Toon posts:

2 wifirouters -->1 draadloosnetwerk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eejz peeps,

Ik heb gisteren mijn modempakket van speedlinq binnen gekregen en ik heb nog een draadloze router staan. De modem die in het pakket zat is een SpeedTouch 716v5 (WL), die is dus draadloos net zoals mijn router. de draadloze belkin 120G router is met UTP kabel aangesloten op de modem/router. Als ik ze allebei aan heb staan zie ik 2 verschillende draadloze netwerken, ik kan de netwerk naam hetzelfde maken, maar zie dan nog steeds 2 verschillende wifi-netwerken.

Bij mij op school zit het zo dat je waar je ook in de school zit (ook al is het tussen 2 wifirouters) je altijd maar 1 netwerk ziet. Dit wil ik ook thuis creëren, maar ik heb op google gezocht en hier op tweakers en kon niks vinden, of ik heb op het verkeerde gezocht, of ik ben gewoon dom :? :)
Mijn vraag is dus: hoe kan ik hetgene net zoals bij mij op school maken?

Bij voorbaat dank peeps

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
Vermoedelijk zal jouw school wel beschikken over Wlan Controllers voor een Cisco/Nortel/Aruba ... omgeving. Deze zijn speciaal gemaakt om roaming (hetgeen jij wilt) te kunnen garanderen. Dit is met de meeste huis, tuin en keukenrouters niet mogelijk (met linksys wel, mits 3rd party software).

Ook ontglipt me een beetje het nut van die opstelling in een thuissituatie, tenzij he 100m UTP kabels hebt liggen.

[ Voor 16% gewijzigd door bartgabriels op 17-12-2006 19:17 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

bartgabriels schreef op zondag 17 december 2006 @ 19:15:
Vermoedelijk zal jouw school wel beschikken over Wlan Controllers voor een Cisco/Nortel/Aruba ... omgeving. Deze zijn speciaal gemaakt om roaming (hetgeen jij wilt) te kunnen garanderen. Dit is met de meeste huis, tuin en keukenrouters niet mogelijk (met linksys wel, mits 3rd party software).

Ook ontglipt me een beetje het nut van die opstelling in een thuissituatie, tenzij he 100m UTP kabels hebt liggen.
betere dekking als je een en al beton hebt

ts: beide routers hebben éxact zelfde ssid? dus ook hoofd en kleine letters gelijk?
de kanalen moeten trouwens wel ver uit elkaar liggen, dus ene wlan 1-4 ofzo en de andere 9-11/13

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 17-12-2006 19:21 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Mits beide routers met elkaar bedraad zijn kun je kiezen om alle instellingen voor WiFi gelijk te maken zoals SSID en security, maar zet beiden op een ander kanaal ruim uit elkaar. Dan krijg je dat je naadloos overgaat van router één op router twee. Als dat is wat je wilt....
Als ze niet bedraad zijn moet je je gaan verdiepen in WDS, dan vormen beide zenders één wireless netwerk, maar je bandbreedt halveert hiermee....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb jullie reactie's gelezen, maar is het dan zo dat die de router met het sterkste signaal automatisch pakt?

alvast bedankt

• BN

BN

Volgens mij wel ja. Ik weet niet waar het kantelpunt zal liggen, maar die overgang die merk je toch niet. Ik heb hier op dezelfde manier een Linksys WRT54GL en een Linksys WRT54Gv5.1 in één WLAN draaien. In de test-fase wel eens geprobeerd wat er gebeurt met je wireless client als je de router waarmee je bent verbonden eruit trekt: geen donder dus, hij pakt daarna automatisch de ander, geen disconnect gezien. Als ik de laptop meeneem naar boven stapt ie ergens onderweg stilletjes over zonder het te merken. Werkt dus seemless....

Verwijderd

Topicstarter
eejz thanx m8 :P het werkt :D
even een vraagje, ik geef eerlijk toe dat ik nog niet gezocht heb, maar wds houd in dat het internet via de ene naar de andere stuurt wireless en die het vervolgens ook distributeert? of wat?

In ieder geval hartstikke bedankt mensjes :D
Greetz Arie

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
Inderdaad ... WDS kan je eigenlijk zien als een draadloze kabel ;) tussen 2 AP's

Verwijderd

Topicstarter
Ok :D thanx man :D
Greetz :P

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2006 22:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
toch nog even een vraagje :P de router beneden heeft wel WDS en die router boven niet. maar is het dan nog mogelijk om het door te linken?
die beneden is tevens degene met internet
Als die boven staat internet heeft, en die beneden niet, zou het dan ook kunnen?

Beneden SpeedTouch 716v5 (WL)
Boven Belkin G Plus router

bij voorbaat dank

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2006 22:35 ]

• BN

BN

Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 22:32:
toch nog even een vraagje :P de router beneden heeft wel WDS en die router boven niet. maar is het dan nog mogelijk om het door te linken?
die beneden is tevens degene met internet
Als die boven staat internet heeft, en die beneden niet, zou het dan ook kunnen?

Beneden SpeedTouch 716v5 (WL)
Boven Belkin G Plus router

bij voorbaat dank
No go, beide routers moeten WDS ondersteunen.....

Verwijderd

Topicstarter
ok, jammer ;) mar zo werkt het ook dus is goed ;)
Pagina: 1