Toon posts:

Batllefield 2 hapert in het begin

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

In het begin als ik batllefield 2 speel (ook bij special forces) hapert het beeld en het geluid, na zo'n 5min is het beeld en het geluid weer normaal.
Nu is mijn vraag: bestaat er een programma voor.
Toen ik mijn pc in elkaar liet stekenhad ik de zwaarste videokaart er in laten zetten.

Groetjes
Ben

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:49
Poging 2.0? Dit is iig een bekend probleem van BF2, is (zover ik weet) niet echt iets aan te doen, zit hem in het spel.

• michelzwarts
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
defragmenteren schijf helpt wel, en hoeveel geheugen heb je?

Windows Veteran turned Apple Addict

• Doekie19
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-11 20:06
michelzwarts schreef op zondag 17 december 2006 @ 20:07:
defragmenteren schijf helpt wel, en hoeveel geheugen heb je?
Mijn gedachte ook. Battlefield vind 2 gig ram namelijk heerlijk

Verwijderd

Topicstarter
Mijn harde schijf is 160 GB

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Iets meer informatie mag natuurlijk wel he...

Wat voor kaart, wat voor settings..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn harde schijf al een paar keer gedefragmenteert na dat ik dat spel had en het is nog altijd het zelfde

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:25

Vos

AFCA

Het gaat niet om je harde schijf maar om het interne geheugen. Post anders even een lijst van je pc...dus processer, kloksnelheid, intern geheugen, videokaart + specs, etc.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het gaat niet om je harde schijf, maar je RAM-geheugen. Verder is het handig als je even je specs post. Dat je toen je de pc in elkaar liet zetten de zwaarste videokaart had zegt niks namelijk. Was dat misschien 5 jaar geleden?

Edit: Wat ^^ dus ook zegt.

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 17-12-2006 20:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoe bedoel je welke informatie

Verwijderd

Topicstarter
nee bijna een jaar geleden

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:05
Lees dit maar eens door:Registratievoorwaarden / korte FAQ en Het algemeen beleid
Specificaties van je systeem is wel het minimale wat je kunt geven.

En gebruik aub de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop om iets aan je post toe te voegen ipv 2x achter elkaar te posten.

[ Voor 21% gewijzigd door Jimster op 17-12-2006 20:18 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

De specificaties van jou computer. Dus, een lijstje van de componenten waaruit jou pc bestaat. En dan het zogenaamde RAM-geheugen in het bijzonder, omdat wij hier deze component verdenken van de haperingen in het spel.

Duidelijk zo?

Overigens zou je het ook het eea kunnen proberen qua patches en drivers. Probeer eens een update.

[ Voor 13% gewijzigd door RoD op 17-12-2006 20:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb meer informatie
processor AMD 64 bit
videokaart 6200V+128MB DDR2

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 20:22:
heb meer informatie
processor AMD 64 bit
Zucht.......

Ik denk dat je beter iemand anders naar je pc kunt laten kijken

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Topicstarter
de computer waar ik battlefield op speel heeft tijdelijk geen internet dus kan geen update doen

• RoD
  • Niet online

RoD

heb meer informatie
processor AMD 64 bit
Dat is verre van compleet, en de meeste nieuwe processors van AMD zijn 64bit, dus dat zegt niks. De 6200V ken ik niet, maar dat klinkt niet al te high-end. Heb je ook haperingen in andere spellen?

Als ik het trouwens zo hoor heb je er weinig verstand van. Ik zou er dus niet zelf mee gaan prutsen en je pc laten nakijken door iemand die er wel verstand van heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door RoD op 17-12-2006 20:24 ]

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Kom op zeg, hier kunnen we toch _totaal_ helemaal _niks_ mee.

• FereiDON
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11 18:55
Lijkt er al iets meer op, maar nog steeds geen RAM-geheugen :'(

Hoezo vraagt ie dan... |:(

Misschien is een betere videokaart dan iets...

AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | ASRock RX 6800 Challenger Pro 16GB | Crucial MX500 2TB | DeepCool PX850G | Antec Nine Hundred

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

heb meer informatie
processor AMD 64 bit
Dit is hetzelfde wanneer je vraagt naar wat voor auto ik heb en ik zeg:
BMW 8 cylinder
Achterklep + lampjes erop

Sisoft Sandra ziet bv alles zowat van je pc. Probeer dat is als het niet verder lukt?

@ hieronder
wat zijn qua patches
Wtf? :?

[ Voor 7% gewijzigd door MensionXL op 17-12-2006 20:27 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
wat zijn qua patches

• Jimster
Omdat een computer uit meer onderdelen bestaat dan alleen een processor. (AMD 64bit zijn wel 50 types van, welke heb jij?) en een videokaart.
We vragen je niet voor de lol om je complete specificaties. Is het nou echt nodig dat we pas na 100 post je complete systeem weten en dat we dan pas kunnen raden/bedenken wat het probleem is?

[ Voor 3% gewijzigd door Jimster op 17-12-2006 20:29 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

"qua" is een woord dat we gebruiken in het Nederlands en "patches" zijn zogenaamde updates voor programma's ed die vaak voor bugfixes zorgen en soms features toevoegen.

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

De beste oplossing lijkt me een XBOX360 kopen, heb je vette graphics en minder gezeik.

Of ga je inlezen ofzo, want dit schiet natuurlijk niet op.

Op dit fora word toch wel enige kennis van zaken verwacht.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-12 10:23
specs als
je processor amd athlon 3200+
je interne ram geheugen iets van 1024mb ddr ..............................
je videokaart ets als gf6200 gf6600 ATI x800 of 9800

weet je iets van een pc af?

en je gf6200 verspelt niet veel goed want dat is nou niet echt een high end videokaart.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

@ TS
Toen ik mijn pc in elkaar liet stekenhad ik de zwaarste videokaart er in laten zetten.
Nou dan heb je je ook laten naaien zeg :P (met een 6200) En schijnbaar is die nog niet oud want anders heb je geen AMD 64bit.

spuit11 @ hierboven :z

[ Voor 8% gewijzigd door MensionXL op 17-12-2006 20:30 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Bel je dichtstbijzijnde PC-zaak op, leg ze het probleem uit en breng eventueel je PC langs. Dit gaat zo niet lukken, ook al ontekken we het probleem zal je het waarschijnlijk niet zelf kunnen oplossen. No offence hoor, maar je kunt je beter eerst wat in de stof verdiepen.. (Tip: www.tomshardware.com en veel topics lezen op Tweakers!)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een gewone amd athlon processor

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 20:30:
En als ik je nou vertel dat er wel 75 verschillende soorten van zijn?

• Clawz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 19:05
Jeuzes :o
Ik mag hopen dat hier iemand teveel gezopen heeft, anders is hier geen beginnen aan!

BF2 heeft enorm veel geheugen nodig om echt lekker te lopen. 1GB is toch wel bijna het minimum, en 2GB is zeker geen overbodige luxe. Werkgeheugen dus, niet je hardeschijf.
Verder is het vrij normaal dat een spel in het begin een beetje schokt, omdat de textures in het geheugen geladen worden. Dat dit zo lang door gaat bij jou doet me vermoeden dat je dus echt niet voldoende geheugen hebt. Of een enorme budgetkaart.

[ Voor 1% gewijzigd door Clawz op 17-12-2006 20:31 . Reden: woordjes vergeten maakt het niet makkelijker erop ]

[Systeem]

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

En ik heb een gewone fiets, weet je nu welke ik heb? :)
Clawz schreef op zondag 17 december 2006 @ 20:31:
Verder is het vrij normaal dat in het begin een beetje schokt, wanneer de textures in het geheugen geladen worden.
Hoort ook niet, ik heb dat niet. 1Gb ram.

[ Voor 39% gewijzigd door MensionXL op 17-12-2006 20:32 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 15:33
jbennyboy, een 'gewone' amd athlon processor bestaat niet...

offtopic:
Is dit een geintje van een mede-GoTter?

I see red pixels.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

MensionXL schreef op zondag 17 december 2006 @ 20:31:
[...]

En ik heb een gewone fiets, weet je nu welke ik heb? :)
Toch zo eentje met 2 wielen of niet? :9

Kwestie van tijd tot dit topic dicht wordt gesmeten.....

• RedPixel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 15:33
Never mind ;)

[ Voor 97% gewijzigd door RedPixel op 17-12-2006 20:34 ]

I see red pixels.

• Jimster
:z Gelukkig staat de ontwikkeling op computergebied stil en bestaan er maar 2 types processoren, Intel en AMD.

Kortom.. geef ALLE SPECS!
Als ik je vraag, wat voor fiets heb je.. en je antwoord een Gazelle... schiet ik daar wat mee op?
MensionXL schreef op zondag 17 december 2006 @ 20:29:
@ TS
[...]
Nou dan heb je je ook laten naaien zeg :P (met een 6200) En schijnbaar is die nog niet oud want anders heb je geen AMD 64bit.
Misschien heeft ie wel een koeler van 1kg eraan hangen. heeft de TS toch de zwaarste videokaart meegekregen :+

Verwijderd

wwwhizz schreef op zondag 17 december 2006 @ 20:32:
[...]

Misschien heeft ie wel een Bel 2.0?
Oh dat is het probleem, die moet je even upgraden alvorens de kernel te debuggen.. :+

Maar even ontopic weer, het is duidelijk dat de TS er weinig van af weet, laat hem dan ook in zijn waarde. Ga hem niet lopen uitschelden oid, gewoon naar de PC zaak gaan en slotje op dit topic :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2006 20:34 ]

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

offtopic:
Het valt me altijd op dat de 'domme' topics het leukst zijn om in te reageren :P HK gehalte is hoog hier >:)

TS lees nou is de tips door die zijn gegeven in dit topic? We gaan niet alles voorkauwen.

[ Voor 35% gewijzigd door MensionXL op 17-12-2006 20:35 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Clawz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 19:05
MensionXL schreef op zondag 17 december 2006 @ 20:31:
Hoort ook niet, ik heb dat niet. 1Gb ram.
Ik heb 2GB RAM in mijn pc geprikt, en zodra ik het spel de eerste keer van die dag opstart en een drukke map laad loopt ie toch even 5-10 seconden wat stugger dan normaal.
Het is absoluut speelbaar, maar je merkt duidelijk dat ie wat textures aan t laden is. Na die 5-10 seconden kan je gewoon doorsjeezen en merk je er niks van.

Maar je hebt helemaal gelijk dat BF2 niet helemaal hoort te haperen als in hele pauzes tussendoor, dat is abnormaal. Maar deste meer reden om de videokaart cq intern geheugen te verdenken :)

[ Voor 47% gewijzigd door Clawz op 17-12-2006 20:44 . Reden: Wow, wat ben ik voor een zinnen aan t maken vanavond :/ ]

[Systeem]

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-12 10:23
-_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-' -_-'

dit zijn allemaal gewone amd athlon 64 procs

amd athlon 64 3000+ s939
amd athlon 64 3200+ s939
amd athlon 64 3800+ s939
amd athlon 64 3700+ s939
amd athlon 64 x2 4000+ s939
amd athlon 64 fx62 s939
amd athlon 64 x2 4800+ s939

amd athlon x2 4600+ am2
am2 valt af omdat je

zo zijn er nog tientallen processor die je kunt hebben het is niet zo moeilijk om te kijken wat je hebt
je gaat naar deze computer daar staat links boven ergens systeem informatie weergeven klik daar even op en zeg wat daar staat.

Verwijderd

dit wordt het topic van de eeuw, ik voel het!

dat bf2 in het begin schokt komt doordat nog niet alles goed in je cache staat. defrag + meer ram helpen hierin.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 20:43:
dit wordt het topic van de eeuw, ik voel het!

dat bf2 in het begin schokt komt doordat nog niet alles goed in je cache staat. defrag + meer ram helpen hierin.
Defragmenteren heeft de TS geprobeerd, hielp dus niet. Enige logische hier lijkt me RAM/videokaart. Low-end videokaart in combinatie met waarschijnlijk weinig RAM zal het em wel doen hier. Gokje natuurlijk.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

RoD schreef op zondag 17 december 2006 @ 20:44:
[...]

Defragmenteren heeft de TS geprobeerd, hielp dus niet. Enige logische hier lijkt me RAM/videokaart. Low-end videokaart in combinatie met waarschijnlijk weinig RAM zal het em wel doen hier. Gokje natuurlijk.
512MB ram en m'n oude R9600 draaide ook met 50fps @ bf2 hoor :P (Maar ben toch wel blij dat ik ze vervangen/bijgeplaatst heb O-))

Goedkoop bellen via VoIP

• RoD
  • Niet online

RoD

Tsja, settings, rest van de systeemspecs, enz... het zegt dus niet veel over de situatie van de TS.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sorry jbennyboy, maar ook dit topic voldoet van geen kanten aan de (toch echt niet hoge) eisen die aan een topic worden gesteld op GoT.

Lees eerst Spielerij - Eerste Hulp Bij Problemen even door, alsook enige andere "sticky" topics. Stel even een goed beeld op van je eigen situatie; inclusief de hardware specificaties maar ook de diverse loads voor en eventueel tijdens het spelen. Als je daar niet uit komt: ga een tijdje meelezen, lees wat boeken, probeer wat. Op deze manier valt er namelijk echt niets te helpen via een forum als het onze. We gaan er namelijk van uit dat je toch kennis hebt van basale zaken, of hier zelf achter kunt komen wanneer het nodig blijkt.

Maar ook dit topic sluit ik, de enige niet-forumgerichte tip die ik kan geven is het of alleen op proberen te lossen (leerzaam!) of evt. fysiek iemand er bij te halen. Maar dit gaat niet werken.

Zie ook de mail die je zo krijgt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.