Toon posts:

Inbox opeens leeg in Outlook Express

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de splinternieuwe HP Pressario van mijn ouders is zojuist de gehele inbox van Outlook Express gewist. Waarschijnlijk is dit gekomen tijdens een automatische Windows Update.

Ik heb nog gezocht of ik nog een inbox.dbx op de PC kon vinden, maar er staat er echt maar eentje op. Nog slechts 57k, terwijl er denk ik 500MB inzat.

In de Outlook Express instellingen stond onder het tabje geavanceerd ook dat mail op de webserver bewaard moest blijven voor 60 dagen. Zojuist via webmail gekeken, ook alles weg.

Dit is echt heel klote.

Iemand dit (onlangs) ook overkomen?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Een update op je PC delete niet de mail op je mailserver. Lijkt me sowieso vreemd dat een update je inbox leegt.
Heb je ook gezocht op *.dbx? En gekeken in c:\docsets\user\local settings\application data\identities\? Staat daar niets meer van de oude mailbox?
Zijn je instellingen ook weg btw?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik zou toch de vraag stellen hoe je het e.e.a. terug kunt krijgen. Een antwoord op de nu gestelde vraag is alleen met Ja of Nee te beantwoorden maar lost niets op.

A. Maak altijd backups, neem desnoods een GMail account en kopieer alle email daar naar toe.
B. Systeemherstel zou kunnen helpen.

oh, nog iets

C. Windows verwijdert in principe niets uit zichzelf, het is altijd de gebruiker die een knop indrukt of, zoals in mijn geval, een van mijn katten die de enter toets geweldig vindt om bovenop te springen.

[ Voor 27% gewijzigd door Guardian Angel op 17-12-2006 22:39 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die vraag bedoelde ik ook erbij, zat het zojuist terug te lezen en dat ontbrak nog ja.

Ik zal als ik daar ben gaan zoeken op dbx, dat is een goede tip.

Mijn vader kreeg (nadat zijn inbox leeg was en ik hem aan de telefoon had) ook een of andere Windows "generic nog wat" error, hij wist het niet meer. Stond wel bij dat bestanden die open stonden daardoor beschadigd konden raken. En dat is zeker gebeurd :( Zijn Outlook stond natuurlijk open, dus dat kan de reden zijn.

Ik vroeg hem of hij nog popups gehad had, of ergens op had gedrukt, maar dat was niet het geval. Het was echt gewoon opeens leeg! En dan ook juist dat ene bestand waar alles in staat, hij gebruikt het zakelijk.

Elke keer hamer ik erop dat hij backups moet maken, maar je raadt het al, dat doet hij nooit... :(

Verwijderd

Topicstarter
Nou het was goed mis, een Media Player update werkte niet meer, een Generic Host Controller Error (volgens mij was dat de High Definition Audio driver die opeens niet meer goed was) en windows updates werkten niet meer... Ben 4 uur bezig geweest met dingen eruit slopen en opnieuw stukjes windows updates doen (hij wilde steeds 7 items tegelijk doen maar dan knalde ie eruit).

Alle mail tot anderhalve maand geleden stond gelukkig nog op een backup die ik gemaakt had, en op de server stond toch ook nog 60 dagen dus alles vie nog te redden. Maar hoe het nou kwam dat juist dat ene belangrijke bestand inbox.dbx gereset werd??? Ik zal het wel nooit weten :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 04:53 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over Outlook Express horen niet thuis in Windows Clients - ik verplaats je topic eventjes :)

Windows Clients >> Officesuites en -software

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat zal alleen gaan over de grote broer van Outlook Express omdat Outlook Express zelf niet in de Office suite zit :)
Pagina: 1