Toon posts:

Computer start niet meer op.....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals in de topictiel al te lezen is start mijn pc niet mee op.
Het begon toen tijdens een potje DTM Race Driver 3 het beeld ineens vreemd ging doen,
het beeld werd onleesbaar en gaf alleen gekleurde strepen en blokjes.
Soms kon ik tussen de wirwar aan kleuren mijn desktop herkennen.
Dit verschijnsel werd steeds erger tot mij pc zelfs niet meer wilde opstarten.

Hij gaat wel aan maar blijft 'hangen'. Geen biosschermpje of meldingen.
Beeld geeft no input aan. Harddisk ratelt even en houdt dan op.
De computer start ook niet meer door, deed ie eerst nog wel eens.
Ook hoor ik geen beeps/bliepjes o.i.d.
De hdd's draaien wel, cpukoeler draait, casefans draaien, vgafan draait.

Heb het volgende gedaan:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgelezen.
Alles eruit gehaald en 1 voor 1 teruggeplaatst, moch helaas niks baten.
Geheugen eruit en een voor een in de bankjes, hielp niks.
AGP kaart vervangen door andere, hielp ook niks.
Alle stroom van de hdd, videokaart etc, nog niks.
Alleen CPU en Mobo aan de stroom:helemaal niks, ook geen beeld.
Alleen CPU, Mobo en videokaart aan de stroom, wederom niks.
Mobo batterij d'r uitgehaald en na een tijdje weer ingezet, niks.

Ik weet het echt niet meer :'( ... kapotte processor of mobo misschien??
Graag jullie 'deskundig oordeel'.......

Mijn systeem:

AMD Athlon 64 2800+ Socket 754
Asus K8N-E Deluxe Mobo S754
2x Kingston PC3200 DDR 512MB
2 SATA HDD's 200GB/250GB
Powercolor Radeon 9800PRO 128 MB
Arctic Silentium T1 Behuizing met bijbehorende Arctic voeding (Seasonic/ARCTIC, active PFC 450 Watt peak / 350 Watt continuous Power)

Gr.
Jasper

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-05 12:41
Volgens mij lijkt het erop dat je moederbord kapot is. Het kan niet aan de VGA-kaart liggen, en zelfs als de processor, het geheugen, de HD allemaal kapot waren zou je alsnog in de BIOS moeten kunnen komen.

Edit: heb je ook al een andere voeding geprobeerd? Altijd de voeding ff uitsluiten :)

[ Voor 17% gewijzigd door Groever op 17-12-2006 15:11 ]

• hoeretoeter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 14:37
Volgens mij heb je gewoon last gehad van artifacts wat vooral lijkt te duiden op een verrotte graka.
9800 pro serie staat erom bekend dat na een de standaard koelerfan het kan begeven. Dat zou gebeurd kunnen zijn. Kijk voor de lol eens hoe en of de standaard 9800 fan draait. Geloof me ik heb 2 standaard fans versleten... Vervolgens vervangen voor een zalman.

Steeds erger worden gescrambeld beeld duidt ook hierop. En het feit dat nu je mobo niet meer aangaat lijkt ook graka gekoppeld. Mijn gok is dus duidelijk 90 % kans dat het in de vid kaart zit of de aansluiting. Volgens mij doet je pc het prima maar ontvang je gewoon geen beeld. dan heb je dus ook geen bios.....

Alleen heb je de VGA kaart nu al vervangen... Ik zou gek genoeg em nog voor een andere vervangen... Ook een keer gehad dat de twee kaarten die ik wilde testen beide niet fantastisch waren. Liefst ernstig vergelijkbaar. 9800 of 9600 ti4200 of zow. Wat was de agp kaart waarmee je hebt getest?
In ieder geval graka nog keertje loshalen er er opnieuw in hangen. Vergeet ook vooral de voeding van 9800 niet.
Anders misschien de agp poort (in al die jaren maar zelden gezien) en dergelijke vage shit kun je ook met een brakke voeding krijgen inderdaad.

[ Voor 6% gewijzigd door hoeretoeter op 17-12-2006 15:25 ]

Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Andere videokaart was een Diamond Stealth III S540 32MB AGP, maar ook bij deze geen beeld.

De 9800 Pro werkt niet in mijn andere desktopje (een HP Vectra VL 400 DT Pentium 3 1000 Mhz met 256MB SDRam voor de kids).
Als ik de 9800Pro in dit systeem zet hoor ik een hele melodie aan beeps en dan nog een paar losse piepjes. Het kan natuurlijk zijn dat deze kapot is maar dan zou de Stealth toch moeten werken in mijn Athlon 64 systeem?? Kan ook zijn dat de Max 120W voeding de 9800 niet trekt.
Ben door deze wisseltruc dus weinig wijzer geworden.. :( :(
De Stealth werkt wel in dit P3 systeem.

Beide kaarten werken niet in mijn Athlon 64 systeem.

Andere voeding ga ik nog even proberen, al denk ik toch dat het de CPU of het Mobo is :? :?
Ik hou jullie op de hoogte.

Tips en opmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom.

Gr.
Jasper

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2006 16:59 ]

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-05 09:04
die piepjes zijn vaak error codes.
die kun je in je moederbord manual opzoeken (of op internet)

zie: http://dlsvr02.asus.com/p...DX/e1883_k8n-e_deluxe.pdf (blz 57)

greets

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

dit lijkt me toch een duidelijk geval dat er iets oververhit geraakt maar wie is de dader, het is een beetje zoeken maar volgens mij is het je grafische kaart .

heb je voordat je die oude grafische kaart in je nieuwe pc stopte je CMOS eens gereset want het zou kunnen dat je AGP slot nog in een te hoge versnelling stond voor dat oude kaartje.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Topicstarter
pm1 schreef op zondag 17 december 2006 @ 20:34:
dit lijkt me toch een duidelijk geval dat er iets oververhit geraakt maar wie is de dader, het is een beetje zoeken maar volgens mij is het je grafische kaart .

heb je voordat je die oude grafische kaart in je nieuwe pc stopte je CMOS eens gereset want het zou kunnen dat je AGP slot nog in een te hoge versnelling stond voor dat oude kaartje.
nee dus }:O , maar dat ga ik zsm proberen........

• hoeretoeter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 14:37
de andere kaart is inderdaad echt heel erg oud.

probeer anders even en graka te lenen die iets meer van deze tijd is.
Zoals ik zei dat heb ik dus ook al eens gehad dat een zeer oude agp kaart het in mijn redelijk nieuwe systeem niet deed. oplossing was een iets nieuwere kaart lenen.
Helaas was wel me 9800 naar de kloten... maar jah dan weet je dat tenminste.
Heb je al gekeken of de fan van de 9800 goed draait?

Ik blijf er vooralsnog bij dat het de graka is.

[ Voor 23% gewijzigd door hoeretoeter op 18-12-2006 01:02 ]

Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.

Verwijderd

Topicstarter
De fan van de graka draait prima, zal nog even kijken of ik ergens even een iets nieuwere kan lenen om te testen. Een andere voeding laat nog even op zich wachten, maar ga ik nog zeker testen.......

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:44

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 15:57:
Andere videokaart was een Diamond Stealth III S540 32MB AGP, maar ook bij deze geen beeld.

De 9800 Pro werkt niet in mijn andere desktopje (een HP Vectra VL 400 DT Pentium 3 1000 Mhz met 256MB SDRam voor de kids).
Als ik de 9800Pro in dit systeem zet hoor ik een hele melodie aan beeps en dan nog een paar losse piepjes. Het kan natuurlijk zijn dat deze kapot is maar dan zou de Stealth toch moeten werken in mijn Athlon 64 systeem?? Kan ook zijn dat de Max 120W voeding de 9800 niet trekt.
Ben door deze wisseltruc dus weinig wijzer geworden.. :( :(
De Stealth werkt wel in dit P3 systeem.
Is dat P3 mobo er niet eentje met AGP 1 (3.0 V)? Want dan heb je met bovenstaande actie je 9800 ff 2x zoveel Volt gegeven... Denk niet dat 'ie dat erg fijn heeft gevonden ;)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Groever schreef op zondag 17 december 2006 @ 15:10:
Volgens mij lijkt het erop dat je moederbord kapot is. Het kan niet aan de VGA-kaart liggen, en zelfs als de processor, het geheugen, de HD allemaal kapot waren zou je alsnog in de BIOS moeten kunnen komen.

Edit: heb je ook al een andere voeding geprobeerd? Altijd de voeding ff uitsluiten :)
ow jah sinds wanneer kan je zonder cpu/ of met een kapotte cpu booten naar bios dan ? 8)7
of uberhaupt met kapot mem/zonder mem

zover ik weet gaat je mobo dan meteen piepen en BOOT NIET

(of denk ik nou zo krom)
of jij vertelt maar wat, maar weet niet waar de spreekwoordelijke klepel hangt

[ Voor 15% gewijzigd door CrankyGamerOG op 19-12-2006 16:03 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:00
CrankyGamerOG schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 16:02:
[...]

ow jah sinds wanneer kan je zonder cpu/ of met een kapotte cpu booten naar bios dan ? 8)7
of uberhaupt met kapot mem/zonder mem

zover ik weet gaat je mobo dan meteen piepen en BOOT NIET

(of denk ik nou zo krom)
of jij vertelt maar wat, maar weet niet waar de spreekwoordelijke klepel hangt
Neuh, groever maakt een mindfuck ;)

• dartbord
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2025
hmm nevermind

[ Voor 98% gewijzigd door dartbord op 20-12-2006 15:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hebbes, mijn 9800 bleek overleden........ nu een Asus 7600GS erin en die werkt perfect !!
Nogmaals bedankt voor de reacties c.q. tips.

Greetz,
Jasper.
Pagina: 1