Hallo,
ik probeer een array uit te lezen, hierna controleren of een bepaalde variable niet gelijk is aan wat er ook maar in de array staat, en hierna een actie uit te voeren.[ blokkeren ]
ik maak een array aan met de extensies die mogen worden geupload:
Nu wil ik zoiets als dit maken:
ik weet wel hoe ik dit op een makkelijkere manier kan oplossen, maar dat vind ik niet netjes. bv zo:
weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat alles wat binnen een array staat uitgelezen word, en dat als er niks in voorkomt, dat ie dan blokkeert en anders doorgaat?
bvd
nick
excuses:
heb het al, het kan met "in_array"
ik probeer een array uit te lezen, hierna controleren of een bepaalde variable niet gelijk is aan wat er ook maar in de array staat, en hierna een actie uit te voeren.[ blokkeren ]
ik maak een array aan met de extensies die mogen worden geupload:
PHP:
1
2
3
4
5
| <?php $allowed_ext = array("bmp","gif","jpg","jpeg","gif"); ?> |
Nu wil ik zoiets als dit maken:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <?php $extension = strtolower(substr(strrchr($original_name,"."),1)); foreach($allowed_ext AS $values){ if ($extension != $values){ echo "de file heeft een extensie die niet wordt ondersteund!"; } } ?> |
ik weet wel hoe ik dit op een makkelijkere manier kan oplossen, maar dat vind ik niet netjes. bv zo:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| <?php if($extenion != "jpg" && $extension != "gif" && ..... etc){ ga dan door, anders blokkeer } ?> |
weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat alles wat binnen een array staat uitgelezen word, en dat als er niks in voorkomt, dat ie dan blokkeert en anders doorgaat?
bvd
nick
excuses:
heb het al, het kan met "in_array"