Toon posts:

Probleem of niet?????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers

Ik ben sinds kort bezig een beetje mijn processor over te clocken.
Eerst even de Specs:

ASUS 450 Watt voeding (weet ff zo gauw niet meer welke)
Core 2 Duo Allendale E6400 Processor 2,13 Ghz
Zalman CNPS9500 LED Proc Koeler
Asus P5B Moederbord
Kingston 2x 1GB 533Mhz Dual Channel Geheugen
WD 250 GB 7200 RPM SATA HD
7900GT Videokaart

Als ik mijn PC aanzet met een FSB van 270 of hoger gaat hij meteen uit en na 1 a 2 seconden gaat ie aan en start ie gewoon op.
Nou ben ik benieuwd of dit schadelijk is voor mijn PC en waar het mee te maken heeft.

Dank alvast

Verwijderd

beveileging van je bord
Jouw laaste overklok werkte niet dus bios reset zich zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Hm denk het niet want de kloksnelheid blijft hetzelfde en de FSB ook hoevaak ik ook opstart.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:30

Haan

dotnetter

Je enige probleem is dat de ? toets op je toetsenbord blijft hangen ;)

Als je je systeem te ver overklokt is dit in principe niet schadelijk voor je pc, zeker niet met de huidige moederborden die weer terug gaan naar standaard instelling als het systeem is vastgelopen daardoor.

edit: dat is dus niet het geval bij jou blijkbaar.. Probeer eens het voltage van proc/geheugen te verhogen

[ Voor 16% gewijzigd door Haan op 17-12-2006 13:48 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-02 16:57
Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:00:
....
....

Als ik mijn PC aanzet met een FSB van 270 of hoger gaat hij meteen uit en na 1 a 2 seconden gaat ie aan en start ie gewoon op.
Kan het zijn dat je geheugen niet verder wil? ;)
Een ietwat hoger voltage zou dit wellicht op kunnen schroeven .

specs

• Akino
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-12-2025

Akino

Dr. Opteron

Of je PCI/PCI-E busnelheid staat verkeerd,hus bussnelheid gaat samen met je FSB van je CPU mee omhoog deze moet je vast zetten,33Mhz voor PCI en 100 voor PCI-e
of een ander optie ergens in je bios.
Je werkgeheugen ,kun je ,om als eerste de maximale FSB van je CPU te bepalen ,het best eerst zo laag mogelijk instellen (zeker gezien het feit dat je DDR2 533 geheugen hebt)
Als je eemaal de maximale FSB van je CPU weet,kun je gaan kijken tot hoever je de snelheid van je geheugen kunt opkrikken.

[ Voor 9% gewijzigd door Akino op 17-12-2006 14:07 ]

Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:37
Nee, het is normaal met dat mobo. ik heb het ook met mijn asus p5b als ik hem overclocked heb. Met een biosupdate duurt het al wat langer tegen dathet duurt. Nuja, ik ben gestopt met het overklokken van die computer. Hij draait toch alle games op ultra high(met uitzondering van flight simulator en nfs carbon en most wanted, maar dat ligt aan het spel zelf) icm 8800 gtx. Ik vond het niet zo gezond voor mijn harde schijf dat hij twee keer opspinde.

http://specs.tweak.to/16567

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 23:05

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

dit fenomeen doen alle asus p5b borden als je overclocked, dit is al meerdere malen aan bod gekomen op div forums, neem de laatste bios voor je bordje dan is het een stuk minder.

enige probleem wat je ermee kan krijgen is je harde schijf die het misschien niet zo leuk vind. niet TE veel rebooten dus.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 13:00:
Beste Tweakers

Ik ben sinds kort bezig een beetje mijn processor over te clocken.
Eerst even de Specs:

ASUS 450 Watt voeding (weet ff zo gauw niet meer welke)
Core 2 Duo Allendale E6400 Processor 2,13 Ghz
Zalman CNPS9500 LED Proc Koeler
Asus P5B Moederbord
WD 250 GB 7200 RPM SATA HD
7900GT Videokaart

Nou ben ik benieuwd of dit schadelijk is voor mijn PC en waar het mee te maken heeft.

Dank alvast
Yo,

Zelfde probleem hier ook gehad. Ook topic over geopend en wat daar uit kwam was een biosupdate. het is dan gedeeltelijk opgelost want bij 300 mhz fsb begint hij weer uit/aan te gaan. Bios update 0806 heb ik erop staan.

Verwijderd

skelleniels schreef op zondag 17 december 2006 @ 14:07:
Nee, het is normaal met dat mobo. ik heb het ook met mijn asus p5b als ik hem overclocked heb. Met een biosupdate duurt het al wat langer tegen dathet duurt. Nuja, ik ben gestopt met het overklokken van die computer. Hij draait toch alle games op ultra high(met uitzondering van flight simulator en nfs carbon en most wanted, maar dat ligt aan het spel zelf) icm 8800 gtx. Ik vond het niet zo gezond voor mijn harde schijf dat hij twee keer opspinde.
Wat ook misschien helpt is om de stekker van je voeding in de wandstopcontact te doen zodat het ledje op je mobo altijd aanblijft. Als je een verlengdoos hebt MET een schakelaar gaat ook elke x dat ledje uit als je die schakelaar uit zet. Doe je hem weer aan gaat hij eerst aan/uit en weer aan. Stekker in de wandcontact en is opgelost. Maar let op!! bij 300 mhz fsb zelfde probleem :'(
Pagina: 1