Toon posts:

Athlon, duron, thunderbird welke van de 3

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn computer upgraden maar weet het nu niet meer, welke processor moet ik nu kopen.
a) de Athlon
b) de Duron
c) de Thunderbird.
Prijs/prestatie is voor mij niet interresant, gaat mij er alleen maar om welke is voor mij beter er wordt op mijn computer veel spelletjes gespeeld door de kinderen en ik zit veel op internet o.a voor mijn homepage waar ik veel van mijn tijd in spandeer.
Graag hoor ik goed onderbouwde meningen.

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-08 23:05

Robert

You have your answer..

duron is natuurlijk het goedkope chipje van AMD, voldoet prima voor de gemiddelde gebruikers, Athlon is denk ik op dit moment beste keus, thunderbird is pas net uit dus lijkt me beter om ffe te wachten ook ivm evt fouten en moederborden.

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

De Thunderbird moet je zeker nemen als geld geen rol speelt, is prijs/prestatie een pre, dan de Duron(weet dat dit geen probleem is, maar om het duidelijk te maken). De Duron is/wordt de best prijs/prestatie product. Daarom denk ik ook dat AMD z'n eigen ruiten gaat in gooien met deze processor.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Thunderbird/Athlon is het zelfde verschil als P3 Katmai (met 512Kb/half speed cache) en Coppermine (256kB/full speed on-die cache) toch zou ik zelf nu nog de Abit KA7-100 kopen + Athlon 750 omdat dat gewoon de beste is, Duron lijkt me nog geen keuze in jowu geval..

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Bloody-Titan=> Da's nier waar de ASUS K7V is stabieler. Dus als je niet gaat overklokken id de ASUS een beter keus. Ga je overklokken dan is de ABIT heer en meester. Maar iik denk het niet. Dus Athlon 750MHz+ASUS K7V is de beste :)

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

Ik zeg net, ga niet zijken over stabieliteit, want vertel mij hoe jij het verschil zou kunnen merken in stabiliteit?

WAAROM EEN ABIT KA7:

1- Hij heeft geen nutteloos AMR slot (audiomodem riser, zijn nog amper modems voor verkrijgbaar)
2- Hij heeft 4 Dimm sloten, ASUS 3
3- Hij heeft 1 PCI slot meer
4- Hij is SNELLER
5- Het stabiliteitsverschil is niet merkbaar
6- Het snelheidsverschil wel!
7- De KA7-100 heeft een onboard UA/100 controller die peepsnel is, en dus ook 4 IDE poorten!

Verwijderd

Topicstarter
Dus Duron valt af, maar wat is het verschil tussen de Athlon en de Thunderbird.

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 17:08
ik denk dat juist de Duron de beste keus is.
Voor internette kan een P100 nog volstaan. Voor spellen is de Duron ook snel zat, daarentegen is hij wel goedkoop en hou je geld over voor een videoupgrade wat bij spellen ook erg belangrijk is.

Verwijderd

Waarom valt die Duron af? De Duron presteert uitstekend (zie review o.a. www.tomshardware.com en www.anandtech.com ). Meer dan genoeg voor spelletjes en internetten. Koop voor 249,- tot 436,- een Duron 600-700 en voor 345,- een MSI K7T pro moederbord en klaar is kees. Heb je een zeer vlot systeem en geld over voor spellen, joystick, stuurwiel, enz. Natuurlijk willen tweakers hier altijd het onderste uit de kan en hun chippie opvoeren (overcocken), maar dat is voor normaal gebruik nergens voor nodig. Over een tijdje, als de prijzen van socket A Athlon processoren (de nieuwste Athlon met de bijnaam Thunderbird) gedaald zijn, kun je altijd nog een stapje hoger gaan als je dat zou willen. Maar ik verwacht dat je de noodzaak niet snel zult voelen. Koop wel een Geforce kaartje voor de snelheid in spellen en voldoende geheugen (128 Mb) voor je applicaties.

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

De Duron valt af omdat het hem niet boeit hoe duur het is....
Dan moet je gewoon voor een Thunderbird gaan dus, is de snelste van de 3

Verwijderd

O.k., koop dan maar de Thunderbird 1000. Die kost 'slechts' f 2.639,- bij www.perfect-systems.nl . :)

Verwijderd

Athlon/thunderbird ontliep elkaar maar 10% geloof ik. Maar aangezien geld niet boeit gewoon een cray kopen. Kost een paar miljoen maar dan heb je ook wat :P

Ik zou gewoon een athlon nemen als geld niet heel erg boeit omdat een Tbird nog wat duur is.

De duron is in mijn ogen beter door de prijs/prestatie verhouding maar die is te goedkoop.

Verwijderd

Hallo, we kijken gewoon naar een proc die zijn geld goed waar is en waarschijnlijk is het een beetje een familiepc, die moet dus wel eventje meegaan (niet om 3 maanden upgraden :) ) dus dan zou ik gewoon een Athlon 750 nemen ofzo, of een 800, maar verschil tussen 750 en 800 is veeeeeeeel groter dan tussen 700 en 750, 750 is een mooie proc. zeker samen met Abit KA7 of Asus K7V. Als je een brander en nog wat memory chips hebt liggen zou ik een Abit KA7 nemen, dan is alles master, en heb je memory ruimte, als je niet meer dan 3 memory chips in je PC gaat doen en niet meer dan 2 IDE drives (zoals HDD, cd rom en brander) zou ik een Asus K7V nemen, dan voldoet dat prima!

Verwijderd

Topicstarter
Bij mijn huidige computer is alles master want de brander en cdrom (beide plextor) zijn scsi verder 2 maxtor schijven en 128 mb geheugen.
het moederbord (ASUS), de processor en de grafische kaart moeten worden vervangen.
Grafische kaart wordt een geforce DDR.
Moederbord denkelijk een ASUS is me prima bevallen.
Dus blijft over de processor vandaar mijn vraag welke processor is het beste.
Maar ik denk dat Bloody Titan de vraag al voor mij heeft beantwoord.
In ieder geval iedereen hartelijk dank voor je reacties.

Verwijderd

Ach ja, een Asus K7V is wel goedkoper dan Abit KA7, en als je jaren lang tevreden over ASUS bent, tja.. dan begrijp ik het best...!

Verwijderd

Topicstarter
Abit kA7=fl.397
Asus k7V=fl.410
Abit kA7100=fl.429
Dus voor deze verschillen hoef ik het niet te laten maar mijn eerste abit moederbord had een AMD processor en dit bord brandde final door kreeg een nieuw moederbord (ASUS)van de winkel waar ik hem gekocht had en heb nooit geen probleem meer gehad, dus vandaar maar misschien is abit op dit punt verbeterd ik weet het niet en misschien moet ik het weer eens proberen want ik wil er wel een overklock device ophebben, lijkt me wel leuk een beetje rommelen.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Bloody-Titan=> ik zag niks staan dus hoe kom je erbij ik zeg net, ga maar eerst leren lezen.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Verwijderd

>>FrankGuthrie

Dus Athlon 750MHz+ASUS K7V+tweeking device 2 is de beste

TD2:

"The Tweeking Device2 is a nice low cost version of a Golden Finger Athlon overclock card. The small size is helpful if you have a small case, and the lack of a power connector can be helpful if you have lots of devices, and are running out of plugs. The TD2 worked as well as any of the more expensive Athlon overclock devices, at a lower cost, and smaller size. If you are putting together a low-cost, overclocked Athlon system, the TD2 is worth a look."

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

maar verschil tussen 750 en 800 is veeeeeeeel groter dan tussen 700 en 750

Was toch juist andersom?

Verwijderd

Waarom niet een socket systeem? Als de asus A7V al beschikbaar is hier kun je een duron of thunderbird in proppen en in de toekomst michien nog upgraden met een snellere socket processor wat je met een slot a dus straks niet kunt. Bovendien kan de asus multiplier overclocken en zit je dus niet met een gfd en het open moeten breken van je processor
En als laatste kan een duron flink overclockt worden 650/700@950Mhz of dit ook met thunderbird zo is weet ik niet
Pagina: 1