Nieuwe iMac 24" binnen gekregen. Ding gaat brommen als de helderheid omlaag wordt gedaan. Ik heb gelezen over een progje dat dmv de gamma de helderheid ook omlaag kan draaien, maar dat wil ik niet. Het moet gewoon goed werken. Is dit euvel te repareren? Is ruilen een optie of hebben alle huidige 24"-ers het? Als ik de fora lees hebben wel veel mensen er last van, ook bij modellen van eerder dit jaar. Heeft de 20" het? Anders is dat misschien een optie.
Ik heb het ook bij mijn 24 incher, alleen ik stoor me niet echt aan ofzo.
Ik heb soms ook wel eens een brom in mijn Imac (24"), maar kan geen verband vinden met zoiets als het instellen van de helderheid van het scherm. Wanneer hij bromt (wat maar eens in de paar weken voorkomt) verander ik even de hoek van waarmee hij helt op de voet een beetje en is de brom verdwenen. Het kan nooit de bedoeling zijn, maar bij mij komt het te weinig voor om er werk van te maken.
Ik kan me ook niet echt voorstellen dat een iMac altijd helemaal geruisloos moet zijn. Een apparaat hoor je nu eenmaal, althans, dat ben ik van mening. En mijn iMac is al een heel stuk stiller dan menig andere computer die ik tot nu heb gehad.
Verwijderd
Ik heb ook een 24" iMac, maar heb echt nergens last van. Het is de stilste computer die ik ooit heb gehad.
Ik heb nog even goed geluisterd waar de brom vandaan komt. Bij mij is dit rond de iSight cam. Ik heb wat gedrukt op de case, en zo het nu lijkt is de brom een stuk minder geworden. Fingers crossed dat het zo blijft.
Heb je de ondergrond al proberen te veranderen? Om te kijken of dat scheelt?
Mijn 24" iMac bromt alleen heel eventjes als de helderheid verandert. Daarna gaat 't weer weg. 't Is eigenlijk geen brom, maar meer een verandering in geluid. Volgens mij hoor je gewoon de fan van toerental veranderen.
Siditamentis astuentis pactum.
Even een schopje
Het gebrom wordt bij mij steeds erger, nu zelfs bij maximale helderheid. Ik heb Apple gebeld, en ze verdenken een kapotte invertor oid. Ik kan hem langsbrengen bij een Apple Service Provider.
Het gebrom wordt bij mij steeds erger, nu zelfs bij maximale helderheid. Ik heb Apple gebeld, en ze verdenken een kapotte invertor oid. Ik kan hem langsbrengen bij een Apple Service Provider.
Die mag brommen maar niet te hardBlaffeh schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 10:39:
Even een schopje![]()
Zelfde als in alle andere apparatuur met een LCD scherm zelfs TV's brommen.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Ik heb de iMac binnengebracht, en ik ben hem 5 tot 10 werkdagen kwijt. Er komt zeer waarschijnlijk een nieuw lcd paneel in, omdat de invertor zelf niet los te bestellen is. Afwachten dus maar.
Mag ik even juichen? iMac heb ik vandaag weer opgehaald. Geen gebrom meer, en zover ik kan zien geen dode pixels. Ik ben blij
Er is een compleet nieuw lcd paneel in gekomen. Dus een ieder die last heeft van hetzelfde euvel; meld het bij Apple!
Pagina: 1