Toon posts:

Bios laad heel traag, vervolgens bij laden OS Freeze

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem doet zich voor na een schone install van XP. daarvoor heb ik getracht Vista te installeren, echter bleef de install steeds hangen op Disks.sys of op de volgende crcdisk.sys.

mijn idee was dus om via XP te upgraden. dus XP geinstalleerd. vervolgens bleek mijn D schijf (partitie op eerste fysieke HDD,) verdewenen. dus ik naar admin tools, comp management, local drives en heb daar de schijf opnieuw geactiveerd en geformateerd, hier ging er al iets mis, hij ging niet verder. dus ik een restart gedaan. vervolgens onderstaand perobleem.

Bios lijkt te starten met de procedure. het volgend verschijnt op het scherm: (Award BIOS)

GA-K8NF-9 F11

Processor : AMD Athlon(tm) 64 Processor 3200+
<CPUID :00020FF2>

Dit lijkt mij correct. daarna duurt het zeker twee tot drie minuten voordat ie doorgaat met mem testen, dit lijkt ie ook correct te doen.

hij telt de juiste hoeveelheid, geeft aan dualchannel en stelt de snelheid vast op 200 Mhz.
dan wordt het IDE gebeuren doorgelopen. de juiste apparaten verschijnen met de juiste ID's

dan komt de POST (als ik mij niet vergis) hij geeft alle IRQ's weer en dergelijke gewoon zoals normaal.

Verifying DMI Pooldata verschijnt.
de vraag komt of ik wil booten vanaf CD Rom. (ja er zit een XP CD, in de drive)

en dan blank screen, geen HDD activiteit, helemaal niets.

specs:

Athlon 64 3200+
Gigabyte GA-K8NF- 9 (nieuweste bios ongeveer een maand geleden geflashed, dus heeft keurig gewerkt)
2x 512 DDR
2x Maxtor 250GB hdd S ATA
1x Hauppage MCE 150 PVR, (ongeveer een maand geleden een tweede ingelugd en pc wilde toen ook niet booten, van alles geprobeerd, zie post dual PVR 150 MCE systeem start niet
1x Digilink PCI usb kaart
1 PCIe ATI radeon 3500

Voeding 430 Watt coolermaster

Ik heb vorige week een andere proc koeling geprobeerd, deze paste niet goed, en dus weer de oude terug gezet. hierbij is een pin op de proc. verbogen, deze is weer terug gebogen, waarna het systeem weer gewoon werkte. de oude koeling is dus weer gewoon terug gezet, zoals aangegeven is het mis gegaan bij een installatie gisteren ochtend (het systeem functioneerde voor die tijd prima)van Vista, ik heb meerdere versies installed maar allen het zelfde resultaat.

ik verdenk of mijn proc of mijn mobo ervan kapot te zijn, maar weet dit niet zeker, omdat gisteren alles prima functioneerde onder Vista RC2 x64 Build5600.

iemand ervaring hiermee, wat kan ik nog proberen, ik heb mijn BIOS geresset door middel van de batterij te verwijderen en tien minuten te wachten (ik kan nergens op dit bord een CMOS reset jumper vinden)

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft nu aan na IDE

CMOS cheksum error, defaults restored

en dan dat als ik S ATA HDD's heb ik iets moet doen met de start volgorde, sossy voor de vage omschrijving het ging heel vlotjes voorbij

Verwijderd

Topicstarter
hehe,

alles uit elkaar geloppt, en opnieuw in elkaar gezet, starten lopen.

nu maar hopen dat mijn vista install goed gaat verlopen anders heb ik dat weer.

voor wat mij betreft kan deze dicht

Verwijderd

als het weer misgaat, doe dan even een CMOS reset een haal je batterij voor een paar uur uit je mobo.
en probeer dan nog eens

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Probeer een OS altijd te installeren met een minimum aan hardware in je systeem. Die kan je altijd achteraf als alles al werkt toevoegen, dan weet je ook gelijk waar het fout gaat.

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
weet je zeker dat niet 1 van je hdds kapot is? probeer desnoods beiden even los te koppelen en kijk of je dan wel in de windows setup komt, ja je krijgt een melding dat er geen hdd is maar dan weet je wellicht waar het aan ligt.
en nevermind ik had de 3e post binnen 1 uur niet gezien van de TS

[ Voor 12% gewijzigd door IRCfreAk op 18-12-2006 09:58 ]

Pagina: 1