Licentiebenadering veranderen in Meuktracker

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 12:50

Hakker

a.k.a The Dude

Topicstarter
Waar ik dus op doel is dat de Licentietype nu vooral eens goed gebruikt wordt

Nu zie je veel GPL programma's nog vallen onder Freeware terwijl het toch iets anders is.
Voor de meeste is GPL eigenlijk ook gewoon Freeware aangezien ze er verder niet zoveel mee doen, maar feitelijk gezien is Freeware in de meeste gevallen closed source zonder dat men er geld voor vraagt waar GPL juist weer open source is waarij de source dus ook altijd valt te downloaden om zo aan te kunnen passen.

Ach ja het is eigenlijk oude koeien uit de sloot halen maar toch.

Als optie 2 is het misschien handig om bij shareware & elke andere vorm voor een programma waarbij je dient te betalen eens aan te geven hoe duur het is. Dit zou het gebruik voor een correctere Licentietype ook kunnen vergemakkelijken aangezien het bij GPL dan alsnog gratis is.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-02 21:42

Surkow

$µr|{0w

Ik heb het gevoel dat het meestal teveel moeite is om de correcte licentie op te zoeken (voor de poster). Vaak worden de alternatieve licenties op een grote hoop gegooid. Nu ik toch redelijk licentie fanaat ben begin ik me er steeds meer aan te ergeren.

[ Voor 24% gewijzigd door Surkow op 17-12-2006 12:50 ]

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Lijkt me een beetje onhaalbaar om prijzen erbij te zetten. Ik kijk even naar een programma als Diskeeper 2007
  • Home
  • Professional
  • Pro Premium
  • Server
  • Enterprise Server
  • Administrator
Allemaal verschillende prijzen, allemaal zelfde versie.

Ey!! Macarena \o/

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-02 21:42

Surkow

$µr|{0w

RaZ schreef op zondag 17 december 2006 @ 12:57:
Lijkt me een beetje onhaalbaar om prijzen erbij te zetten. Ik kijk even naar een programma als Diskeeper 2007
  • Home
  • Professional
  • Pro Premium
  • Server
  • Enterprise Server
  • Administrator
Allemaal verschillende prijzen, allemaal zelfde versie.
Maar dezelfde licentie?

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

That's the point.

Er is gewoon software die van 1 versie nummer dus 7 verschillende licentietypes heeft. Zoals Diskeeper dus. De prijzen zijn per licentie. Ook draait niet elke licentie op elk platform. Pro draait niet op een Server, en visa versa.

De ene moet je per gebruiker/systeem betalen, bij een pakket als Serv-U heb je diverse prijzen voor diverse aantal servers. Ik ga ze niet opsommen hoor, kijk hier maar wat voor lijst je dan aan het invullen bent: http://www.serv-u.com/pricing.asp

Als geintresseerde user in een pakket, is het heel makkelijk te klikken op de link die in de meuktracker staat, en zelf 5 minuutjes te neuzen, ipv dat iemand 30 minuten bezig is om alles te categorizeren/rankschikken of weet ik veel wat.

Het idee is leuk, maar de uitvoering lijkt me totaal niet haalbaar. Ik zou het in iedergeval niet gaan uitspitten.

Ey!! Macarena \o/

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Hakker schreef op zondag 17 december 2006 @ 12:46:
Nu zie je veel GPL programma's nog vallen onder Freeware terwijl het toch iets anders is.
Voor de meeste is GPL eigenlijk ook gewoon Freeware aangezien ze er verder niet zoveel mee doen, maar feitelijk gezien is Freeware in de meeste gevallen closed source zonder dat men er geld voor vraagt waar GPL juist weer open source is waarij de source dus ook altijd valt te downloaden om zo aan te kunnen passen.
Als je een aantal er van hebt kunnen we ze zonder problemen aanpassen. Verder is het ook een probleem dat veel pakketten niet aangeven (of niet duidelijk/makkelijk vindbaar) op hun webpagina onder welke licentie ze vallen. Er zit wel een verandering van het licentie type in de meuktracker in de planning zover ik weet. Maar dit is op de lijst met niet dringende punten dus dat zal waarschijnlijk nog wel even duren voordat deze er door komt.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Pagina: 1