[XP] Defecte secondary HD blokkeert opstarten

Pagina: 1
Acties:

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-02 18:25
Hey iedereen,

Gisteren is de harde schijf van onze oude computer gecrasht. Jammer genoeg staan er nog een paar documenten op die ik graag gered zou zien. Ik dacht dus van ik hang hem aan mijn main computer, maar nu weigert XP op te starten :? In mijn pc zitten er nog 2 Sata I harde schijven, waarvan ik normaal zonder probleem opstart.

Ik dacht dus dat het misschien een SATA/IDE conflict was, maar als ik er een niet-defecte IDE schijf aan hang, kan ik perfect opstarten en de schijf browsen...

De bios detecteerd de schijf, en ik krijg zelf een mooie SMART Status Bad error tijdens het opstarten :P

Iemand enig idee wat Windows XP weerhoudt om op te starten? Hij blijft hangen juist voor het log-in scherm, en ik hoor de defecte schijf opspinnen/downspinnen. Windows Vista kampt trouwens met hetzelfde probleem...

greets,
maleadt

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 12:24
omdat er 2 xp installs graag tegelijk willen proberen op te starten misschien?

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 09:07
als je schijf blijft up-en downspinnen, is hij serieus defect. ook met tikken enzo?

Data redden kan je dan ongeveer vergeten. (of je moet er veel geld voor overhebben, dan kan hij gerepareerd worden)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heeft niks te maken met Windows maar met de hardware. Komt zo vaak voor dat door een verrote HD het hele systeem niet wil starten.

• maleadt
@SonOfSam: denk ik niet, in de bios heb ik de boot order nadrukkelijk veranderd naar "Sata I a - Sata I b - IDE Master". En de oude schijf is windows 98 btw :+

@Meester_J: tikken heb ik hem nog niet horen doen, wel heel de tijd up en down spinnen. Maar ik denk/hoop dat er nog iets uit te halen is, want ik kan er nog enigszinds van opstarten (ik zie het Win98 logo nog, en dan enkele vreemde ascii tekens, waarop de pc hangt).

bedankt voor de snelle reacties!
maleadt

EDIT: @killerace: hoe komt het dan dat de harde schijf nog enigszinds werkt in de pc zelf? :?

[ Voor 9% gewijzigd door maleadt op 17-12-2006 14:34 ]

• maleadt
Hey iedereen, ben er in geslaagd om toegang te krijge tot de HD, in linux...

Maar ff een snel vraagje: ik kopiëer de harde schijf nu naar netwerk. maar nogal veel input/output errors wegens beschadigde clusters. Dut het is een werkje van lange adem.
Maar is het niet mogelijk om de input/output error timeout of retry count te wijzigen ( = tot 0 reduceren), zodat de recovery sneller verloopt?

Bedankt,
maleadt

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Maak een "echte" ghost dus inclusief de errors. Kun je daarna met Ghostwalker kijken wat je er nog uit kunt halen.
Pagina: 1