Memories of yesterday, will grow, but never die
Na het weghalen van het filter kun je toch al IR zien? Waarom wil je zonodig het zichtbare licht wegfilteren?
Lekker belangrijk
Het idee van een negatief was volgens mij dat je het zichtbare licht wegfiltert, en dus een night-vision cam krijgt. Je zou kunnen kijken wat er gebeurt als je een stukje folie (uit een venster-envelop) zwart kleurt met een merkstift.
Zo scherp als een voetbal!
ehm.. is het niet veel eenvoudiger om gewoon een IR-oogje te kopen bij je lokale elektronica boer? Die kosten geen drol. torretje erbij en een serieel stekkertje; klaar 
Of heb je andere plannen?
ik wilde inderdaad een soort nightvision maken... maar ik heb inmiddels een stukje film weten te scoren.j-a-s-p-e-r schreef op zondag 17 december 2006 @ 18:58:
ehm.. is het niet veel eenvoudiger om gewoon een IR-oogje te kopen bij je lokale elektronica boer? Die kosten geen drol. torretje erbij en een serieel stekkertje; klaar
Memories of yesterday, will grow, but never die
Verwijderd
Vrij eenvoudig te maken.Bint schreef op zondag 17 december 2006 @ 19:33:
[...]
ik wilde inderdaad een soort nightvision maken... maar ik heb inmiddels een stukje film weten te scoren.
Moet je uiteraard wel een IR schijnwerper erbij knutselen, ander heb je er nog niks aan.
Verwijderd
Koop een lichtversterkerbuis aan 11 euro, maak een hoogspanningsvoeding met een paar euro aan componenten et voila, geen IR schijnwerper meer nodig en een veel betere nightvisionVerwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 19:53:
[...]
Vrij eenvoudig te maken.
Moet je uiteraard wel een IR schijnwerper erbij knutselen, ander heb je er nog niks aan.
Of je gebruiikt IR LEDjes 
Ik wilde dit ook nog gaan doen maar was de theorie niet dat je alles op wilt pakken, IR en zichtbaar licht?
Ik wilde dit ook nog gaan doen maar was de theorie niet dat je alles op wilt pakken, IR en zichtbaar licht?
Volgens mij is die "nacht kijker" nogal zwak en ga je maar 1m in de buurt van de cam iets kunnen zien, of je moet al een dikke IR schijnwerper maken. Voor nightvision goggles lijkt me beter Scud zegt, kijk maar eens naar dit en dit topic op CO.Bint schreef op zondag 17 december 2006 @ 19:33:
[...]
ik wilde inderdaad een soort nightvision maken... maar ik heb inmiddels een stukje film weten te scoren.
Als je alleen je voordeur wilt bewaken is dit natuurlijk wel redelijk voldoende.
moet je een stukje ontwikkeld negatief hebben of een stukje onontwikkeld?
Ik heb hier alleen nog wat ongebruikte rolletjes liggen... rest is al digitaal...
Lama... gevonden... ontwikkeld dus...
Nu nog kijken waar ik 3mm dik optiek glas vandaan kan halen zodat mij autofocus (Ricoh RDC-4200) weer werkt...
Ik heb hier alleen nog wat ongebruikte rolletjes liggen... rest is al digitaal...
Lama... gevonden... ontwikkeld dus...
Nu nog kijken waar ik 3mm dik optiek glas vandaan kan halen zodat mij autofocus (Ricoh RDC-4200) weer werkt...
[ Voor 33% gewijzigd door MeMoRy op 20-12-2006 18:09 ]
U vraagt, wij antwoorden.
Pagina: 1