Ik heb een E-Tech ADSL 2+ Modem router Annex B router. Nu wil ik Reverse NAT toepassen, maar ik denk dat dat niet kan op mijn router. Hoe kan ik er dus voor zorgen dat ik met mijn externe IP naar mijn interne verwijst vanaf mijn eigen PC. Ik had gelezen dat dat met loopback of tunnel kon, maar hoe gaat dat in zijn werk?
door aanpassen van je host bestand ?
een andere manier is namelijk niet echt mogelijk - meeste modems laten dat namelijk niet toe dat er van een intern ip en poort via nat een connectie naar een eigen externe poort wordt gemaakt die via nat wederom naar een andere interne client gaat.
(en ik vermoed dat je zoiets bedoelt: dat je vanaf je pc een connectie maakt naar je externe ip en wenst dat dat doorkomt naar je eigen pc terug...
is gewoon nat, maar dat werkt niet vanaf je eigen interne clients, heeft ook weinig nut om je router trafiek te laten afhandelen dat net zogoed rechtreeks kan)
heb je ook weinig nut aan, want je kan net zogoed intern gewoon connectie maken op de juiste poorten.
oftewel een externe proxy gebruiken, maar dan ben je beperkt qua snelheid van je eigen adsl tov je eigen netwerk.
en loopback = 127.0.0.1 in IPv4 en ::1 in IPv6 (localhost dus telkens)
een andere manier is namelijk niet echt mogelijk - meeste modems laten dat namelijk niet toe dat er van een intern ip en poort via nat een connectie naar een eigen externe poort wordt gemaakt die via nat wederom naar een andere interne client gaat.
(en ik vermoed dat je zoiets bedoelt: dat je vanaf je pc een connectie maakt naar je externe ip en wenst dat dat doorkomt naar je eigen pc terug...
is gewoon nat, maar dat werkt niet vanaf je eigen interne clients, heeft ook weinig nut om je router trafiek te laten afhandelen dat net zogoed rechtreeks kan)
heb je ook weinig nut aan, want je kan net zogoed intern gewoon connectie maken op de juiste poorten.
oftewel een externe proxy gebruiken, maar dan ben je beperkt qua snelheid van je eigen adsl tov je eigen netwerk.
en loopback = 127.0.0.1 in IPv4 en ::1 in IPv6 (localhost dus telkens)
[ Voor 4% gewijzigd door soulrider op 17-12-2006 22:20 ]
In mijn modem heet dat "Virtual Computers", waar ik het externe ip en het daaraan gekoppelde interne ip aangeef, misschien heb jij ook zoiets?
Check eens of je router een telnet-beheer-mogelijkheid heeft. Beheren via een telnet-sessie dus. Daar staan vaak stukken meer mogelijkheden tussen dan bij de normale web-interface.
En dan maar zoeken naar 'nat loopback', want dat heb je nodig
En dan maar zoeken naar 'nat loopback', want dat heb je nodig
[ Voor 15% gewijzigd door Osiris op 17-12-2006 22:26 ]