Toon posts:

[XP] geen goed login-scherm*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi allemaal,

Ik heb een probleem met Windows XP Prof.

Kort en simpel: Na het opstarten van de PC moet ik de gebruiker selecteren en een wachtwoord intypen. Er staan 2 gebruikers op de PC maar hij weergeeft er maar één. Wachtwoord van die gebruiker weet ik niet.

Hoe zorg ik er nu weer voor dat de andere gebruiker ook weer ernaast komt te staan ?

Mvg.
PG.J

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Wellicht is dat account uitgeschakeld?
Inloggen als administrator en rechtbreien.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-03 15:48
Waarschijnlijk IS het andere account de administrator.
Zoek eens via google op "enable administrator account login on windows xp"

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Tja, da's natuurlijk ook een mogelijkheid alleen wordt die nooit standaard weergegeven in het normale 'teletubbie' loginscherm van XP

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:41

E-Vix

Nu met sneeuw!

2x achter elkaar CTRL-ALT-DEL doen en dan krijg je het login scherm. Hier kan je gewoon de naam + wachtwoord van de andere gebruiker intoetsen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• OverSoft
WFvN schreef op zondag 17 december 2006 @ 19:50:
Tja, da's natuurlijk ook een mogelijkheid alleen wordt die nooit standaard weergegeven in het normale 'teletubbie' loginscherm van XP
Wel als het het enige account is.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Tja goed, maar hij heeft het over 2 accounts. Ben trouwens wel benieuwd of het inderdaad om het admin-account gaat

Verwijderd

Topicstarter
E-Vix, bedankt. Ik zit er weer in.

WFvN, leer eens lezen. Ik zet in de beginpost neer dat ik niet kan inloggen als administrator en jij geeft het antwoord'Inloggen als administrator'.

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-02 11:56
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 20:22:

WFvN, leer eens lezen. Ik zet in de beginpost neer dat ik niet kan inloggen als administrator en jij geeft het antwoord'Inloggen als administrator'.
Ben ik nou zo scheel of zie ik nergens staan dat je het over het administrator account hebt :?

• OverSoft
Dat zei je niet, je zei alleen dat je op een van de 2 accounts niet kan inloggen.
Inloggen als Admin kan altijd.

Verwijderd

is standaard uitgeschakeld op windows xp als er een ander account aanwezig is.

Alleen middels een register tweak kan je die tevoorschijn toveren.
In sommige gevallen ook door 2 keer ctrl-alt-del in te drukken bij het login scherm.

• OverSoft
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 20:35:
is standaard uitgeschakeld op windows xp als er een ander account aanwezig is.

Alleen middels een register tweak kan je die tevoorschijn toveren.
In sommige gevallen ook door 2 keer ctrl-alt-del in te drukken bij het login scherm.
Zoals hier boven al is uitgelegd...

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik zie dat je een vrij nieuwe gebruiker bent; dit is je 2e topic.

Kleine tip: ga niet zulke tonen aanslaan als je geholpen wilt worden want dat wordt niet echt gewaardeerd hier op het forum. Ik zal de laatste zijn die beweert dat hij nooit wat verkeerd gelezen heeft maar in dit geval heb ik echt niets verkeerd gelezen.

Je spreekt alleen over 2 gebruikers; de term admin(istrator) komt nergens voor. Maar latere vermoeden klopt dus wel.

Nog een tweede gratis tip: zorg dat je je topicstart duidelijk opstelt zodat dit soort vragen niet gesteld hoeven te worden.
Pagina: 1