Toon posts:

[XP] 'Ntldr is missing' *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

helaas heb ik het probleem dat mijn pc niet meer opstart. ik heb volgens mij al honderden topics doorgelezen en veel dingen geprobeerd en hopelijk kan iemand mij daarbij helpen. dat zou super zijn!!!!!

voor de foutmelding had ik dat de pc helemaal niet een schijf/partitie ging opstarten maar na de master boot te fixen kreeg ik deze melding ('Ntldr is missing') en ben ik volgens mij ietsjes verder.

ik ga via mijn windows xp (media center edition) installtie cdrom naar installeren om even duidelijk te maken wat ik daar heb staan. daar staat het volgende:

Schijf van 305243 MB, 0 met ID 0 (atapi) [MBR]
C: Partitie 1 (FAT) 305245 MB (9 mb vrij)

Niet gepartitoneerde ruimte 8MB
D: Partitie 1 (Films) (NTFS) 305235 MB (9003 MB vrij)
Onbekende schijf

(geen schijf in dit station)

Ik heb 2 fysieke harde schijfen. ik heb op mijn 2e harde schijf mijn Films staan en op de 1e partitie: een partitie met muziek, partitie downloads, partitie windows xp, partitie windows vista, partitie data (heel belangrijk, alle documenten ook voor de studie).

Ik heb een keer 'fixbmr' en 'fixboot' uitgevoerd in de R optie van de windows installatie cdrom.

verder heb ik gelezen dat je bestanden moet kopieren naar de C schijf:

ik heb gelezen dat je deze bestanden moet kopieren naar je c schijf door dit te doen:

copy A:\* c:\

*= bestand (bijvoorbeeld: copy A:\ntldr c:\)

NTLDR
boot.ini
BOOTSECT.DOS (optioneel)
NTDETECT.COM
NTOSKRNL.EXE

Het bestand boot.ini, bootsect.dos kan ik niet vinden op de windows installatie cdrom (ook niet als ik de verborgen bestanden ook laat zien). Het bestand NTOSKRNL.EXE zie ik op de cdrom als NTOSKRNL (ex-bestand). Als ik op de cdrom van windows in die map zit en ik tik dan NTOSKRNL.EXE in vind ie t bestand niet op de windows cdrom.

ik heb een oud boot.ini bestand van een andere windows xp ook naar de c schijf gekopieerd

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

kortom ik weet niet wat ik nu precies nog moet doen om dit probleem te fixen en ik wordt der helemaal gek van....hopelijk kan iemand mij helpen.....

Groeten David

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 08:45
fixmbr en fixboot in repair menu winxp cd
dit lukt vaak wel succes

• Skit3000
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-03 23:59
Windows opnieuw installeren, maar dan zónder opnieuw te formateren. Hierdoor blijven al je bestanden en instellingen behouden. Je moet dan daarna wel alle updates die je had opnieuw installeren, maar verder kan je gewoon weer aan het werk... :)

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Dit is misschien niet de mooiste, maar wel een werkende oplossing:

- Start van de Windows installatie CD
- Kies bij scherm waar je kunt kiezen (Enter voor Installeren, R voor Herstellen of f3 voor einde) voor Installeren (Enter)
- Ga akkoord met de EULA
- Vervolgens krijg je een overzichtje met de gevonden installaties en als alles meezit zie je je eigen installatie ook terug
- Druk hier op R voor herstellen

Windows voert nu een in-place 'upgrade' uit, je verliest dus niets weinig wat betreft settings en documenten. Houd wel je serial bij de hand. Nadien zal je Windows weer werken.Nadien controleren of de juiste drivers/updates actief zijn uiteraard.

[ Voor 9% gewijzigd door GraveR op 17-12-2006 18:08 ]

Verwijderd

ik heb af en toe hetzelfde probleem .Bij mij is het dan
opnieuw instellen van de harddisk van welke moet worden opgestart in de bios de oplossing.

groet Eric

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-03 19:00
lees dit even door, werktte bij mij:

http://www.minatica.be/showthread.php?t=38878

succes

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Verwijderd

Ik had vorige week zelfde probleem nadat ik load setup defealts had gedaan in me bios, waardoor toen de boot volgorde veranderd was. Ik heb toen me hardeschijf waar xp op stond weer opnieuw op 1 gezet in bootvolgorde en het was weg

Verwijderd

Topicstarter
dezejongeman schreef op zondag 17 december 2006 @ 18:02:
fixmbr en fixboot in repair menu winxp cd
dit lukt vaak wel succes
beide commandos uitgevoerd, niet tot een resultaat geleidt.

Verwijderd

Topicstarter
Skit3000 schreef op zondag 17 december 2006 @ 18:03:
Windows opnieuw installeren, maar dan zónder opnieuw te formateren. Hierdoor blijven al je bestanden en instellingen behouden. Je moet dan daarna wel alle updates die je had opnieuw installeren, maar verder kan je gewoon weer aan het werk... :)

Onbekende schijf

zoals ik hierboven neer gezet hebt ziet mijn keuzemenu eruit waarin ik kan installeren.

als ik de D schijf selecteer om windows te installeren dan krijg ik de foutmelding schijf C is beschadigd. kortom dat lukt niet.

en de C schijf ook niet omdat die schijf (die ik denk ik met fixboot heb aangemaakt) te klein is.

david

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Niet stiekem een USB MP3 speler aan je systeem hangen waar je systeem van probeert op te starten? Had dat laatst ook een keer, opstarten met rescue CD, bootloader terugzetten, rebooten... weer nix. Nog eens kijken: "Hoe kan een linux systeem nou NTLDR is missing aangeven?", waarna er een lichtje ging branden...

• Zenos
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-03 14:21
Dit had ik zelf laatst ook, en is verholpen door dit tooltje. Op een floppy zetten, daarvan booten, verschillende opties proberen en de optie die werkt stel je in in je boot.ini.

Verwijderd

Topicstarter
GraveR schreef op zondag 17 december 2006 @ 18:05:
Dit is misschien niet de mooiste, maar wel een werkende oplossing:

- Start van de Windows installatie CD
- Kies bij scherm waar je kunt kiezen (Enter voor Installeren, R voor Herstellen of f3 voor einde) voor Installeren (Enter)
- Ga akkoord met de EULA
- Vervolgens krijg je een overzichtje met de gevonden installaties en als alles meezit zie je je eigen installatie ook terug
- Druk hier op R voor herstellen

Windows voert nu een in-place 'upgrade' uit, je verliest dus niets weinig wat betreft settings en documenten. Houd wel je serial bij de hand. Nadien zal je Windows weer werken.Nadien controleren of de juiste drivers/updates actief zijn uiteraard.

Onbekende schijf

zoals je hierboven ziet zie ik niet al mijn verschillende partities terug die op mijn 1e harde schijf stonden (geen 1). de partitie die ik op de 2e harde schijf heb zie je wel terug.

david

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 18:09:
ik heb af en toe hetzelfde probleem .Bij mij is het dan
opnieuw instellen van de harddisk van welke moet worden opgestart in de bios de oplossing.

groet Eric
ik heb mijn harde schijfen ook al eens omgewisseld welke harde schijf hij eerst moest opstarten, maar daar is het probleem niet mee opgelost.

david

Verwijderd

Topicstarter
_JGC_ schreef op zondag 17 december 2006 @ 20:24:
Niet stiekem een USB MP3 speler aan je systeem hangen waar je systeem van probeert op te starten? Had dat laatst ook een keer, opstarten met rescue CD, bootloader terugzetten, rebooten... weer nix. Nog eens kijken: "Hoe kan een linux systeem nou NTLDR is missing aangeven?", waarna er een lichtje ging branden...
nee ik heb geen externe schijfen of mp3 spelers er aan hangen waardoor ik die melding zou kunnen krijgen....

groeten david

Verwijderd

Vandaag was bij mij ook een harddisk verdwenen en ik kreeg bij het opstarten dezelfde melding. Ook nu bood het freeware programmaatje testdisk uitkomst. Ik heb Windows geïnstalleerd op een andere harde schijf en vervolgens Testdisk in Windows gerund (volgens mij testdisk ook vanaf een bootable floppy gerund kunnen worden in DOS maar a) nooit gedaan b) kon geen bootable floppy meer maken). Eerst betreffende schijf analyseren, vervolgens moest ie nog wat doen (endmark missing), daarna zag ie de partities weer (behalve mijn Windows partitie) en kun je kiezen voor write om de partitietabellen te herstellen. Partitie aangemaakt voor mijn Windows partitie, partitie image teruggezet en 2 minuten kon ik weer gewoon verder werken :)

Ik kon de harde schijf dus wel in de BIOS en vanaf de Windows cd zien (alleen gaf die aan dat mijn schijf ongeformatteerd was). Ik weet niet of jouw schijf wel ergens te zien is. Zo ja, kun je het ook proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Zenos schreef op zondag 17 december 2006 @ 20:25:
Dit had ik zelf laatst ook, en is verholpen door dit tooltje. Op een floppy zetten, daarvan booten, verschillende opties proberen en de optie die werkt stel je in in je boot.ini.
na alle 10 opties geprobeerd te hebben nog steeds error ntldr is missing.

dan staat er het volgende op die site:

boot.ini in windows.ini en winxp.ini in boot.ini te hernoemen

maar geen idee hoe ik dat moet doen.....

david

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 20:35:
Vandaag was bij mij ook een harddisk verdwenen en ik kreeg bij het opstarten dezelfde melding. Ook nu bood het freeware programmaatje testdisk uitkomst. Ik heb Windows geïnstalleerd op een andere harde schijf en vervolgens Testdisk in Windows gerund (volgens mij testdisk ook vanaf een bootable floppy gerund kunnen worden in DOS maar a) nooit gedaan b) kon geen bootable floppy meer maken). Eerst betreffende schijf analyseren, vervolgens moest ie nog wat doen (endmark missing), daarna zag ie de partities weer (behalve mijn Windows partitie) en kun je kiezen voor write om de partitietabellen te herstellen. Partitie aangemaakt voor mijn Windows partitie, partitie image teruggezet en 2 minuten kon ik weer gewoon verder werken :)

Ik kon de harde schijf dus wel in de BIOS en vanaf de Windows cd zien (alleen gaf die aan dat mijn schijf ongeformatteerd was). Ik weet niet of jouw schijf wel ergens te zien is. Zo ja, kun je het ook proberen.
ik heb een dos versie http://www.softpedia.com/...tDisk-Download-20124.html gedownload en op floppy gezet en toen kwam de melding dat ik een schijf of floppy eruit moest.

de xp stable version is groter dan 1,5 mb wat op een floppy past.....

ikheb die bestanden tevens op cdrom gezet maar dan start die cd niet op;....

groeten david

Verwijderd

Het is wel de bedoeling dat je een bootable floppy maakt.

Ik heb zelf nooit testdisk vanaf floppy gebruikt, maar als er een dos versie is moet het mogelijk zijn deze onder dos te gebruiken. Kopieer dan alleen de bestanden naar de floppy die in de dos map staan. Er is bijvoorbeeld veel documentatie aanwezig.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 20:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 19:57:
Het is wel de bedoeling dat je een bootable floppy maakt.

Ik heb zelf nooit testdisk vanaf floppy gebruikt, maar als er een dos versie is moet het mogelijk zijn deze onder dos te gebruiken. Kopieer dan alleen de bestanden naar de floppy die in de dos map staan. Er is bijvoorbeeld veel documentatie aanwezig.
ik heb op deze site: http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download

2 versies gedownload. de Dos/Win9x.zip versie en de Windows NT/XP/2000/2003,.zip versie.

als ik de dos versie op floppy zet dan krijg ik de melding verwijder diskette of schijf. en bij de andere windows versie past niet het hele gebeuren op de floppy, ook niet zonder documentatie.

dus dat lukt me niet.....

Verwijderd

Tja, ik heb niet veel zin om zelf Testdisk vanaf floppy aan het werk proberen te krijgen omdat ik eerst een floppy in mijn kast moet gaan inbouwen. Ik heb zelf testdisk altijd onder Windows gebruikt, ook de laatste keer. Ik heb eerst Windows geïnstalleerd op een andere schijf en meteen daarna kun je testdisk gebruiken. Na opnieuw Windows te hebben gestart waren mijn verdwenen partities weer aanwezig. Kun je niet even aan een andere harde schijf komen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 18:57:
Tja, ik heb niet veel zin om zelf Testdisk vanaf floppy aan het werk proberen te krijgen omdat ik eerst een floppy in mijn kast moet gaan inbouwen. Ik heb zelf testdisk altijd onder Windows gebruikt, ook de laatste keer. Ik heb eerst Windows geïnstalleerd op een andere schijf en meteen daarna kun je testdisk gebruiken. Na opnieuw Windows te hebben gestart waren mijn verdwenen partities weer aanwezig. Kun je niet even aan een andere harde schijf komen?
bedankt voor alle input mensen. uiteindelijk is het mij niet gelukt de bestanden te herstellen repareren. ik heb de 2e harde schijf uit de pc gehaald en daar data op een andere pc gezet en daarop windows weer geinstalleerd. daarna de 1e harde schijf aangesloten op de pc en 1 pc recovery tooltje geprobeerd maar dat leidde nog niet tot een resultaat.
maar het ergens gelezen dat je het beste alle recovery tooltjes kunt testen. hopelijk krijg ik die verloren data terug. die 1e harde schijf is 320 gb groot maar windows zegt dat die schijf 12 mb groot is en daarop staat o.a. het detect.com bestand.

groeten david

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Probeer SPINRITE eens. Schijnt nogal eens wonderen te verrichten.

Als je het niet kunt vinden, dan staat het ook op de bootdisk van Hiren.

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Verwijderd

Jammer dat het je (nog) niet gelukt is. Wat gaf de diskanalyse van testdisk aan? Welke partities vond hij?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties. uiteindelijk was ik het zo zat en heb ik die partitie verwijderd en opnieuw windows xp erop geinstalleerd.

groeten david
Pagina: 1