Ergens sta ik achter Neo, De kleuren zouden lekker genoemd worden, ik vind het eerder matte net wat te rode Canon kleuren. Wellicht naderhand geprobeerd om met de witbalans te kloten, danwel jpg's direct onbewerkt uit de camera. Het doet niks bij mij, behalve 5-6.
1 is mat, had meer swung/contrast in kunnen zitten. Hij heeft een zwart overhemd aan, maar door de rook of het tikkeltje overbelichten word dat overhemd een stuk valer. Genoeg techniek gelul over deze foto, de emotie; microfoon voor z'n gezicht/mond. Jammer, juist dat stuk waar veel emotie uit af te lezen is mis je juist.
2 De foto is al een stuk contrastrijker, alleen is het zo'n zuiplap of ligt het aan de camera dat zijn huid zo rood is, maar hier vind ik de kleuren dus ook niet kloppen.
De vage wazige blik doet naar mijn idee flink afbreuk. Het lijkt net alsof hij scheel kijkt. De achtergrond, die rand die precies bij zijn nekt loopt. Net zoals je een horizon nooit door iemands nek/hoofd laat lopen. Details, maar net als die details goed samenkomen maak je wel weer een betere foto
3 kwa compositie is deze aardig te noemen. Al hebben we hier die achtergrond weer ter hoogte van z'n nek. Zijn houding straalt op het moment een rustig nummer uit, ik weet niet wat voor muziek de band verder speelt?
4 De uitsnede hier is niet echt geheel lekker gekozen, mede omdat zijn gitaar er niet helemaal op staat. Ook de uitdrukking op zijn mond is niet echt super. Kleurtjes zijn wat valig.
5 actie! Dit soort foto's maakt een set juist uniek. De actie die de foto uitstraalt, gitarist kijkende in de camera kan een pluspunt zijn, al twijfel ik hier er wat over. De lamp boven zijn hoofd heeft een aardige positie. Wellicht dat hij net op een verkeerd moment genomen is waardoor hij met zijn hand een beetje vage indruk/houding geeft/heeft.
6 Tsja, dansent van boven. Veel storende elementen in beeld. Verder bied het perspectief weinig toevoeging aan wat het paar aan het doen is. Vind ik helaas geen toevoeging bieden.
7 momenten dat je een bandlid springende krijgt zijn vaak leuk. Kwa moment is dit moet ik eerlijk toegeven ook één van de betere foto's. De blik van de gitarist op de achtergrond is ook grappig te noemen. Het perspectief ben ik niet echt uit of dit een toevoeging heeft of niet. Je kan zo wel heel aardig zijn pedalen zien.
Probeer na te gaan wanneer er memorabele momenten voorkomen op een avond. Ga in de muziek na wanneer deze op kunnen treden. Denk aan sprongen van gistaristen, acts, solo's, bandleden die naar elkaar toe lopen (gitarist-gitarist/basist, gitarist/basist-zanger. Kijk ook eens goed naar wanneer een zanger zijn emotie toont.
Probeer ook eens een juiste WB te zoeken per shoot, of juist achteraf te zoeken door RAW te schieten. Juiste contrast keuze, shadows en saturation kunnen een foto goed opleuken.
Het w0w effect wat ik altijd bij een showcase verwacht vind ik hier niet. Jammer, vandaar ook het wat hardere commentaar van mijn kant. Ik hoop iig dat ik je aardige tips hebt gegeven om je een volgende keer de juiste kant op te helpen