Ik heb sinds kort een ASRock ConroeXfire-eSATA2 moederbord draaiend met een Core2 E6400 cpu. Nu draai ik met XP x64, dus moet ik wachten tot M-Audio fatsoenlijke drivers aanbiedt voor mijn Revolution 7.1 geluidskaart (hebben ze beloofd voor begin volgend jaar). Nu heeft dit bord een Realtek ALC888 HD Audio codec, die ik dus tot dan wel moet gebruiken. Nu klinken de analoge uitgangen niet denderend. Ik lees in de handleiding dat dit bord een HDMI_SPDIF header heeft, en is beschreven als volgt:

Het gaat om het kleine connectortje links naast de rode front audio connector linksboven op het bord.

Gaat dit werken? (Alleen de uitgang uiteraard
)
Om SPDIF te voeren aan mijn videokaart? Dat kan ik dan toch als het goed is ook naar een bracketje met een tulpuitgang leiden, en zodoende SPDIF over COAX gebruiken? De optie om de SPDIF uitgang aan te zetten is aanwezig in de software van de onboard geluidskaart, en de header op het moederbord is een redelijk standaardgeval:HDMI_SPDIF header, providing SPDIF audio output to HDMI VGA card, allows the system to connect HDMI Digital TV/projector/LCD devices.

Het gaat om het kleine connectortje links naast de rode front audio connector linksboven op het bord.

Gaat dit werken? (Alleen de uitgang uiteraard
Hier stond een dode link.