Hoe maak ik NTFS sneller?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaul1979
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-01-2022
Hallo, ik heb sinds een paar maanden een nieuwe hd (160 GB van Maxtor) die ik met NTFS heb geformateerd. Windows XP loopt nu duidelijk trager en internet browsen gaat ook erg traag soms.

Nou had ik dit probleem ook op mijn oude HD toen in NTFS voor de eerste keer probeerde, de 2e keer dat ik NTFS op die schijf probeerde deed ik een convert ipv. een normale format. Toen bleef mijn snelheid gewoon gelijk en liep mijn computer gewoon lekker. Enig idee waarom?

Ik zit nu dus met een traag besturings systeem (vooral reactietijd is traag), maar fat32 is geen optie omdat ik dan geen bestanden groter dan 4GB kan verwerken.

Hebben jullie enig idee hoe ik dit probleem eventueel op zou kunnen lossen?

(als ik zoek naar een oplossing voor dit probleem vind ik genoeg artikelen over dit onderwerp maar niet een met een duidelijke oplossing)

[ Voor 3% gewijzigd door jeanpaul1979 op 17-12-2006 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Defragmenteren?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Is niet perongeluk de DMA instelling naar PIO gegaan? Dat zorgt zeker voor een merkbare vertraging.
Dit kan je nakijken bij apparaatbeheer en dan IDE controller o.i.d :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 16:02
Zoals al genoemd, is defragmenteren een optie. En wat dacht je van je Windows installatie eens opschonen, eventueel herinstalleren bijv.
Of in ieder geval een spyware/av scan draaien, wie weet heb je wat troep opgepikt onderweg.
Temp. bestanden weggooien scheelt ook nog wel eens een boel.
Hitman Pro is wel een aardige oplossing hiervoor, die defragmenteert dan niet, maar zorgt wel voor een stukje schijfopruiming, een AV scan, en de nodige spyware verwijderaars...

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187777

NTFS fragmenteert inderdaad nog behoorlijk, ook kan je schijfindexering uitzetten maar dat heeft niet veel met ntfs te maken geloof ik.

Eigenschappen C: --> tab algemeen --> deze schijf indexeren om zoekacties te versnellen UITzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaul1979
Defragmentatie is het niet want hij liep vanaf het begin al traag, ik heb pas sinds een paar dagen weer internet dus spyware is het ook niet en alle drives staan gewoon op DMA modus.

Ik heb net idd gelezen over die indexering uitzette, daar is mijn pc nu mee bezig.
Ik ben ook wel op de hoogte van de gebruikelijke dingen die je kan doen om je pc snel te houden maar dit is echt specefiek NTFS, met FAT32 en de vorige NTFS instalatie (zie start post) op mijn oude HD deed ik jaren en dan was hij nog snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heb je fat32 geconverteerd? Of een nieuwe format gedaan?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41852

Test je schijf eens met SiSoft Sandra "filesystem" benchmark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaul1979
Ik heb een nieuwe format gedaan, Ik zal SiSoft ook wel ff proberen.

BTW. wat mij vooral opvalt is dat als ik op een website ben, bijvoorbeeld yahoomail (de oude) als ik dan over de inbox links ga dan is er een duidelijke vertraging. Bij veel websites is de reactie tijd traag.
Ook als ik in het menustart naar progamma's ga moet ik relatief lang wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jeanpaul1979 schreef op zondag 17 december 2006 @ 15:38:

BTW. wat mij vooral opvalt is dat als ik op een website ben, bijvoorbeeld yahoomail (de oude) als ik dan over de inbox links ga dan is er een duidelijke vertraging. Bij veel websites is de reactie tijd traag.
Ook als ik in het menustart naar progamma's ga moet ik relatief lang wachten.
Over hyperlinks gaan zou niet voor disk activity mogen zorgen. Ik vrees dus dat er iets niet lekker zit met je systeem wat niet perse aan je schijven ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51750

hoe zit het met de cpu-gebruik? Constant? hoog laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
NTFS is idd langzamer dan FAT 32, zeker als je indexing service niet hebt aangezet. Maar, om alles uit te sluiten; post eens je specs van je machientje.

Geen Ping, wel Pong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:38
Heb je nu gekeken naar je DMA? Het lijkt er toch echt op dat die in PIO staat.
Lezen is een vak 8)7

Heb je gekeken wat een random hd test tool (HDtune) voor een snelheden aangeeft?

[ Voor 42% gewijzigd door Mint op 17-12-2006 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-06 12:05

TheBorg

Resistance is futile.

Als je chkdsk uitvoert komt er bij het rapport te staat "xxx bytes in each allocation unit". Bij een convert zou dit 512 bytes moeten zijn, bij een normale format 4096 bytes, meestal is 512 bytes langzamer, ik vind het vreemd dat dat bij jou juist sneller was. Hoeveel bytes is een allocation unit op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je kan last access time op NTFS uitschakelen, dat doet veel. Maar waar dat je het moet aanpassen, ik niet weet ik weet

*gaat het even zoeken

gevonden :Y)

http://www.winguides.com/registry/display.php/50/

[ Voor 24% gewijzigd door Snake op 17-12-2006 16:54 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

Het lijkt me sterk dat dit door NTFS komt. Zou eerst eens scannen op spyware/virussen.

[ Voor 34% gewijzigd door NNF op 17-12-2006 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaul1979
Dat is het niet, ik had het al voor ik internet had, eigelijk gelijk na instalatie van de nieuwe hd merkte ik dat hij langzamer was, heb ik al eerder gezegd ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jeanpaul1979 schreef op zondag 17 december 2006 @ 15:38:
En? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:52

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Misschien is je nieuwe HD gewoon tragen dan de oude. Wat zijn de exacte types?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Zie eerdere post:

Kan je een overzichtje geven van je hardware? Het kan zijn dat er incompatibiliteit (nForce 4 met Diamondmax SATA schijven) is, of dat je hardware niet zwaar genoeg is NTFS net zo snel te laten draaien als FAT32.

[ Voor 9% gewijzigd door Pong op 19-12-2006 13:06 . Reden: google ]

Geen Ping, wel Pong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
woot! last access time uitgemept en t gaat idd een behoorlijk stuk sneller:)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaul1979
Nou ik ben een aantal formats en probeersels verder, de register tweaks hebben niet gewerkt voor mij.
Een Fat32 format veranderde ook niks en ik heb nog geprobeerd de schijf te formateeren met Maxblast maar dat verhielp het ook niet. sisoft geeft ook geen problemen aan.

Hier Zijn mijn specs:

P3 1000Mhz
512 SD PC 133
Maxtor 160G 6G160P0 (ATA) dat is zon breede stekker met veel gaatjes erin toch?
Geforce 4 TI 4200
Vectra VL400 = Asus (type kan ik zo snel ff niet vinden)
Pong schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 13:05:
Het kan zijn dat er incompatibiliteit (nForce 4 met Diamondmax SATA schijven) is
Ik ben hier wel benieuwd naar.
Ik heb een Gforce 4 geen nforce maar het zou me niet verbazen, vooral omdat ik laatst een spel (de oude counterstrike) ging spelen en het ging erg schokkerig. Dat hoort gewoon soepel te lopen op mijn systeem voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

jeanpaul1979 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 16:45:
Nou ik ben een aantal formats en probeersels verder, de register tweaks hebben niet gewerkt voor mij.
Een Fat32 format veranderde ook niks en ik heb nog geprobeerd de schijf te formateeren met Maxblast maar dat verhielp het ook niet. sisoft geeft ook geen problemen aan.

Hier Zijn mijn specs:

P3 1000Mhz
512 SD PC 133
Maxtor 160G 6G160P0 (ATA) dat is zon breede stekker met veel gaatjes erin toch? Ja :)
Geforce 4 TI 4200

[...]

Ik heb een Gforce 4 geen nforce maar het zou me niet verbazen, vooral omdat ik laatst een spel (de oude counterstrike) ging spelen en het ging erg schokkerig. Dat hoort gewoon soepel te lopen op mijn systeem voor zover ik weet.
Nou een P3 1Ghz is ook niet de allernieuwste, op wat draait je hd trouwens? ata66?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-06 14:31

itsalwaysme

Graast voor DB

[...]

Nforce is een chipset; zorgt oa voor communicatie met pci/agp/... bus en dus indirect ook met je schijfcontrollers. De Geforce is een GPU, en heeft dus niets te maken met je schijfcontrollers

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:36

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Pong schreef op zondag 17 december 2006 @ 16:46:
NTFS is idd langzamer dan FAT 32, zeker als je indexing service niet hebt aangezet. Maar, om alles uit te sluiten; post eens je specs van je machientje.
Hmm waarom zou indexing service het normale schijfgebruik verbeteren? Indexing services is afaik alleen voor het zoeken van bestanden en werkt juist vertragend bij normaal gebruik (wanneer je de index niet gebruikt).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaul1979
ata66 is toch de data kabel? volgens mij is dat gewoon 133 het zijn van die hele fijne draadjes op die kabel ipv. die grove waar mijn dvdroms op aangesloten zijn.

Ik ben er ondertussen achter welk moederbord ik heb, het is de Mitac 6515WU
de specs staan in deze manual http://www.corporateitrecycling.co.uk/6515WU.DOC

[ Voor 14% gewijzigd door jeanpaul1979 op 09-01-2007 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
uata66 zou mogelijk zijn volgens die manual....

je kan er altijd nog een Promise Ultra133 TX2 ofzo in steken heb ik ook met een bak gedaan scheelt aanzienlijk ;d

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaul1979
je bedoelt de mogelijkheid dat het moderbord niet meer aankan dan ata66? Misschien maar dat lijkt me niet. want mijn vorige (IBM 40GB) was gewoon snel in combinatie met dit systeem.

Wat is zo'n Promise Ultra133 TX2? een speciaale kabel? of gewoon een ata 133 met een mooie naam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt twee kabels, een 40-ribbon kabel voor UATA33 en 80-ribbon kabel voor UATA66,UATA100 en UATA133. Wil je dus sneller dan 33MB/s heb je een 80-ribbon kabel nodig (met hele fijne draadjes).

Promise Ultra133 TX2 is een IDE-controller; dan gebruik je dus niet de controller van je moederbord. Zelf denk ik dat dat niet nodig is; 66MB/s is in principe snel genoeg voor jouw HDD en systeem. Bovendien draait zo'n kaart op de PCI bus en deelt de 133MB/s met alle andere apparaten in het systeem (zoals audio, USB, parallel/serieel/PS/2 en het hele ratteplan). Dus of dat de investering nou waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 08:48
P3 1000Mhz
512 SD PC 133
Geforce 4 TI 4200
Je geheugen upgraden naar 1024 of hoger zorgt ook voor een snelheidsverhoging. Als je naar de 4gb gaat dan zit je op het optimale maar dat moet je wel willen investeren. Daarnaast is het misschien handig te vertellen wat voor moederbord je hebt, je chipset is namelijk ook van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geheugen uitbreiden? Het is wel een erg oude computer. Zelf zou ik het dan zonde vinden om er geld aan te spenderen. Voor een P3 is 512MB geheugen immers zeer ruim te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Satch schreef op zondag 17 december 2006 @ 12:47:
Is niet perongeluk de DMA instelling naar PIO gegaan? Dat zorgt zeker voor een merkbare vertraging.
Dit kan je nakijken bij apparaatbeheer en dan IDE controller o.i.d :)
DMA / Pio verschil is alleen te merken in Doorvoer-snelheid, niet de algemenen Access/Seek tijden van je HD. Om dat euvel ook maar eens de wereld uit te verhelpen ;)

Je kan met TweakXP pro wat settings toepassen op het NTFS Filesystem, zoals Disable last stamp en defragmenteren van je MFT, dat wil soms nog wel eens helpen. Wees er wel voorzichtig mee, want dit zijn weer tweaks waarmee je je systeem goed kan verknallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
EnsconcE schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:44:
[...]

Je geheugen upgraden naar 1024 of hoger zorgt ook voor een snelheidsverhoging. Als je naar de 4gb gaat dan zit je op het optimale maar dat moet je wel willen investeren. Daarnaast is het misschien handig te vertellen wat voor moederbord je hebt, je chipset is namelijk ook van belang.
Staat een paar posts geleden, wat voor mobo de ts heeft, en daar kun je ook zien dattie 2 dimm sloten heeft om max 1gb sdram geheugen in kwijt te kunnen.
Tijd voor een nieuw systeempje zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Mijn Windows installatie voelde ook wat traag aan bij een nieuwe installatie. Tenminste IE. Gewoon ff Tweaknow Powerpack o.i.d instaleren. Helpt bij mij iig wel! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Dj-sannieboy op 10-01-2007 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:51:
[...]

DMA / Pio verschil is alleen te merken in Doorvoer-snelheid, niet de algemenen Access/Seek tijden van je HD. Om dat euvel ook maar eens de wereld uit te verhelpen ;)
En aan een 100% CPU belasting; waardoor zelfs je muis kan gaan stotteren. Dat heb je als je geen DMA gebruikt. Met PIO haal je je hele systeem naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Hier Zijn mijn specs:

P3 1000Mhz
512 SD PC 133
Geforce 4 TI 4200
sorry voor de 2de post :>

Probeer nogmaals eens TweakXP Pro. Er zit een optie voor "Caching" Bij , daar kan je vanaf 2MB t/m 128MB aan cache instellen voor dat systeem. Ik raadt je aan 4096KB in te stellen, en een reboot te doen :)

Waarom? Systemen zoals dat "reageren" stukken sneller met zo'n fix. Het gaat wel 4MB van je geheugen ten koste, maar dan heb je er ook wat voor terug. TS hoeft niet perse niet meteen een nieuw systeem aan te schaffen, alleen zal je wel met wat mindere dingen moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaul1979
Ik zal TweakNow PowerPack ff proberen zo, ik verwacht niet dat het het probleem oplost maar je weet het nooit.
Bestaat de mogelijkheid dat de HD te groot is voor mijn systeem? Dat hij daarom zo traag is?
Ik ga denk ik van de week naar de winkel ga om een Western digital op te pikken, het liefst ook 160 maar als de groote een probleem kan zijn is 80 misschien een betere keus.
Het is moeilijk om het probleem vast te stellen dus ja, dan probeer ik dat maar, hds heb je toch nooit teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-06 16:51
http://www.simplisoftware.../index.php?request=HdTach
installeer eerst bovenstaande prog eens (gratis variant) en post eens wat waarden je krijgt (de ead test is voldoende)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaul1979
Ok, ff gedraaid die test. Wat zegt het? ik ben er zelf niet zo in thuis.

Afbeeldingslocatie: http://img201.imageshack.us/img201/7316/hdtestlv8.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door jeanpaul1979 op 10-01-2007 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat je hardeschijf wel iets sneller kan dan de interface; in de buitenste tracks is de interface bottleneck. Zie verder mijn vorige reply; upgraden lijkt mij geldverspilling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaul1979
Geen problemen dus? Werkt zoals het hoort?

Ik denk dat de buitenste tracks zo uit de test komen omdat die ruimte niet gepartitioneerd en geformateerd is op het moment (voorheen wel hoor, voor mijn laatste format..en toen had ik het probleem van traagheid ook)

[ Voor 109% gewijzigd door jeanpaul1979 op 10-01-2007 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nou had ik dit probleem ook op mijn oude HD toen in NTFS voor de eerste keer probeerde, de 2e keer dat ik NTFS op die schijf probeerde deed ik een convert ipv. een normale format. Toen bleef mijn snelheid gewoon gelijk en liep mijn computer gewoon lekker. Enig idee waarom?
dus je computer is (acceptabel) snel op zich. Ik snap niet dat mensen gelijk over hardware upgrades beginnen.

Met een nieuwe windows installatie kan je natuurlijk zat verschillen hebben met je oude installatie. Zie je eerst te herinneren wat je anders had met je vorige install.
na installatie kan je 'last' hebben van
- index server
- system restore (checkpoints maken)
- automatic updates
en de virus scanner die een full scan doet.

Maar misschien kan je beter bij de mobo fabrikant eens kijken naar chipset drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

EnsconcE schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 09:44:
Je geheugen upgraden naar 1024 of hoger zorgt ook voor een snelheidsverhoging.
Tenzij dit bord een intel 815(e) chipset heeft, dan kan je niet hoger dan 512MB.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaul1979
Ja en dat is zobiezo zinloos, mijn pc is niet langzaam omdat hij out dated is, hij is langzaam omdat hij langzaam is voor de componenten waar hij uit bestaat.

PS. vaak gebeurt het ook regelmatig dat ik type in een text veld en dat hij eerst niet reageerd maar dan type ik wel gewoon door, dan pakt hij hem opeens en komt de text die ik getyped hebt in een keer tevoorschijn. Dit is iets wat je van geen enkele pc verwacht, teminste niet op reguliere basis. Dit is ook een goed voorbeeld van de soort vertragingen ik oa. heb op mijn pc. Sinds ik die nieuwe hd heb dus. Vertragingen die geen sense maken, ik bedoel counterstrike 1 bv moet hardstikke soepel lopen op mijn pc maar het loopt hardstikke brak, onspeelbaar gewoon.

Ik koop liever ook geen nieuwe hd maar ik weet het anders ook niet meer.

De chipset is Intel 815

Bij HP zeggen ze dat het mobo niet meer ondersteund dan 137GB maar dan staat er ook dat "The hard disk drive is not recognized by the BIOS" het geval zou zijn en bij mij herkend hij em prima (mijn bios is up to date)

Zie http://h20000.www2.hp.com...d=32853&objectID=tis12971

Keb net ook ff chipset drivers van intel gedownload en geinstalleerd, geen verandering.

[ Voor 22% gewijzigd door jeanpaul1979 op 10-01-2007 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
je kan ook met de performance monitor eens kijken of je erge pieken in I/O interrupts krijgt. Dat kan van bv de netwerk kaart komen.
Meten is weten dus probeer eens (stapels) tellers in de performance monitor te bekijken. system, disk etc. Je kan een teller highlighten en zo de oorzaak van het rare systeem gedrag proberen te vinden.
performance monitor vind je in 'control panel'/ 'administrative tools' voor het geval dat je er niet bekend mee bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

P3 1000Mhz
512 SD PC 133
Geforce 4 TI 4200
Vectra VL400

Ik heb de zelfde configuratie gehad (staat nu bij mijn moeder). Uit ervaring kan ik zeggen dat de IBM disk (Ik had een 40GB als primaire disk en de zelfde 160GB als secondaire) beduidend sneller is ondanks de specs. Nadat ik er echter een Promise TX/100 in had gezet was opeens de Maxtor sneller. De Maxtor heeft volgens mij problemen wanneer ie terug met schakelen naar UDMA/66. Overigens had ik ook 512MB in dit systeem, alleen PC100 geheugen.

Ik had zelf de volgende oplossing:
Disk 0: IBM 40GB - IDE 0: TX/100
Disk 1: Maxtor 160GB - IDE 1: TX/100
DVD Brander: IDE 0: Interne controller
DVD Speler: IDE 1: Interne controller

4 gescheiden kanalen, want anders kon ik met Pinnacle 8 niet uit de voeten. Software zoals Pinnacle 9 en hoger kun je vergeten op een dergelijk systeem.

Omdat het systeem bij mijn moeder staat en zij vrij actief er mee is hebben we wat software getest. Op een dergelijk systeem kun je de volgende software wel vergeten:
Windows Live Messenger - Vreet resources, alleen gebruiken als er echt niets anders open staat.
Internet Explorer 7/Firefox 2 - Is een No Go
DivX Encoder/Windows Media Encoder - Is een No Go

Overigens valt me wel op dat het systeem heel responsive is, alleen toen er een Virus op stond en Spyware was het klote, naijlende letters bij intypen, disk ratelen bij internetten etc. Overigens is het aan te bevelen om Microsoft Anti Spyware te gebruiken IN PLAATS VAN andere software, de enige welke redelijk werkt is Spyware S&D met alles system explorers aan.

Gebruik geen Norton AV maar zoek een beter pakket met kleinere memory footprint en minder resources.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanpaul1979
Het probleem lijkt opgelost, in de bios heb ik iets ingesteld met betrekking tot het processor cache maar ik heb ook nog wat andere dingen gedaan die eraan bijgedragen zouden kunnen hebben. Als ik meer weet post ik het. Het is ook nog ff afwachten of de problemen geheel zijn opgelost, mocht het later blijken dat het niet zo is dan probeer ik die Promise TX/100.

Oh en Wim-Bart ik heb deze software gewoon geinstaleerd en het vertraagd mijn pc helemaal niet hoor, met de ibm die ik eerst had niet en nu is mijn maxtor ook gewoon snel.

Windows Live Messenger
DivX
Firefox 2

[ Voor 23% gewijzigd door jeanpaul1979 op 10-01-2007 17:56 ]

Pagina: 1