Toon posts:

Software voor downclocken CPU laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop is vrij instabiel geworden als ik de processor langere tijd volledig benut. Hij valt dan plots helemaal uit. Waarschijnlijk wordt de chip dus te warm en wil ik dus ervoor zorgen dat windows niet de volledige capaciteit benut.

In de bios kan ik hem in ieder geval niet terugdraaien.

Daarom zoek ik dus een utility voor windows die ervoor zorgt dat mijn CPU dus niet volledig wordt benut.

Kent iemand een mooie tool daarvoor?

Alvast bedankt.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-01 13:26

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Speedswitch kan in elk geval de snelheid aanpassen van de processor. Als je de standaard waardes aan gaat passen kan je die denk ik wel zo instellen dat hij nooit volle bak draait.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:05
Notebook Hardware Control kan dat ook. Maar beter voorkomen dan genezen, dus wat ik zou doen is de laptop openmaken, en het koelblok en de ventilator(en) uitzuigen.

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:04
Je bent niet erg duidelijk wat voor CPU het is maar als het een AMD is moet het denk ik hier of hier wel mee lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad een AMD +2600. Ik zal sowieso eens kijken of ik bij de ventilator kan komen.

Hoe kan ik bij speedswitch cpu usage instellen? Ik kan slechts kiezen uit 4 opties waaronder Dynamic Switching, maar met die valt de pc ook uit bij zwaar cpu gebruik.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-02 15:27
ThinkPadd schreef op zondag 17 december 2006 @ 20:18:
Notebook Hardware Control kan dat ook. Maar beter voorkomen dan genezen, dus wat ik zou doen is de laptop openmaken, en het koelblok en de ventilator(en) uitzuigen.
Dat lijkt me ook het beste ja.

Typisch gevalletje koelpasta vervangen/ stofvrij maken. Bij sommige laptops kan iedereen met technisch inzicht dit, bij sommige laptops moet alles uit elkaar.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal kijken, het is een medion laptop van 2 jaar oud, ik verwacht de wetten van Murphy.

• immad
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-01 21:25
RMClock werkt hier goed op een turion, dus ik neem aan dat het z'n oudere broer ook wel ondersteunt.

http://cpu.rightmark.org/products/rmclock.shtml
Pagina: 1