.ExplorerBar();
// Add items here

Voor Linkitems juist hetzelfde alleen dan met .ExplorerBarLinkItem

Ik doe nochtans bovenaan m'n code een imports van vbAccelerator.Components.Controls.ExplorerBar.

Kan ik dit nog oplossen zodat het gewoon as new ExplorerBar word?
mischien met:

Visual Basic .NET:
1
imports VbAccelerator.Components.Controls

• bibawa
neen ook dat wil niet werken.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Toch is dat wel degelijk de oplossing en basiskennis voor VB.Net.
Waar heb je dat statement toegevoegd in je code? Want ik durf er om te wedden (voor de eer :+ ) dat je dat statement op de verkeerde plek hebt gezet ;)

Hoe dan ook, PRG is niet de plaats om aan het handje gehouden te worden. Je moet met het voorbeeld prima eruit kunnen komen (ook al is het C#, voor VB.net heb je zo de juiste manier gevonden (eerste hit)) en anders moet je maar even wat harder zoeken en meer je best doen. "Neen ook dat wil niet werken" posten is hier tamelijk nutteloos als je niet vermeldt wat er niet werkt en waarom niet en welke foutmelding daar evt. bij hoort en wat je dan precies hebt geprobeerd. Dat kun je trouwens ook prima nalezen in onze PRG Quickstart en Programming Beleid.

[ Voor 59% gewijzigd door RobIII op 18-12-2006 22:29 ]

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.