Toon posts:

linux cd boot niet

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net linux fedora x86 (iso bestand) gedownload en met isobuster uitgepakt en in een map neergezet het zijn allemaal vage bestanden die windows niet kan openen :X nu hep ik het op een cd tje gebrand maar die start gewoon niet op (ook cdrom als first boot in de bios ingestelt) nu wou ik eve wete dat ik verkeerd doe of doet men pc iets verkeerd :? :?

mijn pc is een intel pentium 4 1.5 ghz nvidia riva tnt2 m64 videokaart 256mb ram 40 gb hdd en 20 gb hdd en 2 cd-rom spelers

ps: een link naar websites waar je linux kan downloaden en hoe je iso bestanden moet uitpakken is ook wel handig :)

Verwijderd

Topicstarter
owja oeps ik heb het bij audio video en hifi gezet foutje

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Al een topic report gemaakt?

Je gaat de fout in door de ISO uit te pakken.
Gewoon de ISO laten staan, en dan de ISO branden met bijv. Nero of Alcohol...

• mrmusic
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-05-2022
Wat heb je nu op cd gebrand? De uitgepakte map of het .iso-bestand. Je moet het .iso bestand niet uitpakken maar als image branden op cd, dan zou je er direct van op kunnen starten.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het allebij geprobeerd iso bestand en uitgepakt iso bestand op een cd gezet maar die boot niet en mun brand programma is sonic recordnow

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02 15:19

No13

/me was here

Bij twijfel kan je het gratis programma burncdcc gebruiken om een iso op de goede manier op CD te branden:

http://www.snapfiles.com/get/burncdcc.html

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 19:29:
ik heb het allebij geprobeerd iso bestand en uitgepakt iso bestand op een cd gezet maar die boot niet en mun brand programma is sonic recordnow
Je maakt denk ik de volgende fout:
- Je brandt de bestanden als een compilatie op een CD-R. Dat is niet de bedoeling.
Het idee van een ISO is, dat daar nog meer informatie aan kan worden meegegeven, bijvoorbeeld de mogelijkheid tot het booten van de CD-R.
Brand dus met Nero of een ander programma de ISO als image. Zoek dus de optie om een image te branden op CD.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:24

voodooless

Sound is no voodoo!

Move naar non-Windows OS :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04-2025
Uhmmm, weet je heel zeker dat je aan Linux wilt beginnen? :?

"That was left handed..." - JJH

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het is allemaal al eens gezegd: brand de cd op de juiste manier.
En doe in het vervolg zelf wat meer moeite want dit is op talloze plekken uitgelegd, en probeer dan ook gelijk in begrijpelijk Nederlands te posten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.