2D computer symbool

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Thas
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09-2025
Allereerst: ik heb echt gezocht, maar ik heb dit nergens kunnen vinden. Ik heb de policy gelezen, en ik weet dat mijn vraag een beetje op de rand zit, maar help me alsjeblieft toch :)

Ik ben bezig een visitekaartje te maken om die uit te kunnen delen, op het visitekaartje staat dat ik help bij computerproblemen etc.

Daarbij wilde ik een simpel en duidelijk symbooltje zetten, dat ook de mensen die niet zoveel van computers weten het meteen herkennen, zij zijn immers de doelgroep. Mijn idee was dus het standaard symbooltje van Windows (XP, want de oude vind ik niet zo mooi) , dat bij system hoort:
Afbeeldingslocatie: http://img252.imageshack.us/img252/9461/pcmi7.jpg
Alleen die is van een kleine resolutie, en zodra ik die groter maak, dan is die echt niet mooi meer. Ik heb al gezocht, maar heb nergens deze of een soortgelijke afbeelding groter gevonden.

Mijn vraag:

Hebben jullie een idee waar ik het wel kan vinden?

Weten jullie een manier om de afbeelding groter te maken en hem toch redelijk scherp te laten zijn, (ik heb alleen niet zo veel programma's tot mijn beschikking)?

of

Weten jullie een betere manier om het icoontje terug te vinden?
nu rechtermuis icoon, eigenschappen, change icon, en dan prtscrn naar paint, knippen plakken.

_/-\o_

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Google eens op .ico editor, oid. Het icon bevat namelijk ook enorm grote versies, welke je nu niet ziet.

Verder denk ik dat er copyright op dat ding zit ;)

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Imho kun je beter contact opnemen met een bedrijf dat logo's maakt ofzo, en dan een eigen logo laten ontwerpen. Er zit immers copyright op de icons van MS zelf :)

Ik hoop voor je dat je dit niet voor een bedrijf gaat doen, maar "vool de lol", anders staat het wel heeeel knullig...

[ Voor 27% gewijzigd door Nik op 17-12-2006 19:52 ]

• vectrex
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Met google zoeken op afbeeldingen, bv computer clipart kom je al wat aardige tegen.

• Thas
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09-2025
Heel erg bedankt _/-\o_ Ik heb nu deze:

Afbeeldingslocatie: http://openclipart.org/clipart//computer/hardware/computer-aj_aj_ashton_01.png

De icon editor was ook een goed idee, maar ik vond deze eerlijk gezocht mooier dan die van MS. (Ohja, en nu kunnen ze me niet aanklagen :P)

Ik verdien nu wat bij door kennissen etc te helpen met de computer, dan is het makkelijker om een kaartje te kunnen geven, dat kunnen zij ook weer doorgeven. Dus ik heb zeker geen profi look nodig, iets simpels is goed genoeg.

In die Open clip art library staan trouwens nog veel meer mooie icoontjes, thx voor de tip :D

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01 13:33

André

Analytics dude

In het vervolg is het de bedoeling dat je zelf naar afbeeldingen gaat zoeken ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.