Sinds kort heb ik een domein naam en een hosting pakket waar ook email bijzit. Nu krijg ik het geheel niet echt goed werkend. De site zelf werkt goed, de dns beschrijving en uitleg daarvan was goed maar het mail gedeelte blijt me een raadsel. Ten eerste ontvang ik wel gewoon mail die ik zelf vanaf een hotmail account stuur maar andere mails komen helemaal niet aan, bijvoorbeeld registratie mails voor forums en dergelijke. Ten tweede krijg ik het geheel in outlook niet aan de gang (met mail.test.nl). De mail server is mail.test.nl (test.nl is even het voorbeeld). Het ip adres van de hosting server is bijvoorbeeld 1.2.3.4.
Nu heb ik bij een paar domeinen de dns records opgevraagt en kreeg ongeveer dit plaatje van correcte instellingen:
host - record type - adres - mx pref
test.nl - A - 1.2.3.4 - 0
test.nl - MX - mail.test.nl. - 0
mail.test.nl - A - 1.2.3.4 - 0
Zijn de instellingen zoals hierboven goed? Je ziet ook dat test.nl en mail.test.nl allebij met een A record naar 1.2.3.4 wijzen, is dat correct?
Nu heb ik bij een paar domeinen de dns records opgevraagt en kreeg ongeveer dit plaatje van correcte instellingen:
host - record type - adres - mx pref
test.nl - A - 1.2.3.4 - 0
test.nl - MX - mail.test.nl. - 0
mail.test.nl - A - 1.2.3.4 - 0
Zijn de instellingen zoals hierboven goed? Je ziet ook dat test.nl en mail.test.nl allebij met een A record naar 1.2.3.4 wijzen, is dat correct?