Services blokkeren op tijdstippen

Pagina: 1
Acties:

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:04

Totaalgeflipt

De enige echte

Topicstarter
Ik heb hier een Linksys WRT54-GL draaien met de 4.30.7 Orginele Firmware.

Nu ben ik bezig om op de pagina, http://192.168.2.1/Filters.asp (Access Restrictions).
Torrent activiteiten te blokkeren van 8 uur 's morgens tot 11 uur 's avonds. Dus dan moet je niet kunnen downloaden via torrent. Als je dan zo graag iets wil downloaden dat je dan het maar 's avonds moet doen.

Nu ben ik volgens mij aardig op weg,

Ik heb aangegeven om welke ipadressen het gaat, welke services hij moet blokkeren, en vanaf wanneer. Echter wil het niet werken. Als ik via http://www.utorrent.com/testport.php?port=36326 een check doe op die poort is hij nog steeds bereikbaar.

Hier een screenshot van de pagina:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8cd0360858b9309df1e31570437dfdde/thumb.jpg

Hoe ik het dus nu ingesteld heb.

Overige informatie,
Alle computers staat dynamisch ingesteld op ip.
Mijn huisgenoot, heeft eigen port range voor torrents, net zoals ik.

Toch gaat er iets niet goed. Iemand enig idee wat?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kunt het nooit helemaal blokkeren -> http://www.film-torrents....c3141a444f8a9e10a36fbba56

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Topicstarter
Dat begrijp ik. Maar het werkt nu al niet....

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Schitterend zo'n downloads policy.

Heb je ook bekeken wat er geblocked wordt ?
downloads over poort 80, 443 en 21 ?

Als je dan wat wil doen zul je iig die poorten die hij wil gebruiken moeten blokkeren.
Maar het nadeel is dat er meer poorten zijn, dan jij kunt tellen (bij wijze van spreken).

Dan zou je beter kunnen whitelisten, dus alleen toestaan wat wel mag, en verder alles blokkeren.
Maar dat is ook weer een hoop werk en gepuzzel.

Wat dacht je van gewoon praten ? Desnoods onder het genot van een biertje / glaasje chocomelk ?
Als je dit al niet met twee man opgelost krijgt, dan hoop ik dat je nooit in een groter huis terecht komt ;)

Abort, Retry, Quake ???

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
op je screenshot zie ik: allow
en dan tss 8am en 11pm

en dat betekent volgens mij net het omgekeerde van wat je wilt bereiken...

enable om hem aan te zetten,
allow om toe te laten...

zet die eens op deny wrs lukt dat iets beter
(of pas je uren aan zodat je het enkel toestaat tss 11pm en 8 am)

en als aanvulling op tip van bovenbuur:
mss eens afspreken om 1 servertje te gebruiken voor torrent downloads
met daarop een scheduler ?
(gebruik ik voor mezelf - een mini-itx met utorrent die enkel tijdens de nacht afhaalt - is minder kostelijk op mijn belgische downloadlimiet...)

aanvullend hieronder:
oke wist ik niet (was aan't denken aan m'n cisco-cursus)
mss handig een open wrt te gebruiken dan of een soort van traffic-shaping te gaan toepassen:
door de dag: grote downloads beperken qua snelheid, 's nachts: volledig open laten...
dan leer je het zo af of dan is het niet echt hinderlijk meer tijdens het gewone surfen

[ Voor 54% gewijzigd door soulrider op 17-12-2006 22:03 ]

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Topicstarter
Nee dat is niet echt het probleem hoor aZuL2001, maar ik vergeet hem zelf ook nog wel eens uit te doen. Als ik mijn screenshot zelf goed snap blokkeert hij nu toch de services die draaien op poort 45450 t/m 45460 en de poorten 36320 t/m 36330?

Het is gewoon handiger, als de router toestemming geeft op bepaalde tijdstippen wanneer wel, en wanneer niet. En het is geen studentenhuis hier :P

@ soulrider, als ik hem zet op disable, kan ik die services niet sellecteren.

[ Voor 9% gewijzigd door Totaalgeflipt op 17-12-2006 21:59 ]

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Topicstarter
Heb inmiddels een andere oplossing, in het programma µTorrent. Daar zit een planner in. Daarmee kan je op tijdstippen bepalen of hij beperkt/onbeperkt of niet mag downloaden. Maar toch niet helemaal wat ik zoek.

Niemand

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als ik me goed herinner kun je met NetLimiter ook instellen wanneer welk programma hoeveel bandbreedte mag gebruiken. Misschien kun je daar wat mee?

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:53

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Totaalgeflipt schreef op zondag 17 december 2006 @ 21:57:
Nee dat is niet echt het probleem hoor aZuL2001, maar ik vergeet hem zelf ook nog wel eens uit te doen. Als ik mijn screenshot zelf goed snap blokkeert hij nu toch de services die draaien op poort 45450 t/m 45460 en de poorten 36320 t/m 36330?

Het is gewoon handiger, als de router toestemming geeft op bepaalde tijdstippen wanneer wel, en wanneer niet. En het is geen studentenhuis hier :P

@ soulrider, als ik hem zet op disable, kan ik die services niet sellecteren.
Jij en Soulrider praten over iets anders :P

Soulrider doelt op de keuze tussen allow en deny, onder de knop EDIT PC's. Die staat nu op allow. Allow betekent toelaten :+ dus je laat t verkeer toe. Verander die allow eens in Deny, wedden dat t wel werkt :P

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Topicstarter
Nee want dan kan ik die opties niet meer instellen, dan worden ze zogezegd grijs, maar ga het vanavond toch even proberen.

Verwijderd

hey, als je slim bent stel je QoS in, dan geef je het bittorrent verkeer minder prioriteit als de rest, dan zul jij nooit last hebben van de torrents

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Topicstarter
Dat heb ik ook al gedaan ;) Ga nu nog even prutsen met dat andere.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:53

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Totaalgeflipt schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:12:
Nee want dan kan ik die opties niet meer instellen, dan worden ze zogezegd grijs, maar ga het vanavond toch even proberen.
de opties zullen idd grijs worden als je boven in t scherm kiest voor disable :P maar wat lager in t scherm staat deny/allow, en dat zou in mijn ervaring gewoon moeten werken.

Verwijderd

Totaalgeflipt schreef op woensdag 20 december 2006 @ 16:12:
dan allow je het toch tussen de tijden dat het wel mag, allow-en op de tijden dat het niet mag werkt juist averechts :)

Verwijderd

Misschien een vreemde suggestie maar probeer het volgende eens:

Bij Times verwissel de tijden: Zo zeg je dat het van 11:00 uur s'avonds to 8 uur s'morgen is toegestaan.

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Topicstarter
Ik denk het toch niet. Hier nog wat screenshots:

Gewoon het basis scherm
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d7bf8974291018b09c87fd421375fdf3/thumb.jpg

Deny Internet acces during the selected hours. Let op, Blocked services is grijs!!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ecf55040e7bc7e61b67af36162f79c32/thumb.jpg

Het instellen van de tijd
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/da559896493b2773a0c0988d7f977fee/thumb.jpg

De foutmelding die ik krijg ik ik de tijd instel middels het vorige plaatje
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fca30dee34748b51fccebd4bd2b8dfd5/thumb.jpg

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 12:13:
Misschien een vreemde suggestie maar probeer het volgende eens:

Bij Times verwissel de tijden: Zo zeg je dat het van 11:00 uur s'avonds to 8 uur s'morgen is toegestaan.
Dat is ook de bedoeling, ik wil van 11 uur 's avonds tot 8 uur 's morgens die programma's toegang geven.
Pagina: 1