Toon posts:

Intel BG2200 wireless netwerkkaart vindt niets

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Mijn laptop is gecrashed, en heb alles opnieuw geinstalleerd en eindelijk werkt alles. Behalve mijn draadloze verbinding. Het probleem is dat mijn Intel BG2200 ook met de nieuwste drivers helemaal geen enkele draadloze verbinding kan vinden. Een andere laptop hier met een broadcom kaartje vindt er wel vier (een van mij, drie van de buren..).

- Ik heb de nieuwste driver gedownload van intel.
- Ik heb de hardware switch op aan gezet (krijg ook een bevestiging van mijn asus laptop, bluetooth en wireless lan AAN).
- Rechtsonderaan heb ik twee icoontjes, eentje van intel en eentje van microsoft. Die van microsoft doet niet echt mee, want die geeft de voorrang aan intel. Wil 'm best laten aansturen door microsoft, maar heb geen idee hoe dat moet.

Voorheen werkte het wel gewoon, hoewel ook daar met de nodige mitsen en maren - het werkte wel gewoon! Heeft iemand enig idee waar ik het moet zoeken? Het lijkt er op dat de Intel software doet alsof de hardware kaart nog gewoon uitgeschakeld staat.

Ik heb overigens de Asus A7Vc laptop.

Bedankt voor suggesties, als het vanavond niet meer lukt zal ik er mee naar de winkel moeten want ik kom er echt niet meer uit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er uiteindelijk toch uit. Norton Virusscanner had ik de installatie niet af laten maken (flikker op, ik probeer een draadloze verbinding te maken...). Nadat deze klaar was deed hij het wel. Dat agressieve klote Norton toch altijd..

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 11:40:
Ik ben er uiteindelijk toch uit. Norton Virusscanner had ik de installatie niet af laten maken (flikker op, ik probeer een draadloze verbinding te maken...). Nadat deze klaar was deed hij het wel. Dat agressieve klote Norton toch altijd..
je bent zelf ook een beetje agressief ;) maar idd, Norton houdt standaard alles tegen - maar dit is wel ideaal voor de nietskunnende thuisgebruiker

you had me at EHLO

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:41
Mja. Simpel: Geen Norton gebruiken. Norton staat gewoon bekend omdat het je PC/laptop super traag maakt. Kijk eens naar NOD32 (betaald) of AntiVir (gratis).

Verwijderd

Topicstarter
Flappie schreef op maandag 18 december 2006 @ 11:45:
Mja. Simpel: Geen Norton gebruiken. Norton staat gewoon bekend omdat het je PC/laptop super traag maakt. Kijk eens naar NOD32 (betaald) of AntiVir (gratis).
Ik wil het ook helemaal niet gebruiken, dus ik dacht ik installeer het niet en zodra ik draadloos internet weer heb sloop ik het er helemaal af. En dan neem ik AVG bijvoorbeeld.

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-03 14:14
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 21:18:
...
heb alles opnieuw geinstalleerd
...
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 11:47:
[...]
Ik wil het ook helemaal niet gebruiken,
8)7 waarom heb je het dan in eerste insantie geinstalleerd? :+

edit:
owja.. succes met norton eraf slopen.. laatste keer dat ik dat moest doen werkte de uninstaller niet en was ik 2 uur bezig met handmatig registry keys weg te gooien.. :'(

[ Voor 19% gewijzigd door donzz op 18-12-2006 11:53 ]

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
donzz schreef op maandag 18 december 2006 @ 11:52:

edit:
owja.. succes met norton eraf slopen.. laatste keer dat ik dat moest doen werkte de uninstaller niet en was ik 2 uur bezig met handmatig registry keys weg te gooien.. :'(
op de website van norton/symantec vind je speciale uninstallers.. :s

offtopic:
voor zulke mensen is norton dus gemaakt :+

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
Nauwelijks een maand later, en ik heb weer hetzelfde gedonder. Probeer een andere modem te installeren, in plaats van mijn Speedtouch Home, en heb de wireless kaart even hardmatig uitgeschakeld met de switch aan de zijkant. Bij het terugzetten vindt mijn laptop geen enkel netwerk - terwijl er zeker meerdere in de lucht zijn.

Onder de configuraties staat bij mij geen Norton geinstalleerd, dus dat lijkt het ditmaal niet te zijn. Firewall helemaal open gegooid, maar niets gevonden. Ben het wel een beetje zat en vraag me af of mijn wireless card wel in orde is.. Iemand een suggestie? Anders zal het weer retour winkel worden vrees ik... :(
Pagina: 1