raptors zijn gemaakt voor 1200k uur, niet voor 120k uur.
Waarom onboard niet goed zou zijn weet ik niet, ik draai hier met 2 raptors van 74 gig (16meg) in raid0, en ik haal een continue snelheid van 108mb/s en een acces time van 8ms. Zeker niet slecht vind ik. Ter vergelijking, op dezelfde controller (onboard nforce4) haalt 2x200 gig maxtor diamondmax 10 "slechts" 84mb continu en accestime van dik 13ms.
edit; raid10 lijkt me idd té, ik werk met 2*74 om te booten, en eentje van 200 om de hele boel daarop te mirroren. Valt er een 74 gig schijf dood, dan vervang ik die door een nieuwtje, image terugzetten en je pc staat weer perfect in orde.
Met ietwat onboard controller kan je trouwens aardig lopen prutsen eer hij de mist in gaat, ik heb al mijn schijven van sata poort verstoken (paste beter om alles in de kast te krijgen) en hij vind de raid array gewoon terug.
Zelfs het hotswappen van 1 OS schijf van de raid array (niet slim weet ik, had gewoon de verkeerde vast) heeft buiten een bsod achteraf geen enkel probleem gegeven, 2de schijf er weer in en opgelost. Ik zou wel voor een betrouwbaar moederbordmerk gaan dan, vriend van mij is het hier op een lanparty ineens tegengekomen dat zijn raid weg was (asrock moederbord) en daar is effectief niets meer aan gedaan kunnen worden.
[
Voor 55% gewijzigd door
Verwijderd op 17-12-2006 15:14
]