Toon posts:

[iPod] Nike+,ook op andere iPods mogelijk i.p.v. enkel nano?

Pagina: 1
Acties:
  • 386 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil graag beginnen met hardlopen, dus ik ben daar de nodige info over aan het inwinnen.
Nu heb ik gezien dat Nike een transmitter/receiver set ontwikkeld heeft, waarmee je via je Ipod allerlei stats (afstand, verbruikte calorieën, etc) kunt aflezen. Link.

Lijkt me zeer interessant, maar nu blijkt dit alleen maar te werken in combinatie met Ipod Nano's.
Ik heb zelf een Ipod Photo 20GB (4G) en ik ben zeker niet van plan om een nieuwe aan te schaffen.

Nu zou de reden dat de set alleen i.c.m. een Nano werkt moeten zijn dat een Ipod met HD niet tegen teveel beweging kan, terwijl een Nano solid state geheugen heeft (flash).
Toch wil ik het sowieso gaan proberen om met mijn Ipod te gaan lopen i.c.m. goede houder.

Ik heb daarom de volgende vragen:
1. Werkt het echt alleen met i.c.m. de Nano software, of werkt het stiekem ook op andere Ipods?
2. Is het antwoordt op de vorige vraag "nee", dan is mijn vraag of er een hack bestaat hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:39
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 17:17:
Hallo allemaal,

Ik wil graag beginnen met hardlopen, dus ik ben daar de nodige info over aan het inwinnen.
Nu heb ik gezien dat Nike een transmitter/receiver set ontwikkeld heeft, waarmee je via je Ipod allerlei stats (afstand, verbruikte calorieën, etc) kunt aflezen. Link.

Lijkt me zeer interessant, maar nu blijkt dit alleen maar te werken in combinatie met Ipod Nano's.
Ik heb zelf een Ipod Photo 20GB (4G) en ik ben zeker niet van plan om een nieuwe aan te schaffen.

Nu zou de reden dat de set alleen i.c.m. een Nano werkt moeten zijn dat een Ipod met HD niet tegen teveel beweging kan, terwijl een Nano solid state geheugen heeft (flash).
Toch wil ik het sowieso gaan proberen om met mijn Ipod te gaan lopen i.c.m. goede houder.

Ik heb daarom de volgende vragen:
1. Werkt het echt alleen met i.c.m. de Nano software, of werkt het stiekem ook op andere Ipods?
2. Is het antwoordt op de vorige vraag "nee", dan is mijn vraag of er een hack bestaat hiervoor?
1: Nee
2: Niet dat ik weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vind ik redelijk achterlijk dan, maar ik denk dat ze gewoon het risico op kapotte hd pods niet willen lopen ofzo. Maar aan de andere kant, das toch mijn eigen verantwoordelijkheid... Hoop maar dat er een hack voor komt (nog niet gevonden iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:29
Ach een harde schijf kan je gerust van de trap af donderen, maar ik begrijp ze opzich wel. het blijft een bewegend onderdeel wat minder goed tegen schokken kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:18
Viperke schreef op zondag 17 december 2006 @ 17:50:
Ach een harde schijf kan je gerust van de trap af donderen, maar ik begrijp ze opzich wel. het blijft een bewegend onderdeel wat minder goed tegen schokken kan.
Niet als hij draait en de koppen boven de schijven zitten. Dan zit er ongeveer een milimeter tussen en beschadig je gegarandeerd de schijven. Dit zal ook de reden zijn dat het niet werkt met de ipod video. Veel mensen zullen er niet bij vertellen dat ze gingen hardlopen met de ipod als ze hem inleveren voor reparatie van een gecrashte schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:27

alienfruit

the alien you never expected

Een van de redenen waarom ik een iPod Nano heb gekocht, alleen iPod+Nike is leuk. Alleen de bijhorende schoenen zijn aan de dure kant. Ik vind die Nike schoenen vaak ook helemaal niet lekker zitten, doe mij maar addidas.

[ Voor 24% gewijzigd door alienfruit op 17-12-2006 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alienfruit schreef op zondag 17 december 2006 @ 19:28:
Alleen de bijhorende schoenen zijn aan de dure kant. Ik vind die Nike schoenen vaak ook helemaal niet lekker zitten, doe mij maar addidas.
Ja maar daar hebben ze wel al wat op gevonden, dat is geen probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2006 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 15:30
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 20:21:
[...]
Ja maar daar hebben ze wel al wat op gevonden, dat is geen probleem.
Je bedoelt dat het met andere schoenen ook gewoon kan? Daar zou ik wel meer over willen weten, want de ipod nano heb ik al, maar vind het een beetje overdreven om nog speciale schoenen te gaan kopen... Heb je toevallig meer info?

(Denk trouwens ook dat dat andere topic een beetje overbodig is. Je stelt bijna dezelfde vraag, dus waarom niet gewoon hier verder?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DocB schreef op zondag 17 december 2006 @ 20:50:
[...]
Je bedoelt dat het met andere schoenen ook gewoon kan? Daar zou ik wel meer over willen weten, want de ipod nano heb ik al, maar vind het een beetje overdreven om nog speciale schoenen te gaan kopen... Heb je toevallig meer info?

(Denk trouwens ook dat dat andere topic een beetje overbodig is. Je stelt bijna dezelfde vraag, dus waarom niet gewoon hier verder?)
Uh deze bijvoorbeeld...

Dat andere topic ligt wel binnen hetzelfde onderwerp, maar die gaat echt over cases in plaats van dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:27

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 21:21:
[...]

Uh deze bijvoorbeeld...

Dat andere topic ligt wel binnen hetzelfde onderwerp, maar die gaat echt over cases in plaats van dit.
is dat alleen een tasje? Of zit er ook nog wat in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Afbeeldingslocatie: http://www.2moso.com/images/Screenshot_1_1.png

Deze ook, is een houdertje die aan je veters wordt bevestigd.
Runaway van SwitchEasy :)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plecky
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb zelf iets geklust wat heel erg lijkt op dit geval, van het handvat van een kapotte weekendtas en een stukje klittenband.

Zelf naaien geeft voldoening joh! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 17:05

4POX

Everybody is wired

www.shoepouch.com

Vorige week binnen gekregen. Kost $ 9,99 inclusief verzendkosten. Door de huidige Dollar koers helemaal niet duur :p

Afbeeldingslocatie: http://gallery.digitaleportfolio.nl/albums/userpics/10001/nike_shoe_sensor.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door 4POX op 18-12-2006 01:03 ]

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 17:17:

Ik heb hier in Australia in de Nike-shop geinformeerd en de echte reden (volgens hen) is dat de iPod Nano wel Java ondersteuning heeft en de video niet.... als dat _niet_ zo is dan kan je de software gewoon instaleren.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Zwerver schreef op maandag 18 december 2006 @ 05:53:
[...]

Ik heb hier in Australia in de Nike-shop geinformeerd en de echte reden (volgens hen) is dat de iPod Nano wel Java ondersteuning heeft en de video niet.... als dat _niet_ zo is dan kan je de software gewoon instaleren.
Zou me verwonderen, aangezien de Video wel de games kan afspelen. Ik denk dat het inderdaad met de harde schijf te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-10 16:50
DocB schreef op zondag 17 december 2006 @ 20:50:
[...]
Beetje late reactie maar... heb je inmiddels al zo'n systeem gevonden?
Ik heb al een Ipod Nano & ik heb al schoenen. :P
Dus een alternatief voor het Nike+Ipod systeem zou mooi zijn.

Is al opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nipro
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-10 18:58
Je kunt natuurlijk ook geld besparen, en met een mes een stuk uit de zool snijden :p

Het verhaal van Zwerver heb ik inderdaad ook wel eens vaker gehoord, maar of het ook dé reden was, weet ik niet. :)

[ Voor 41% gewijzigd door nipro op 09-10-2007 09:55 ]

Hoempapaaa Holladiejeej.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-10 16:50
Wordt de batterij duur niet enorm ingekort als je kit gebruikt?
Pagina: 1