Toon posts:

mini pci (laptop) naar gewoon pci (pc)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
moet deze hier of in overige?

weet iemand of zo iets betaat?
ik heb het zelf nergens kunnen vinden... lijkt me ook niet echt iets wat veel mensen gebruiken...
maar nu me laptop stuk is, zou ik hier graag een file servertje van maken,
ik heb een pci sata2 controller liggen, nu wil ik deze aleen graag aan me mini pci hangen...
weet iemand of hier iets voor bestaat?

als ik de pci van een oud moederbord afsoldeer, is dit dan te verwerken naar bijv een mini pci, van bijv een wifi kaartje ofzo, dan ik zelf maar het wifi deel sloop en de pci controller op de contacten van de mini pci soldeer (is wel heeel klein ben ik bang)

anyways, wat ik zoek lijkt me nu wel vrij duidelijk...
iedeen of eventueel tips naar waar ik het product kan vinden zijn altijd welkom

---edit----
wat ik dus zoek is dit...
Afbeeldingslocatie: http://www.interfacemasters.com/images/P_MINIPCI_TO_PCI_01_300.jpg

-----edit---
in tussen lijkt zelf maken me de goedkoopste oplossing....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 12:14 ]

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

...

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Verwijderd

Topicstarter
mijn held :)
nu nog ff uitzoeken waar die dingen te krijgen zijn

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:43

Verwijderd

Topicstarter
naja dat hangt een beetje af van de prijs,
maar wat ik ook nog niet gezegt had is dat ik eigenlijk 3 sata poorten nodig heb.
en liever zelfs 4,
momenteel heb ik dan dus ook een kaartje wat mij er 5 aanbied (alleen dus normaal pci)
de bedoeling word om het geheel in een nog later te kopen/bouwen kastje moet komen met een sata backplate waar 3 disken in kunnen (eventueel in raid vorm)
kan van de eerste tip geen verzenden gegevens vinden, of een andere plek waar deze te koop zou zijn....

naja nog ff doorzoeken maar..

• sylvestor2
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-02 22:04

Verwijderd

Topicstarter
ik zoek em net andersom... ik wil een pci apparaat in een minipci stoppen....

----edit----
naja heb een bericht terug van interface masters...
79 dollar voor de print en 25 dollar verzenden...
vind het persoonlijk nogal aan de prijs,
misschien dat ik toch maar een 11b wifi adapterkoop voor 10 euro en een pci slot van een moederbord los soldeel het een pinout ga zoeke en dan zelf bouwen...
anyways thanks, ik denk dat ik hiermee verder moet in het elektronica forum gedeelte...

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 15:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand dit topic om zetten naar electronica?
ik wil daar nog even kijke wat de mogelijk heden zijn mbt het zelf maken...
kwil ook wel daar een nieuw topic openen maar dat lijkt me een beetje onzin...

op de interface van interface masters kan alleen pci worden aangesloten van 3.3v?
dat licht neem ik aan aan de interface van mn laptop? hoe kom ik der achter of mijn sata controller op 3.3v werkt? ik kan het er zo neit op vinden...
het gaat om een promise tx4 300
zal zo ook zelf ff onderzoeken hier over, maar ik denk vraag het alvast

--- edit--
klopt het dat normale pci 12v gebruikt? kwam zo iets tegen? lijkt me een beetje groot verschil.....
kom nu ook 5v tegen dat lijkt me al een stuk normaler...
eventueel is dit geen probleem, dat rip ik dan wel uit een externe harddisk voeding.. moet aleen iets verzinnen om de interface door de koppelen....

net op marktplaats ff weze kijke daar kun je voor 5 euro een mini pci modem krijge :)
en voor 10 euro een moederbordje..
zou het mogelijk zijn om dat een beetje om te solderen naar een werkend iets?
eventueel met san een losse 5v lijn direct op de pci gesoldeerd voor de juiste stroom?
ik ben niet zoon soldeer held.. maar oefening baart kunst dusja.....

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 12:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 08:49
het lijkt me zelf een onmogelijk opgave om iets zelf in elkaar te zetten wat nog werkt.. wat je vergeet is dat timings voor een raidcontroller bijvoorbeeld heel belangrijk is.. als het a-synchroon gaat lopen, werkt of het hele ding niet meer door datacorruptie, of krijg je hele langzame hardeschijven omdat je raidcontroller alles moet uitzoeken.

ik denk zelf dat het een leuk hobby-probeer-project kan zijn, maar ga alsjeblieft niet veel geld hieraan uitgeven, of iets duurs kapot maken.

~ Mijn prog blog!

• Vizorium-5
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-02 11:27

Vizorium-5

Framerate = Life

Misschien ook nog een oplossing: Een dockingstation zoeken voor je laptop.
Ik heb zelf een Compaq Armada E500 met dockingstation. In het dockingstation kan ik een full-size PCI kaart in kwijt.

Misschien een ideetje.....

Verwijderd

Topicstarter
therat10430 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 09:23:
het lijkt me zelf een onmogelijk opgave om iets zelf in elkaar te zetten wat nog werkt.. wat je vergeet is dat timings voor een raidcontroller bijvoorbeeld heel belangrijk is.. als het a-synchroon gaat lopen, werkt of het hele ding niet meer door datacorruptie, of krijg je hele langzame hardeschijven omdat je raidcontroller alles moet uitzoeken.

ik denk zelf dat het een leuk hobby-probeer-project kan zijn, maar ga alsjeblieft niet veel geld hieraan uitgeven, of iets duurs kapot maken.
naja de laptop zelf is al min of meer ten dode opgeschreven, ik probeer em nog een laatste rede tot leven te geven, anders gaat ie in de losse onderdelen verkoop (op de disk na)
ik ben idd bang dat het zelf maken geen succes word want zelfs met een ide kabel ofzo gebruiken krijg je waarschijnlijk toch timing problemen omdat ik niet zoon soldeer held ben ;)
ik zoek wel nog een beetje door naar een bedrijf in nederland wat zo iets kan maken, evt wil ik der ook wel 10 afnemen als het moet, maar ik ben bang dat het dan nog erg duur word allemaal...
Vizorium-5 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 09:33:
Misschien ook nog een oplossing: Een dockingstation zoeken voor je laptop.
Ik heb zelf een Compaq Armada E500 met dockingstation. In het dockingstation kan ik een full-size PCI kaart in kwijt.

Misschien een ideetje.....
Dat is een hele goede optie, ik ben alleen bang dat sinds jewel notebooks niet meer bestaat dit toch geen optie word..... heb net even met computerland gebelt die alle "service" over heeft genomen,
naja van service is niet meer te spreken, hij wilde het niet eens probere ofzo, beetje jammer heb altijd goede contacte met ze gehad en vond de service altijd erg goed daar, maarja ook de stagair die ik aan de lijn had is maar een mens....

misschien dat ik opzoek ga naar zoon compaq met docking, ik d8 eigenlijk dat het docking voor deze notebook geen pci mogelijk heid had..

naja het word denk ik zoeke naar een compaq voor een zacht prijsje en kijke of er mensen zijn die mijn scherm e.d. wille opkopen.. maarja dat doen we maar niet via hier :X

andere ideeen zijn nog steeds welkom natuurlijk!!
Pagina: 1