Toon posts:

Arris TM501 B

Pagina: 1
Acties:
  • 1.863 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Iemand 'al' bekend met het allernieuwste @home pakket waar de volgende modem bij geleverd is:
Arris TM501 B

Ik wil er op inloggen namelijk.

@home zegt in de boekjes dat ik via een extra router één of meerdere pc's extra kan aansluiten maar op de site zeggen ze dat dat niet kan, want ze geven geen Multiple IP..

Ook een modem-handleiding voor de Arris TM501 B is nergens te vinden en te verkrijgen.
(of over het hoofd gezien??)

Somebody help..................

Verwijderd

Topicstarter
btw.. een directe verbinding met 1pc op het modem heb ik na veel gekloot met het ontzettend slecte kwaliteit stekkertje toch voorelkaar.

----//----

Verwijderd

Je kunt er meerdere pc's op aansluiten met een router.
JE router krijgt dan je internet ip en al je pc's een netwerk ip.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een router er op gehad.. meerdere zelfs.. de arris heb ik rechtstreeks op de wan van de router geklikt.. en van daaruit 2 netwerkstekkers naar de pc's.
biedt geen soulaas.

ook de arris rechtstreeks op een lan poort van de router + de 2 netwerkstekkers naar de pc's biedt ook geen soulaas.

Verwijderd

Topicstarter
joehoe.. al mensen die op het modem ingelogd kunnen??

• barrrt
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:07
tis idd geen bekende modem nee...

meschien eens kijken op www.arrisi.com/ ?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:15

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Waarom zou je op het modem willen inloggen? Daar kun je toch totaal niks op instellen.
Het enige wat je moet doen is een router erop aansluiten en je router goed instellen voor gebruik bij @home (oftewel je moet de hostname in je router instellen en je hostname is je cp-nr).
2 weken geleden heb ik bij iemand een splinternieuw pakket aangesloten maar ik durf even niet zeker te zeggen of het de TM501B was (het was iig een Arris modem). Hier heb ik in ieder geval een router gebruikt en alleen het cp-nr ingesteld en internet werkte op 3 pc's die erop aangesloten zaten.

@hieronder: Dat is inderdaad normaal. Als je de coax-kabel eruit haalt zul je zien dat je pc een 192.168.100.x ip-adres krijgt (die ip-range was iig bij de motorola modems in gebruik) en dat de gateway 192.168.100.1 was. Had het modem eenmaal verbinding met internet en had je geen router er tussen staan dan kreeg je een extern ip-adres (84.x.x.x e.d.).

[ Voor 23% gewijzigd door FlipFluitketel op 14-01-2007 12:29 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-12 17:39
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:21:
joehoe.. al mensen die op het modem ingelogd kunnen??
Hmm, k kan doorgaans ook niet inloggen op mijn arris modem van @Home. Dit kan ik alleen als de modem geen verbinding heeft met internet zelf, dus het internet plat ligt. Anders kom ik der ook niet in. Maar kijk eens in je gebruikers handleiding.

Specs!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03

job

Om in te kunnen loggen op het modem (vrij zinloos, maarja als je het toch wilt).
Coax uit het modem trekken. je pc een nieuw ip aan laten vragen (start > cmd > ipconfig /release ipconfig /renew)
Dan kan je via http://192.168.100.1 in je modem.
edit: te laat.

Meerder pc's hebben weinig met je modem te maken, daar koop je gewoon een router voor.

Wat betreft het ontbreken van gegevens op de site van arris.
De TM501B is opzich hetzelfde als de TM501A. Alleen A is een docsis modem, B is een euro-docsis.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 14-01-2007 12:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
weet je, ik heb ook wel een router er aan hangen die goed ingesteld is.. maar voor een bepaald p2p programma moeten poorten open. die staan in mn ASUS modem wel OK....
maar windows en het p2p zegt dat ze nog CLOSED staan...
dus ik wil in mn ARRIS TM501B

Verwijderd

als je op je arris modem ook een voip abbo hebt kan je ze wel uitlezen op 192.168.100.1 ow en als je geen verbinding hebt naar buiten ook dus als kabel eruit is naar buiten toe

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik geloof niet dat die poorten in je modem dicht zullen staan. Je modem doet namelijk niet aan NAT. Heb je niet toevallig nog een of andere firewall geinstalleerd staan (ook de standaard firewall van Windows is al genoeg) die het blokkeert?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• job

job

Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 13:27:
weet je, ik heb ook wel een router er aan hangen die goed ingesteld is.. maar voor een bepaald p2p programma moeten poorten open. die staan in mn ASUS modem wel OK....
maar windows en het p2p zegt dat ze nog CLOSED staan...
dus ik wil in mn ARRIS TM501B
Zoals ook al hierboven gezegd. Je arris laat alles gewoon door. Het is niets meer dan een modem met voip mogelijkheden.

Je moet goed kijken in welk gedeelte van je router je je de poorten opent. Sommige routers hebben een onhandige indeling/naamgeving zodat je denkt dat het goed is gegaan, maar doe je het toch net even verkeerd.
Heb je een screenshot hoe je het gedaan hebt?? Let erop dat je de poorten naar het juiste ip opent. en ook de juiste keuze maakt wat betreft tcp en udp. :)

[ Voor 8% gewijzigd door job op 14-01-2007 14:18 ]

Verwijderd

ik zit hier bij een kennis en die heeft ook de Arris TM501B modem.

Alle lampjes staan op groen behalve het "link" lampje. Als het modem direct op de pc is aangesloten met de netwerk kabel heb ik geen internet. er kan geen ip adres verkregen worden.

Internetten doe ik nu via draadloos modem op internet van de buren en dat valt constant weg :(

Het lijkt er dus op dat het signaal tot de modem aan toe prima is maar op de één of andere manier kan de pc geen goede verbinding maken met het modem.

verder werkt digitale televisie goed en de telefoon heeft kiestoon.

iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik mis nogal wat informatie..
Heeft het eerst wel gewerkt? Zo ja, wat is er veranderd? Heb je al een andere netwerkkabel/netwerkkaart geprobeerd? Verbindingssnelheid van de netwerkkaart al eens aangepast (10Mb half duplex bijvoorbeeld)? Wat zeggen ze bij de helpdesk?

• job

job

Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 12:09:
iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Tijd geleden dat ik zo'n arris nog in mijn handen heb gehad, maar op de standby knop drukkken maakt geen verschil?
Pagina: 1