Toon posts:

Kamer verduisteren

Pagina: 1
Acties:
  • 850 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wist echt niet in welke forum ik het moest posten, maar deze leek me het meest geschikte.
Ik wil mischien een projector aanschaffen, maar mijn kamer is veel te verlicht. Ik heb hele grote ramen waardoor er veel licht binnenkomt. Ik heb wel van die kunststof gordijnen (ik kan er niet op komen hoe het heet), maar het maakt de kamer niet donker. Nu kwam ik op de rolgordijnen van ikea. Zijn deze rolgordijnen echt 100 procent verduisterend, dus wordt mijn kamer hier echt pikdonker van? Ik zou deze rolgordijn dan over mijn normale kunststof gordijn heen kunnen hangen, en dan het beeld erop projecteren. Zou dit goede beeldkwaliteit opleveren? Of zou dit het het beeld verslechteren omdat er licht van de achterkant op komt? Of zijn er betere alternatieven om een kamer te verduisteren?

Alvast bedankt

• Yahrr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
Dergelijke rolgordijnen zijn weliswaar gemaakt van 100% lichtdicht materiaal maar er komt altijd iets licht langs de randen.
Een vriend van mij had vroeger een donkere kamer. Deze moest 100% lichtdicht zijn. Hiervoor had hij spaanplaat op maat gezaagd wat precies paste in het raamkozijn. Met vilt waren de randen afgeplakt zodat deze absoluut geen licht door lieten en zich vastklemden tegen het hout. Het lijkt me een beetje overdreven voor jouw toepassing. Ik zou eerst zo'n rolgordijn proberen. Bij voorkeur in een donkere kleur.

[ Voor 7% gewijzigd door Yahrr op 17-12-2006 15:18 ]

Pentax K20D K3II 16-50 50-135 / Sigma 10-20mm / Kiron 105 macro / 360FGZ / Statieven: Manfrotto BeFree en 055PRO / Crumpler Quick Escape Sling / Picasa

• MetalMike
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05-2021

MetalMike

Duo Metal-Phantom

Yahrr schreef op zondag 17 december 2006 @ 15:16:
Dergelijke rolgordijnen zijn weliswaar gemaakt van 100% lichtdicht materiaal maar er komt altijd iets licht langs de randen.
(...)
Bij voorkeur in een donkere kleur.
Inderdaad, er komt altijd licht langs de randen. Nu heb ik rolgordijnen van de Ikea in het wit, maar de stof zelf laat absoluut geen licht door. Kleur maakt dus niet uit.

* I reject your reality and substitute my own!

• Yahrr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
MetalMike schreef op zondag 17 december 2006 @ 15:23:
[...]

Inderdaad, er komt altijd licht langs de randen. Nu heb ik rolgordijnen van de Ikea in het wit, maar de stof zelf laat absoluut geen licht door. Kleur maakt dus niet uit.
Kleur maakt inderdaad niet uit voor het tegenhouden van licht maar absorbeert wel een beetje van het licht langs de randen. Alle beetjes helpen.

Pentax K20D K3II 16-50 50-135 / Sigma 10-20mm / Kiron 105 macro / 360FGZ / Statieven: Manfrotto BeFree en 055PRO / Crumpler Quick Escape Sling / Picasa

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Rolluiken. beste optie als je het mij vraagt... Kost wel wat maar doet het altijd, geen dingen in je kamer hangen en ook nog eens inbraak preventief :)

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb hier zelf ook van dat rol gordijn dat geen licht doorlaat.
Natuurlijk is je kamer nooit 100% donker, aangezien er langs de zijkanten nog licht naar binnenkomt. Ik heb hier zelf 3 ramen (erker) dus mijn kamer is altijd licht en had dan ook last van zonlicht dat in mijn monitor scheen. Nu is dat probleem dus opgelost. :*)

ze zijn overigens wit en niet van gewoon stof, hiervoor had ik dus oranje waar het licht makkelijk doorheen scheen.

[ Voor 15% gewijzigd door Dj-sannieboy op 17-12-2006 15:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. En als ik dus de rolgordijn ophang voor het raam en het beeld er dan op projecteer, krijg ik dan kwaliteitsverlies omdat er licht van achter tegen het projectievlak komt?

Verwijderd

Topicstarter
Kun je mischien ergens alleen de verduisterende stof kopen, dus niet een rolgordijn maar alleen de stof waaruit de rolgordijn is gemaakt?

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
In een stoffenzaak met gordijnstoffen? :? ik noem maar wat

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Hoe rot het ook mag zijn:
Doe alsjeblieft wat meer onderzoek en open dan een topic in een van de Audio-Video forums. We zijn je wel erg basis dingen aan het uitleggen.

Dit is wel een mooi begin:
http://www.google.com/sea...en+rolgordijn&btnG=Search

Bericht hierboven

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.