Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Kaspersky] is wat traag op nieuwe laptop *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Héhé, eindelijk is het dan zover: ik heb hem gisteren opgehaald in Antwerpen de:
IBM ThinkPad Z61m / Intel Core Duo 2 GHz / 1 GB RAM / 100 GB HDD / 1680x1050 / Multiburner

Probleem is nu dat ik er nog steeds niet van genieten, want ik kan het internet niet op. Ik heb bij de laptop een kaspersky programma erbij gekocht, maar zodra ik deze heb geïnstalleerd, moet ik er direct voor boeten: mijn laptop wordt dan ongelooflijk traag. Hoe kan dit nu?
Herkent iemand dit probleem? (en heeft iemand een oplossing om dit probleem aan te pakken)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De handleiding van Kaspersky misschien eens lezen?
Staat je LAN wel goed ingesteld?
Zit je wireless met encryptie, maar weet je laptop dat?
Of heeft je wireless router mac-filtering en ben je vergeten het mac-adres toetevoegen?

Is de laptop nogsteeds traag als je de virus-scanner uninstalled?

Als je dus al vermoed dat het een Software issue is, waarom staat dit topic dan niet in CSA maar in een HardWare forum ?

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
O ja, ik zal mijn berichtje wel even verhuizen. Het gaat tenslotte om de software inderdaad. Thanks!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Kapsersky is tegenwoordig ook al zo'n resources vretend prul geworden. Probeer AntiVir eens, gratis en goed :)

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Waarschijnlijk zit er idd een virusscanner voorgeinstalleerd op je laptop.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Misschien komt het omdat er een tweede virusscanner bij staat ? Want daarvan kan het af en toe komen. Kijk even als je hem afzet - de virusscanner - of je computer dan wel snel is. En met afzetten bedoel ik de bescherming pauzeren.

Verder wil ik nog wel even zeggen dat ik Kaspersky nog niet echt log vind. Fijn programma, werkt nog steeds perfect !

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:50

3DDude

I void warranty's

inderdaad meestal installen ze die norton troep erbij, en als je dan nog een virusscanner hebt gaan ze elkaar scannen enz. Hoe dan ook 2 virusscanners is niet goed!
En verder inderdaad gaar dat je laptop opeens helemaal tript, helemaal met bovenstaande specs dus: ik had dus eerst via control panel - add / remove software gekeken wat voor zooi dr allemaal opstaat.
ik kan meestal aanraden een schone xp te installeren.

Be nice, You Assholes :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 18:12

Turkish

zhé germans

move CSL -> CSA :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

* F_J_K slaat Turkish
Dit hoort niet in CSA, maar in Beveiliging & Virussen ;) Ik verplaats het dus verder. En pas de topictitel aan omdat 'Eindelijk: ik heb hem! Probleem: antivirus :(' zo weinig zegt.

KAV is wat imho een fantastisch product. En gekochte spullen weggooien is zonde en hoe dan ook is het niet des tweakers om het op te geven ;) Zoals gezegd: kijk of er niet al meer virusscanners actief zijn. Vaak inderdaad Norton, of McAfee. Verwijder deze trials.
En definieer wat "traag" betekent. Wat gaat traag? Welke resources zijn bezet? En welke instelingen van KAV gebruik je? (Zoals bij de meeste programma's wil je deze even langslopen).

Ik heb zelf wat lopen sleutelen in de ProActive Defense.
offtopic:
Welkom op GoT! Zie ook je mail voor een tip over het hoe en wat op het forum.

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 18-12-2006 11:43 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1