Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Waar kan je ALLES (bv. manual) vinden over een bepaalde auto

Pagina: 1
Acties:
  • 1.742 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een nieuwe auto gekocht. Nou ja, nieuw... voor mij is 'ie nieuwe maar hij komt eigenlijk uit 2000. ;) Het is een Almera Tino 1.8 Luxury. Tenminste, dat stond op het blaadje achter de ruit. ;)

Nu zou ik eigenlijk graag het boekje van de auto alvast willen doorkijken, maar ja, dat ligt nog in de auto, die ik binnen twee weken pas krijg... Weet iemand of je ergens manuals e.d. kan downloaden van auto's?

Ook ben ik erg benieuwd naar de airco... Volgens de info had de auto airco, alleen... kon ik die niet zo gauw vinden. Er zat op het dashboard wel een knopje A/C: ik nam aan dat dat de airco was. Maar er zat verder nergens een of andere knop om verder wat in te stellen: alleen maar de standaard verwarmingsknoppen. Ik heb op diverse foto's gekeken van Tino's met airco en daar zag ik dan nog een extra knop zitten: die zat er bij mij niet. Ik vraag me dus af of m'n auto wel echt airo heeft... Of hebben sommige Tino's en simpele airco die je alleen bediend met de standaard verwarmingsknop? Misschien heeft iemand hier een 1.8 Luxury die me meer info kan geven. ;) Ik ben het vergeten te vragen na de proefrit...

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-11 18:34
De meeste auto's met airco hebben alleen een knopje AC (Air Conditioning). Wil je meer knopjes, zou je climate controll moeten nemen (kan je veel meer dingen van de AC instellen).

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:24
volgens mij kun je geen merk bedenken of er is wel een community van...
vraag anders eens rond op een forum van een nissanclub ofzo?
Daar kunnen ze je vast wel weer doorverwijzen als er nog een specifiekere almera club bestaat.
http://forum.nissanclub.nl/

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Verwijderd

Topicstarter
@ Invisible_man: ik heb nul komma nul ervaring met airco en dacht dat je dan inderdaad meer opties/knopjes had: schijnbaar zit het dus wel goed. ;)

@ sanderb: thx voor de link! :) M'n vorige (nog net huidige) auto is een Nissan en ik ben ook bewust naar een nieuwe Nissan gaan zoeken. Dus... dat forum is erg leuk! Ik ga daar zeker ff rondneuzen!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
heb je hier wat aan?
ik kocht elke keer als ik een andere auto kocht ook zo'n "de vraagbaak" boek.
daar staat zo ongeveer in hoe je zo'n auto uit elkaar moet sleutelen, maar ook hoe het weer in elkaar moest.
http://www.werkplaatsboek...JWKheSnmokCFSTBXgod9T-2RA
de almero staat er ook wel tussen :
http://www.werkplaatsboek.nl/contents/media/t_9021538059.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door OliverBB op 17-12-2006 21:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hehehe, ik ben niet van plan m'n Tino uit elkaar te sleutelen, want die krijg ik dan nooit meer in elkaar (zelfs MET boek!). ;) Interessante link, dat wel, maar tegen de tijd dat ik dat boek binnen heb, heb ik m'n auto, plus boekje, al, denk ik. ;)

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:03

MrSleeves

You'll thank me later.

Die "de vraagbaak"-boeken zijn van Haynes. Daar staat echt álles in. En er staat ook bij of het moeilijk is of makkelijk.

En het bijgeleverde woordenboekje is ook wel handig.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11 07:00
www.autobrochures.nl of .com
kun je de verkoopbrochure + technische specificaties vast wel kopen.
Altijd leuk om te hebben.
Bij nissan zijn het trouwens vaak 2 brochures (1x fotos, 1x specificaties)

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Rob Nobel Motoring Books in Gouda heeft heel, heel veel garagemanuals van de meest exotische autos. Even googlen geeft zijn website wel.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik had vroeger een Fiat Stilo met alleen een A/C knopje, dus inderdaad een simpele airco. Met climat control kun je bijv. nog zelf de temp. regelen enz.

Maar je hebt iig airco :)

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11 14:03
Bij een A/C-knopje werkt de temperatuurregeling gewoon via de normale draaiknop voor de temperatuur. Wanneer 't knopje niet is ingedrukt (de airco staat uit) dan gebruikt de aanjager de temperatuur van de buitenlucht en/of van de warmte van de motor, er wordt enkel lucht verplaatst. Wanneer je 't knopje indrukt dan schakelt de airconditioner in en wordt de lucht ontvochtigd en extra gekoeld wanneer nodig als je een lage temperatuur instelt of ontvochtigd en verwarmd door de motor wanneer een hogere temperatuur wordt ingesteld.

Bij zo'n knopje zal de aanjager op een vaste snelheid blazen en moet je zelf aan de temperatuurschakelaar draaien wanneer de temperatuur je niet bevalt, bij Climate Control (ACC, ECC enz, enz ... geef 't beestje een naam) wordt dit allemaal automatisch geregeld, er staat dan ook een temperatuur aangegeven op een display of draaiknop en daarnaast is er dan een "auto" of "automatic" (of zoiets)-knop aanwezig.

Airco is dus niet alleen voor de temperatuur, maar ook zeer zeker om je ramen vééééél sneller te ontdoen van condens en die ook vrij te houden tijdens het autorijden bij koud en/of nat weer.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
SG->VV

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ik heb heel de manual van mijn wagen op een amerikaans forum gevonden.
Paar 100 bladzijden.

Maar dat forum is enkel voor honda.

Dus schuim wat foras af zou ik zeggen :)

De Nederbelg !

Pagina: 1