Toon posts:

DNS Record email

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een domein naam en een hosting pakket waar ook email bijzit. Nu krijg ik het geheel niet echt goed werkend. De site zelf werkt goed, de dns beschrijving en uitleg daarvan was goed maar het mail gedeelte blijt me een raadsel. Ten eerste ontvang ik wel gewoon mail die ik zelf vanaf een hotmail account stuur maar andere mails komen helemaal niet aan, bijvoorbeeld registratie mails voor forums en dergelijke. Ten tweede krijg ik het geheel in outlook niet aan de gang (met mail.test.nl). De mail server is mail.test.nl (test.nl is even het voorbeeld). Het ip adres van de hosting server is bijvoorbeeld 1.2.3.4.

Nu heb ik bij een paar domeinen de dns records opgevraagt en kreeg ongeveer dit plaatje van correcte instellingen:

host - record type - adres - mx pref

test.nl - A - 1.2.3.4 - 0
test.nl - MX - mail.test.nl. - 0
mail.test.nl - A - 1.2.3.4 - 0

Zijn de instellingen zoals hierboven goed? Je ziet ook dat test.nl en mail.test.nl allebij met een A record naar 1.2.3.4 wijzen, is dat correct?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Misschien kun je wat meer specifieke info geven?

Als je een hosting pakket met email hebt, dan hoef je helemaal niet met de DNS te klooien. Dat is alleen nodig als je zelf een mail/webserver wilt gaan draaien op die domeinnaam.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
test.nl A 1.2.3.4
mail.test.nl A 1.2.3.4
test.nl MX 10 mail.test.nl

[ Voor 32% gewijzigd door weijl op 18-12-2006 13:32 . Reden: klein foutje :+ ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties, helaas zonder er wat aan te doen werkte het niet Gambieter. Ik ga nu de instellingen van Weijl proberen en dan weer 48 uur wachten :P

• Gertjan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 17:11

Gertjan

mmmm, beer...

Het lijkt me heel sterk dat je zelf met DNS moet gaan klooien om je email werkend te krijgen, als je geen eigen mailserver hebt. En als de hoster dit wel van je verwacht dan mag je ook verwachten dat ze daar support op geven.
Ik gok dat het feit dat je soms geen mail ontvangt van forums ligt aan Sender Address Verification. Veel (hosting)providers gebruiken dit om te controleren of de afzender wel bestaat. Omdat veel webshopjes en fora slecht geconfigureerd zijn, mailen ze met het adres van de webserver, zoals apache@server.com of www-data@server.com. Deze adressen bestaan vaak niet, waardoor de mails in het niet verdwijen. Zie bijvoorbeeld http://www.byte.nl/docs/Mail-Sender-Verification.html.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 18 december 2006 @ 21:06:
Bedankt voor de snelle reacties, helaas zonder er wat aan te doen werkte het niet Gambieter. Ik ga nu de instellingen van Weijl proberen en dan weer 48 uur wachten :P
Wat ik bedoelde is mede ook dat de hosting provider dit goed moet instellen, lijkt me wel minimale service bij een hosting pakket. Verder ben ik het helemaal met GertJan eens, dat zou best wel eens de reden kunnen zijn dat het mis gaat.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1