Disconnects door MTU waarde

Pagina: 1
Acties:

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-02 22:04
Hallo! Ik heb al een tijdje het probleem dat ik steeds offline ga tijdens download en/of surfen op internet. Ik heb ook sinds kort een XBox 360. Tijdens downloaden van demo's ga ik ook steeds offline. Zwaar irritant. Ik heb toen een connection test gedaan en volgens de xbox is mijn MTU failed. Dit staat voor Maximum Transmission Unit. Deze moet op een minimale waarde staan (1365). Maar ik heb geen idee waar ik dit kan instellen. Ik heb een Copperjet 1616. Internet is van SpeedXS (ADSL2).

Graag hulp als je weet waar ik deze instellingen kan vinden of een ander antwoord heeft op het probleem.

Alvast bedankt!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-02 21:16
Titel edit en move naar Internetproviders en Hosting :)

Voor zover ik weet heeft je MTU waarde absoluut geen invloed op de stabiliteit van je lijn. De MTU is de maximale hoeveelheid data dat per packet wordt verstuurd. Zelfs met een MTU van 1 zou het nog goed moeten werken. (Alleen heb je in dat geval een gigantische TCP overhead, oftewel het zal traag zijn).

Ik verwacht dat je DSL verbinding simpelweg instabiel is. Wat is de uptime van je dsl verbinding, en van je modem? (Te vinden op de webinterface van je modem).

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-02 22:04
Uptime = Up-Time: 34 days, 4 hours

Betekend dat ie gewoon online was 34 dagen? Kan het ook liggen aan mijn kabel? Ik woon in een studentenhuis. De kabels komen via een modem/router > switch naar alle kamers. Daar hebben we een kastje aan de wand waar we onze utp stekkers in steken. Kan het zijn dat daar iets fout zit?!

[ Voor 80% gewijzigd door bsmpower op 17-12-2006 22:44 ]