Toon posts:

[Knoppmyth] Afspelen muziek op frontend gaat niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met een losse frontend waar ik muziek op wil draaien.

Ik heb nu een backend+frontend machine, daar staan mijn tv+muziek opnames op. Nu wil ik een laptop gebruiken als losse frontend. Ik draai de frontend van de live-cd. Als ik vanaf deze frontend live-tv of tv-opnames wil kijken is er geen probleem.

Er is wel een probleem wanneer ik muziek wil luisteren, want dan krijg ik een foutmelding: 'FlacDecoder Failed to open input, error 5'. Het lijkt er dus op dat 'ie de bestanden niet kan vinden. Maar in de config voor de losse frontend heb ik de juiste directory aangegeven (/myth/music/). Ik heb eerlijk gezegd geen idee waarom 'ie de bestanden niet kan vinden. De user die ik gebruik om verbinding te maken met de frontend heeft lees- en schrijfrechten in de dir waar de muziekfiles staan. Verbinding met de backend is ook OK.

En o ja, op de machine waar backend+frontend draaien speelt de muziek wel goed af. Ik heb al gezocht op Google of iemand anders zo'n error 5 heeft, maar het enige wat ik daarover heb kunnen vinden is dat de directory verkeerd ingesteld stond. Dat is hier dus niet het geval.

Update:
Hier staat dat ik de dir op de backend als netwerkmount beschikbaar moet maken, ga ik even proberen vanmiddag na het werk. Ik had hier al wel aan gedacht, maar omdat de tv-opnames wel direct beschikbaar zijn vanaf de remote frontend dacht ik dat dat niet nodig zou zijn |:(

Update 2:
En inderdaad, kwestie van mounten. Eerst de juiste deamon op de backend starten:
code:
1
/etc/init.d/nfs-kernel-server start

en dan mounten op frontend:
code:
1
sudo mount -t nfs 192.168.1.112:/myth/music /mnt/music

offtopic:
En bij deze nomineer ik mezelf voor de GoT-verkiezingen in de categorie 'User die het gezelligst tegen zichzelf loopt te kletsen' :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 22:22 ]