Toon posts:

[Vista] Beperkte gebruiker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met Vista op mijn computer.
Ik krijg af en toe de melding dat ik een beperkte gebruiker ben en dat ik tot sommige dingen geen recht heb. Dat had ik eerst met een probleem met meerdere beeldschermen en op dit moment met het registreren van Mcafee Plus antivirus. Zodra ik wil registreren krijg ik de melding:

Beheerders toegang vereist.
U bent bij windows aangemeld als beperkte gebruiker. Als u het product wilt registreren moet u zich aanmelden via een account met machtigingen tot het installeren van programma's.

Dit is vreemd omdat ik gewoon als administrator ben aangemeld en verder geen andere accounts heb.
Ik heb ook verder eigenlijk nooit problemen met het installeren van programma's.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Groeten,
Martijn

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Hoe zeker weet je dat je administrator bent? Gewone users hebben default (gelukkig) beperkte rechten namelijk. Als admin werken zou ik je ook niet aan willen raden, want expres je beveiliging slopen is niet bepaald slim. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
als ik naar de gebruikers ga, staat er dat ik ingelogd ben onder de naam martijn. Daar onder staat administrator. Waar ik uit opmaak dat ik administrator ben. Ik ben ook de enige gebruiker op mijn computer.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bijvoorbeeld daar op een ander account beheren klik. Vraagt ie om toestemming. Die kan ik wel geven dus neem ik aan dat ik ook gewoon administrator rechten kan gebruiken.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:50
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:53:
Als ik bijvoorbeeld daar op een ander account beheren klik. Vraagt ie om toestemming. Die kan ik wel geven dus neem ik aan dat ik ook gewoon administrator rechten kan gebruiken.
Nee, ook al ben je ingelogd als administrator, je hebt in Vista dan nog geen administrator rechten. Zie ook [Vista] Het grote Vista Ervaringen Topic [Deel 7]
Mocht je deze 'feature' toch uit willen schakelen, zie dan http://jdanger.wordpress....ministrator-access-howto/ (1e hit Google met de woorden administrator vista).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, zo te zien had ik even beter moeten zoeken. Sorry

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik rare dingen ga doen kan iemand mij vertellen welke dit in het nederlands zijn?

# User Account Control: Run all users including Administrators as standard users - Disable
# User Account Control: Behavior of the elevation prompt - No Prompt

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is hier niet mee opgelost trouwens. Kan nog steeds mcafee niet updaten met de zelfde melding.

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb een en ander veranderd. Computer opnieuw opgestart en ingelogd als administrator. Schijnt hiermee opgelost te zijn. Bedankt en kan gesloten worden

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
aka suxy mcafee, je had nml voordat je gaat update een bericht moeten krijgen of je dit wilt (dan worden je rechten nml "evevated" en kan je dat wel, want dan heb je admin rights :)

Verwijderd

Topicstarter
ik vind mcafee nog steeds lekker werken :)
Pagina: 1